Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil at Day9 skal komme hjem snart.

 

Word..

Helt klart!

 

Har forsåvidt fått med meg nok av day9 fra esl.tv og glhf.tv da, men kan godt tenke meg å se noen flere dailies.

 

... også kan diggity bli ferdig med bryllupsreisen sin og få tilbake livet sitt og kommentere starcraft 2 igjen. http://www.youtube.com/user/diggitysc

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg vil at Day9 skal komme hjem snart.

 

Word..

Helt klart!

 

Har forsåvidt fått med meg nok av day9 fra esl.tv og glhf.tv da, men kan godt tenke meg å se noen flere dailies.

 

... også kan diggity bli ferdig med bryllupsreisen sin og få tilbake livet sitt og kommentere starcraft 2 igjen. http://www.youtube.com/user/diggitysc

 

Får fader ikke sett på det, fordi jeg blir spurt om jeg vil installere noen sånne dritt greier og så slutter avspillingen å fungere.

Lenke til kommentar

Har fått en stor interesse for å se på SC2 reply i det siste, Vil nesten si at det er min største "hobby" for tiden. Følger med på HDstarcraft, Day9tv og Husky på youtube. Det er de 3 jeg liker best da de er gode til å kommentere, blir ikke helt det samme å se uten noen som kommentere.

 

Men problemet er at "behovet" er mye større enn hva de 3 legger ut, Day9 har jo ikke kommet med noe på ei uke og HD og Husky kommer kun med et par hver dag (max).

 

Så er det noen her som kan anbefale meg noen andre kilder til noen andre som er gode til å "caste" sc2 replys?

 

 

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt ut et SC2-map jeg har laget. Det er et 1v1 melee map med redstone-tema. Her er et overview:

overview.jpg

 

Finner flere bilder her hvis noen skulle være interessert. Hvis dere vil prøve mappet så kan dere søke på "volcanic elevation" under custom games på starcraft 2 for å finne det. Si gjerne i fra hva du synes dersom du prøver det, tilbakemeldinger er veldig viktig! Håper ikke denne posten virker for..."reklamerende". Postet denne på innlegg.no også, i håp om å sanke flere tilbakemeldinger. Jeg er ikke så fryktelig god i spillet (er i gull divisjon) så det er ikke like enkelt for meg å merke ubalanser i mappet.

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men vulcanic skrives med u. Uten at det betyr mye. Kartet ser veldig bra ut. Balansert og greit. Er high yields blokkert med stein?

Jeg ble litt nervøs nå :) High yields er blokkert med stein ja. Inngang/utgang nr2 fra main er også blokkert med stein.

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt ut et SC2-map jeg har laget. Det er et 1v1 melee map med redstone-tema. Her er et overview:

overview.jpg

 

Finner flere bilder her hvis noen skulle være interessert. Hvis dere vil prøve mappet så kan dere søke på "volcanic elevation" under custom games på starcraft 2 for å finne det. Si gjerne i fra hva du synes dersom du prøver det, tilbakemeldinger er veldig viktig! Håper ikke denne posten virker for..."reklamerende". Postet denne på innlegg.no også, i håp om å sanke flere tilbakemeldinger. Jeg er ikke så fryktelig god i spillet (er i gull divisjon) så det er ikke like enkelt for meg å merke ubalanser i mappet.

 

Det mappet der blir for ubalansert for zerg, ihvertfall mot terran. For mye choke :(

Men ser veldig bra ut utenom det! Kanskje 2. rampe for exp. bør være mer åpen?

Lenke til kommentar

Det mappet der blir for ubalansert for zerg, ihvertfall mot terran. For mye choke :(

Men ser veldig bra ut utenom det! Kanskje 2. rampe for exp. bør være mer åpen?

De som er av chokes er for det meste rundt main. De andre har veldig vide innganger.

 

De tankene jeg har om main er: Jeg er enig at det kan være veldig enkelt for terran å beskytte, ettersom natural expansion og main har veldig smale choke points samtidig som de er plassert inntill hverandre. Dette er også en fordel for zerg ettersom man trygt kan ta den første expansion og det er minimal med avstand for å dekke til med creep. Jeg tror det blir litt vanskelig å få til noe særlig cheesing/harassment i starten, uavhengig av hvilken faction du velger. Så for meg at det blir et mer midgame-orientert map ettersom starten er veldig enkelt beskyttet i motsetning til de senere expansion-ene.

 

Var litt skeptisk i forhold til siege tanks ved main, men opplevde at de kan "snipes" av air uten særlige problemer. Mulig jeg har helt feil, som sagt er jeg ikke veldig erfaren i dette spillet. Vil legge til at jeg tror det er veldig enkelt for bildet å lure deg litt. Si ifra hvis du opplever det samme i praksis.

 

Tror jeg er enig i den endringen om å gjøre den rampen (fra mid til natural exp) mer vid, ettersom den allerede er veldig konkavt plassert. Takk for alle tilbakemeldingene, kommer sannsynligvis til å gjøre noen endringer og laste opp en ny versjon etterhvert.

Endret av csyver
Lenke til kommentar

Har nettopp lagt ut et SC2-map jeg har laget. Det er et 1v1 melee map med redstone-tema. Her er et overview:

overview.jpg

 

Finner flere bilder her hvis noen skulle være interessert. Hvis dere vil prøve mappet så kan dere søke på "volcanic elevation" under custom games på starcraft 2 for å finne det. Si gjerne i fra hva du synes dersom du prøver det, tilbakemeldinger er veldig viktig! Håper ikke denne posten virker for..."reklamerende". Postet denne på innlegg.no også, i håp om å sanke flere tilbakemeldinger. Jeg er ikke så fryktelig god i spillet (er i gull divisjon) så det er ikke like enkelt for meg å merke ubalanser i mappet.

2 ramps til mainen fungerer dårlig for protoss i PvZ, dette må gjøres noe med (rocks muligens?) og banen er helt jævli for zerg ellers.... (en god bane for TvT muligens tho)

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut av det ikke er mulig å vinne mot en over middels god terran som kjører bancheese. Matchen går som dette: min army møter hans, han har x antall bancheese + marines, han scanner og focusfirer ned observern min (som forøvrig har altfor lite hp). Dermed er det fritt frem for han å rape resten av troppene mine mens jeg ikke kan gjøre noe som helst utenom å fortsette å produsere observers, som han igjen scanner og focusfirer ned. Hvor broken er ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...