Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Noen som er hjemme, og som kunne hjulpet meg med noe greier? Kan ikke love at det er sånn supermoro. Det går ut på å sjekke om det er lyd på streamen min. Slik det er er nå, har jeg et virituelt lydkort. Men for å få lyd på streamen - må jeg sette det som default sound device. Da er det kun lyd på streamen, men ikke i headsettet/høytalerene mine. Og dersom jeg har lyd i headset/speakers, så er det ikke på streamen. Så må prøve å få fiksa det :)

 

http://www.ustream.tv/channel/ajaco92

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corlan#188

 

Invite meg gjerne.

 

Så til en annen sak. Har akkurat hatt 3 timer med 2v2 med en kompis. Vant 9/11 matcher, utrolig moro. Helt sinnsyk synergy med et terran/zerg team hvor han går primært for mutas, og jeg lager masse medivacs samt tanks. Alt ikke tanks tar, tar mutas, og med 10 medivacs er de omtrent udødelige.

Lenke til kommentar

Trenger litt starthjelp på multiplayer.. Foreløpig er jeg unranked (har ikke spilt 5 kamper a 2v2,3v3 el 4v4 enda). , men i de gamene jeg har spilt, har jeg bokstavelig talt blitt pissa på.

Jeg henger nok litt for mye igjen i campaign-modus enda. slik at jeg bygge for sakte, og i gal rekkefølge.

 

jeg spiller alltid Terran, i og med at jeg er fersk fra campaign. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

Er det verdt å bruke tid/ressurser på bunkers og antiair turrets?

 

Hva slag unit bør jeg SPAMME i starten, marines?

 

Og hva slags units bør jeg bruke for å angripe først/ ta fienden of guard? :)

 

Thanks all!

Lenke til kommentar

Jeg tror generelt ikke det er noen god strategi å satse på å spamme en type units. Ei heller å ha en strategi som er avhengig av å ta motstanderen på senga. Men jeg er bare en silver-level spiller. Mitt råd er kanskje å finne en ganske solid strategi, gjerne på nett om du vil det, lære deg hvordan den bygges, spesielt i starten, og huske på å bygge harvestere så mye du kan.

 

AtW

Lenke til kommentar

Trenger litt starthjelp på multiplayer.. Foreløpig er jeg unranked (har ikke spilt 5 kamper a 2v2,3v3 el 4v4 enda). , men i de gamene jeg har spilt, har jeg bokstavelig talt blitt pissa på.

Jeg henger nok litt for mye igjen i campaign-modus enda. slik at jeg bygge for sakte, og i gal rekkefølge.

 

jeg spiller alltid Terran, i og med at jeg er fersk fra campaign. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

Er det verdt å bruke tid/ressurser på bunkers og antiair turrets?

 

Hva slag unit bør jeg SPAMME i starten, marines?

 

Og hva slags units bør jeg bruke for å angripe først/ ta fienden of guard? :)

 

Thanks all!

 

 

Jeg spiller som deg terran, og har hatt en voldsom utvikling fra å ikke skjønne en damn drit når spillet kom den 27 juli, til å vinne rund 75% av kampene mine nå. Som terran er noe av det attraktive mengden med muligheter du har. Jeg har gått for en 111 build i 9/10 kamper i det siste, og synes det har funket bra. Det går ut på at du har 1 barracks 1 factory og en starport. Dette gir deg stor fleksibilitet til hva du skal lage senere.

 

9/10 supply

12 Rax

15 OC

16 Factory

 

Mine strategi består som regel i å få ut 4-5 marines til å beskytte bak wall mot et eventuelt tidlig rush, og deretter 1 stk siege tank til beskyttelse, og deretter kjøre 2 stk banshee med cloak til å harasse mineral lines. Etter dette bruker jeg sjeldent til aldri banshees men går over til et Tank/Marine/Viking/Medivac build, samtidig som jeg expander så mye som mulig og sørger for å ha mapcontrol.

 

Det viktige er å ha en konstant strøm med scver og macroe skikkelig. Min micro er forferdelig, så jeg mister nok mer enheter enn jeg egentlig burde, men det spiller liten rolle når du har en income som er 30-40% bedre enn motparten.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, det er passivt. Jeg rusher aldri med det buildet. Hvis jeg scouter en zerg FE f.eks avbryter jeg ofte hele driten og pumper Helions og tanks isteden.

 

Banshee's blir som regel bare brukt til harassment en gang. Motparten bruker som regel masse ressurser på antiair etter at jeg har tatt en gruppe workers, men da er jo resultatet slik jeg ville ha det. Økonomisk fordel meg, som prioriterer map control og expansion foran harassment av main. Jeg fortsetter dog å harasse expansions, gjerne 2 stk samtidig om mulig.

 

Zerg er nok helt klart den rasen jeg tar enklest, uten at vi behøver å ta den debatten en gang til.

Lenke til kommentar

Ja, det er passivt. Jeg rusher aldri med det buildet. Hvis jeg scouter en zerg FE f.eks avbryter jeg ofte hele driten og pumper Helions og tanks isteden.

 

Banshee's blir som regel bare brukt til harassment en gang. Motparten bruker som regel masse ressurser på antiair etter at jeg har tatt en gruppe workers, men da er jo resultatet slik jeg ville ha det. Økonomisk fordel meg, som prioriterer map control og expansion foran harassment av main. Jeg fortsetter dog å harasse expansions, gjerne 2 stk samtidig om mulig.

 

Zerg er nok helt klart den rasen jeg tar enklest, uten at vi behøver å ta den debatten en gang til.

 

Når jeg spawner som zerg elsker jeg og spille mot slike defensive terrans :) og 111 build er uten press er fint :) Jeg bare fast expander og går mass mutas :) Skal jeg anbefale en build for terrans mot zerg må det bli mass reapers :)

Lenke til kommentar

Ja, det er passivt. Jeg rusher aldri med det buildet. Hvis jeg scouter en zerg FE f.eks avbryter jeg ofte hele driten og pumper Helions og tanks isteden.

 

Banshee's blir som regel bare brukt til harassment en gang. Motparten bruker som regel masse ressurser på antiair etter at jeg har tatt en gruppe workers, men da er jo resultatet slik jeg ville ha det. Økonomisk fordel meg, som prioriterer map control og expansion foran harassment av main. Jeg fortsetter dog å harasse expansions, gjerne 2 stk samtidig om mulig.

 

Zerg er nok helt klart den rasen jeg tar enklest, uten at vi behøver å ta den debatten en gang til.

 

Greit å ta med i buildet ditt at du switcher over til Helions for å plage livet av tidlige expands. Samme taktikk som du beskriver her ble brukt utrolig mye i Intel Extreme turneringen som akkurat ble ferdig.

Lenke til kommentar

Ja, det er der jeg har det fra. TLO har brukt det mye, og det er ganske fremtredende i mange av netcastene til day9.

 

Banshee's mot en FE zerg er uhyre effektivt. Litt av sjarmen med hele buildet er jo at du har muligheter til å kjapt få opp counters mot det meste. Slik som Wishb0ne f.eks sier er jo mass mutas en mulighet, men med 111 er man ikke mer enn et armory unna produksjon av thors. Og med 2-3 Factories går det relativt fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...