Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Slik apple overpriser produktene sine skulle det ikke forundret meg om du lagget på en Mac til 10k.

 

Håper for din del dog, at den kjører det fint.

 

Og nei, klienten er gratis. Det er brukeren du betaler for. Man får jo ikke gjort noe med klienten uten en bruker uansett :)

 

Har absolutt ingenting med overprising å gjøre, Mac OS håndterer spill på en måte en windows gjør, installerer han windows vil han ja, merke bedre ytelse.

 

Apple kan ikke tvinge spill utviklere til å satse på mac, de bestemmer det vel selv!

 

apple har en policy som gjør at du kan ikke installere hvilket som helst program, dette er gjort siden flere programmer gjør den tregere(den store hemmeligheten :O )

 

dette gjør det veldig vanskelig for spillutviklere da ikke like mange kan å programmere Ios

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk det med Gyro? GrandMa? limE?

 

game1 - 2:0

game2 - 2:0

game3 - 0:2 :(

 

Bah, jeg er skikkelig dårlig mot Terran. Her må jeg bare masse games tror jeg.

Fyren hadde spilt 350 games. Det er 16 games om dagen !

 

Btw, for dere Zergspillere. Fant nettop en EPIC youtubesnutt. Fikk bakoversveis når jeg så det.

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar

noen kjappe spørsmål.

 

1. Ville macbook pro til kr 9.990,00 klare og kjøre SC2 bra? [link]http://store.apple.com/no/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?cid=CDM-EU-29201&cp=em-29201-29201&sr=em#[/link]

 

2. Kan man laste ned SC2 til mac uten og betale noe mer hvis man har kjøpt det til PC? Eller blir jeg nøtt til og kjøpe det på nytt?

 

 

 

Skal på folkehøyskole. Veldig greit om jeg slipper og dra med meg den stasjonære. Og SC2 er egentlig det eneste spillet jeg er interessert i å ta med og spille inimellom.

Skal bruke mac'en til photoshop og diverse og. Men det skal det være bra nok til.

 

Bruker mac selv, late 2009 mac alu, og det fungerer veldig bra så lenge du har settings på low og medium.

 

Edit: Kjører gjennom bootcamp - Windows XP

Endret av clinton_191
Lenke til kommentar

Slik apple overpriser produktene sine skulle det ikke forundret meg om du lagget på en Mac til 10k.

 

Håper for din del dog, at den kjører det fint.

 

Og nei, klienten er gratis. Det er brukeren du betaler for. Man får jo ikke gjort noe med klienten uten en bruker uansett :)

 

Har absolutt ingenting med overprising å gjøre, Mac OS håndterer spill på en måte en windows gjør, installerer han windows vil han ja, merke bedre ytelse.

 

Apple kan ikke tvinge spill utviklere til å satse på mac, de bestemmer det vel selv!

 

OSX bruker OpenGL, OpenGL yter dårligere i OSX enn på windows med samme hardware.

 

Hva er forresten en bra counter til void-rays som protoss? Spilte en vanvittig morsom 4vs 4 her, hvor jeg herpet alle workerene til to spillere med DT, dør en tredje på det laget kom med mass voidrays og voldtok oss alle, men klarte å hjemme en nexus i et hjørne og masse opp phoenix til den store gullmedaljen. I tillegg trodde folk jeg var ferdig med DT-maset mitt, så jeg ødela basene med DT og air med phoenix, funket jo forsåvidt fint, men er det den beste uniten å bruke om jeg står foran 20 void-rays?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

20 Void Rays er litt voldsomt da de blir ekstemt effektive når alle har full styrke på laseren. "Kritisk masse" for Void Ray ligger rundt 10 stykker, da kan de feie over en hel hovedbase på under ett minutt.

 

Stalkere kontrer VR rimelig lett, mer effektive blir dem med blink. Men når man står overfor 20 Void Rays blir det noe helt annet, og man trenger vel så og si en tilsvarende hær med gode anit-air egenskaper.

Du gjorde nok rett i å satse på Phoenix, vil jeg si. Grunnet hastigheten vil de muligens også kunne klare å snipe en og en VR om gangen bakfra.

Det beste alternativet er kanskje om man har et mothership i tillegg, som kaster Vortex og splitter gruppen med Void Rays i to, som da gjør det noe lettere i hvertfall.

Ellers skal man heller aldri undervurdere effekten av Psi Storm(Void Ray liker å klumpe seg sammen), riktig plasserte Psi Storms kan nesten gjøre underverker når man står overfor en større hær.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Ja, Psi storm ja, skulle jeg kanskje tenkt på :) Men jaja, funka med phoenix også, overdrev kanskje litt, styrken hans ble litt redusert, tipper den var på 10-15 void-rays når jeg angrep han med phoenix, hadde vel ca like mange, det gikk ganske bra, hadde vel igjen kanskje 8 når alle hans void-rays var borte. Det er unektlig en god feeling å ligge langt unna og slå tilbake og vinne spillet til slutt :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Funker forresten psi storm spesielt bra mot void ray spam? Jeg prøvde det en gang men det så ut som om de ikke tok noe skade i det hele tatt :s

Air-units tar like mye skade av Psi Storm som normalt, slik jeg har forstått det, men siden de kan bevege seg i alle retninger har de mye lettere for å bevege seg bort fra stormen. Men 20 Void Rays er en så stor gruppe at det bør være mulig å gjøre skikkelig skade om man kan spamme 5-10 psi storms samtidig.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Air-units tar like mye skade av Psi Storm som normalt, slik jeg har forstått det, men siden de kan bevege seg i alle retninger har de mye lettere for å bevege seg bort fra stormen. Men 20 Void Rays er en så stor gruppe at det bør være mulig å gjøre skikkelig skade om man kan spamme 5-10 psi storms samtidig.

 

Nei, fordi storm ikke staker.

 

Psionic Storm (also known as Psi Storm) is an offensive spell cast by the Protoss High Templar. Psi Storm creates an energy storm in a target area, dealing a total of 80 damage to all units within the area over a 4 second period. It does 10 damage for every half second. The cooldown for this ability is 3 seconds.

 

Casting multiple Storms does not stack the damage.

 

Kilde: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Psionic_Storm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da lærte jeg noe nytt i dag også. :) Poenget var uansett om man hadde noen High Templars når et slikt angrep kom er det ingen grunn til å ikke benytte seg av psi storm.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært på toppen av bronze league alt for lenge i 2v2 med en kompis ble vi endelig promoted og havna som rank 2 i silver league bare et par poeng under rank 1 \o/

Men et spørsmål, sitter vi nå plutselig i fare for å bli grusa av mye mer erfarne spillere eller vil den hidden rating som bestemmer hvem vi skal spille mot forbli uforandret siden sist match?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...