Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Kanskje samme feilen som på mitt Sapphire, der desktoppen ble full av artifakter, samt 3D ble helt tullete med bla. manglende vann i Vantage test#1 samt artifakter og annet slit... Mitt ble slik etter noen minutters bruk ut av esken. Sporet feilen til Powerplay, og den enkleste måten å reprodusere på var Firefox 4.0 som ble rendret helt skrudd og også fikk frem alle disse små rektangulære artifaktene.

 

Komplett testet ikke dette ei heller annet som involverte powerplay og fant null feil, og satt kortet på angrefrist etter mitt ønske ved opprettelse av RMA, det ante meg nemlig at noe slik ville kunne skje. Dårlig TI komponent kanskje, og kan jo kanskje oppføre seg pent en stund om kortet ikke er ibruk noen dager..

Har sendt e-mail til komplett om denne feilen i detalj, så får vi se om dette hjelper..

 

Du kan jo plukke ut kortet i en dag, så sette det inn igjen, for å se om det samme skjer med ditt kort.. Så kan du lettere informere ved RMA...

 

Sannsynlig samme feil jeg har tenker jeg, men materaliserte seg først etter 2 uker.

 

Tok ut kortet i går og mailet komplett i dag. Har ikke fått svar enda. Prøvde i går med å ta ut og inn kortet: samme feil.

 

Har ikke latt det stå over tid da. Men uansett så er dette et defekt kort og må byttes.

 

Da har jeg hatt kortet ute av maskinen i 2 dager. Satt det inn igjen nå får å teste ut teorien din, men nei. Her kom pixelfeilene med en gang. Har fått RMA og sender det avgårde i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi prøvde quad og selv om vi så på fpsen som lå ofte rundt der vi forventet av quad...så lagget det veldig.

Virker nesten som ene kortet hoppet ut, andre har også opplevd trøbbel med dual-psu som vi brukte i dag :hrm:

 

Kan også være driverne.

 

Men vi lærte en god del syns jeg, så når blokkene kommer og vi kan skru opp volten så skal vi teste igjen.

 

Pluss kortene mine ble ikke fullstendig flashet...det fungerer ..men stock er fremdeles 880..ikke 890 som Asus sin har :!:

 

Positive er at jeg fikk på full-cover blokka på 4-way...FOR et monster. Blokka altså:p

 

 

Men vi kommer med resultater så fort det går som det skal gå...vi gir oss ikke nei:)

 

Virker som en god kombq disse 4 kortene da( 2xmine og 2xminhund)..de klokker så og si likt.

Lenke til kommentar

Vel, voltage-control er jo støttet i SmartDoctor så lenge man har en Asus HD 6950-unlocked eller en Asus HD 6970 bios. Er det ikke bare å bruke en av disse da? :) Bruker Asus HD 6950-unlocked selv.

 

Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg en 6970, men er litt usikker i forhold til flaskehals. Har en [email protected]. Eventuelt blir det å vente til jeg oppgradere senere, men på en annen side trenger jeg det gamle 4850 kortet i en annen pc.

Jeg har selv en e8400@3,7GHz, har ikke blitt nevneverdig begrenset av den på hverken Heaven eller 3D-mark Vantage. Se feks dette resultatet på Hwbot sin xtreme-test. Tenker å ta noen spill-spesifikke benchmarks når jeg får tid though.

Gå for en HD 6950 du, og unlock den ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til att Volten ikke fungerte for meg er att "Note for those who use modded 6950 cards. Afterburner provides voltage control only on reference design 6950 cards with 100% original 6950 BIOS and 6970 cards with 100% original 6970 BIOS. Afterburner's voltage control WILL NOT function if 6970 BIOS is flashed on 6950, it is supposed to be that way and it won't change in future versions and any "bugreports" on it or demands to "fix" it will be ignored."

Lenke til kommentar

KOm over dette på XS, og det er mulig det kan hjelpe dere... ???

 

Quote:

Really glad to see thinking users in the forum. Yes, it is possible to override the database to make Afterburner voltage control working with 6950 flashed with 6970 BIOS. 6970 voltage calbiration info should be added to 6950 configuration file in this case:

 

VDDC_VT1556_Defaults = 9A 5C 9B 80

Lenke til kommentar

En god grunn for dere med full 6970 og være glad for at dere valgte nettopp det og ikke 6950 for å så låse det opp.

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=336682

 

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=3847380&postcount=93 :(

Becasue Afterburner's voltage control layer on such modded cards won't work. Original and native VGA BIOS is strict requiremen for proper voltage control on most of cards with Volterra VRMs since the beginning and it won't magically change now, sorry. The cards having 6950 PCI IDs but using 6970 voltage controller config won't be recogninzed properly and won't be supported by Afterburner out of box.

 

Vært borte noen dager og ikke fulgt med. Men er ikke denne IDen noe man kan endre via bios slik at den blir korrekt ift. VRMen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...