Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

At du må ha (aktiv) displayport for og få eyefinity osv. er gammelt nytt, har vært slik i evigheter nå.

Nope. Passive adaptere er støttet. Vel å merke så lenge man ikke trenger mer enn 1920x1200 per monitor.

 

http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx

 

Nei, du tar feil

 

• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.

• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).

• Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology.

 

Må fortsatt ha aktive adaptere. Riktignok DP til Singel link DVI som kun støtter maks 1920x1200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, ja. Det er bare jeg som leser for fort sent på kvelden, beklager. Siden HD 5/6xx0-kortene alltid har kunnet bruke maks to DVI/HDMI samtidig tenkte jeg at minst én DP var inneforstått, men det var jo ikke det du svarte på. Og, som du nevnte, er jo ikke prisen på et aktivt adapter (i alle fall disse "selvdrevne" single-link overgangene) direkte avskrekkende lenger uansett.

 

Ellers var det jo et par 5xx0-kort med eksterne TMDS-sendere integrert på kretskortet, men med lavere pris og bedre tilgjengelighet på adapterne har det kanskje ikke dukket opp noen slike i 6xx0-serien?

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Da er det kommet støtte for volt justering i RBE.

 

http://www.techpowerup.com/downloads/1924/TechPowerUp_Radeon_Bios_Editor_v1.27.html

 

* Added volt modding capability for CHL8214 voltage controller (reference design 6870 and 6850 cards).

* Added volt modding capability for VT1556M voltage controller (reference design 6970 and 6950 cards).

* Changing DeviceID now changes both locations properly (hopefully) all the time.

* Changing VendorID should work in more cases now.

* Added some new DeviceIDs (6950/6970).

* Updated WinFlash link.

* Updated RBE's internal BIOS extraction method to account for "ATI" labelled "AMD" now.

* Improved Hex editor interface a little.

* Fixed method 1 overdrive hacking signature extraction for 6xx0 cards. Only superficially tested due to no available non-reference signatures yet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Toget har nok gått ja, alle versjonen over 5770 i 5000-serien til ATI/AMD er gått ut av produksjon etter nyttår.

Mer "fremtidsrettet" å velge 6850, selv om det er en smule dårligere.

Lenke til kommentar

At du må ha (aktiv) displayport for og få eyefinity osv. er gammelt nytt, har vært slik i evigheter nå.

Nope. Passive adaptere er støttet. Vel å merke så lenge man ikke trenger mer enn 1920x1200 per monitor.

 

http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx

 

Nei, du tar feil

 

• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.

• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).

• Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology.

 

Må fortsatt ha aktive adaptere. Riktignok DP til Singel link DVI som kun støtter maks 1920x1200

 

Sikker? broren min kjører eyefinity på et passivt adapter (dvs ingen usb-tilkobling for strøm)... trodde heller ikke det ville fungere, men han bestillte nå det, og virker flott det. 3x 1680x1050 skjermer btw.

Lenke til kommentar

Sikker? broren min kjører eyefinity på et passivt adapter (dvs ingen usb-tilkobling for strøm)... trodde heller ikke det ville fungere, men han bestillte nå det, og virker flott det. 3x 1680x1050 skjermer btw.

Det kan være aktivt selv om det ikke bruker en ekstern strømtilkobling. En av DP-pinnene fører 500mA 3.3V.

Lenke til kommentar

Ah, jeg ser det nå ja, device id 6818 = HD 6970, device id 6819 = HD 6950.

Jeg skjønner jo argumentet ditt, og takk for det!

 

Hva har du volten på for å få en klokk på 982 mhz stabil? Hvilken spenning rapporterer Gpu-z under load? Holder kortet denne frekvensen i feks Furmark uten å begynne å throttle? Skulle jo nesten tro at kortet også throttler litt under hwbot-benchmarken også siden scoren din bare er 45 poeng høyere enn min...

 

Tror ikke kortet throttler noe særlig, tror det er mangel på strøm som er problemet.. tror ikke asus smartdoc. setter volten "der den skal". Vi får se når skikkelig strømstyring kommer ;)

 

Kan love deg at de siste 45 poengen sitter langt inne... du kan jo prøve selv :D

Lenke til kommentar

Da er det kommet støtte for volt justering i RBE.

 

http://www.techpowerup.com/downloads/1924/TechPowerUp_Radeon_Bios_Editor_v1.27.html

 

* Added volt modding capability for CHL8214 voltage controller (reference design 6870 and 6850 cards).

* Added volt modding capability for VT1556M voltage controller (reference design 6970 and 6950 cards).

* Changing DeviceID now changes both locations properly (hopefully) all the time.

* Changing VendorID should work in more cases now.

* Added some new DeviceIDs (6950/6970).

* Updated WinFlash link.

* Updated RBE's internal BIOS extraction method to account for "ATI" labelled "AMD" now.

* Improved Hex editor interface a little.

* Fixed method 1 overdrive hacking signature extraction for 6xx0 cards. Only superficially tested due to no available non-reference signatures yet.

DAMN :eek: Det må prøves :green::green::green:

Lenke til kommentar

Det kent har klart har vært med stock volt...siden smartdoc ikke fungerer. Den setter volten i programmet, men ikke noe mer.

 

Man kan vist flashe høyere volt nå da...noe jeg ikke liker noe særlig :hmm:

Er det det som menes med RBE??? trodde det var programstyrt :ohmy:

 

Quad-testing i morra :new_woot:

 

Så gleder meg til og se hva jeg og minhund klarer der.

Jeg gleder meg like mye... til å se hva dere får til :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...