Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja... Da døde det ene av mine 2 sapphire 6970 etter knapt 2 ukers bruk. Kjørte kortene uten overclock. Gikk som smurt i 2 uker inntil det startet med artifakter i form av masse pixelfeil over hele skjermen samt at 3D ble helt ubrukelig.

 

Feilsøkte og fant ut at det gjaldt kun det ene kortet. Blir å kontakte komplett i morgen og sende det ene kortet tilbake. Burde jo få et nytt da dette burde regnes som DOA, eller hva?

 

sukk....

Lenke til kommentar

Fin klokk for stock det der Kent :new_woot:

 

Takk ;) er spent på hvor mye kortet kan klokkes når man får skikkelig voltregulering :w00t:

 

men.... hvorfor kan jeg kjøre igjenom xtreme med den klokken og ikke på basic?? :hmm::hmm:

 

 

Funka det med å skru opp litt av hvert om hverandre?

Tror det, men har ikke prøvd så mye egentlig... ble litt forbannet da jeg ikke greide å kjøre igjennom basic dx9 på 950/1450 og avsluttet hele greia :shrug: sitter i sofaen med laptopen nå ;)

Lenke til kommentar

Ja... Da døde det ene av mine 2 sapphire 6970 etter knapt 2 ukers bruk. Kjørte kortene uten overclock. Gikk som smurt i 2 uker inntil det startet med artifakter i form av masse pixelfeil over hele skjermen samt at 3D ble helt ubrukelig.

 

Feilsøkte og fant ut at det gjaldt kun det ene kortet. Blir å kontakte komplett i morgen og sende det ene kortet tilbake. Burde jo få et nytt da dette burde regnes som DOA, eller hva?

 

sukk....

 

Kanskje samme feilen som på mitt Sapphire, der desktoppen ble full av artifakter, samt 3D ble helt tullete med bla. manglende vann i Vantage test#1 samt artifakter og annet slit... Mitt ble slik etter noen minutters bruk ut av esken. Sporet feilen til Powerplay, og den enkleste måten å reprodusere på var Firefox 4.0 som ble rendret helt skrudd og også fikk frem alle disse små rektangulære artifaktene.

 

Komplett testet ikke dette ei heller annet som involverte powerplay og fant null feil, og satt kortet på angrefrist etter mitt ønske ved opprettelse av RMA, det ante meg nemlig at noe slik ville kunne skje. Dårlig TI komponent kanskje, og kan jo kanskje oppføre seg pent en stund om kortet ikke er ibruk noen dager..

Har sendt e-mail til komplett om denne feilen i detalj, så får vi se om dette hjelper..

 

Du kan jo plukke ut kortet i en dag, så sette det inn igjen, for å se om det samme skjer med ditt kort.. Så kan du lettere informere ved RMA...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Kanskje samme feilen som på mitt Sapphire, der desktoppen ble full av artifakter, samt 3D ble helt tullete med bla. manglende vann i Vantage test#1 samt artifakter og annet slit... Mitt ble slik etter noen minutters bruk ut av esken. Sporet feilen til Powerplay, og den enkleste måten å reprodusere på var Firefox 4.0 som ble rendret helt skrudd og også fikk frem alle disse små rektangulære artifaktene.

 

Komplett testet ikke dette ei heller annet som involverte powerplay og fant null feil, og satt kortet på angrefrist etter mitt ønske ved opprettelse av RMA, det ante meg nemlig at noe slik ville kunne skje. Dårlig TI komponent kanskje, og kan jo kanskje oppføre seg pent en stund om kortet ikke er ibruk noen dager..

Har sendt e-mail til komplett om denne feilen i detalj, så får vi se om dette hjelper..

 

Du kan jo plukke ut kortet i en dag, så sette det inn igjen, for å se om det samme skjer med ditt kort.. Så kan du lettere informere ved RMA...

 

Sannsynlig samme feil jeg har tenker jeg, men materaliserte seg først etter 2 uker.

 

Tok ut kortet i går og mailet komplett i dag. Har ikke fått svar enda. Prøvde i går med å ta ut og inn kortet: samme feil.

 

Har ikke latt det stå over tid da. Men uansett så er dette et defekt kort og må byttes.

Lenke til kommentar

Har benchet litt i kveld, måtte tjene meg noen hwbot points :)

 

Her er høyeste (til nå) score i HWBOT unigine xtreme dx11:

 

gpu:982

mem: 1482 (5928)

 

score: x1206.182

Har du et HD 6950 du også? 982 mhz er jammen ikke verst! Kjører du HD 6970-biosen da slik at du får høyere volt på core?

 

Jeg hadde forresten samme problem som deg med hwbot heaven-benchmarken, "Run-time error '13': Type mismatch".

For min del forsvant feilmeldingen så fort jeg endret Regional Settings -> Format til "English (United States).

Jeg fikk x1161.583 på DX11-benchmarken med denne clocken og denne pcen, rimelig fornøyd! :) HD 6950 unlocked, 880/1375 mhz.

 

Screenshot:

 

post-23390-0-77493700-1294768520_thumb.png

Lenke til kommentar

Har benchet litt i kveld, måtte tjene meg noen hwbot points :)

 

Her er høyeste (til nå) score i HWBOT unigine xtreme dx11:

 

gpu:982

mem: 1482 (5928)

 

score: x1206.182

Har du et HD 6950 du også? 982 mhz er jammen ikke verst! Kjører du HD 6970-biosen da slik at du får høyere volt på core?

 

Jeg hadde forresten samme problem som deg med hwbot heaven-benchmarken, "Run-time error '13': Type mismatch".

For min del forsvant feilmeldingen så fort jeg endret Regional Settings -> Format til "English (United States).

Jeg fikk x1161.583 på DX11-benchmarken med denne clocken og denne pcen, rimelig fornøyd! :) HD 6950 unlocked, 880/1375 mhz.

 

Screenshot:

 

post-23390-0-77493700-1294768520_thumb.png

Nei jeg kjører ekte 6970 :yes: tok ikke sjansen på å angre senere ;)

 

ellers.. bra score :D

 

Angående det med og styre powertune...maks er ikke alltid best.

Prøv deg litt frem:)

Både på pluss 10, 15, 20 og 25.

Det kan faktisk få bedre med 15 enn 25.

Har faktisk ikke brukt powertune så mye etter at jeg la inn asus biosen. Kan kanskje være verd et forsøk :)

Lenke til kommentar

Har benchet litt i kveld, måtte tjene meg noen hwbot points :)

 

Her er høyeste (til nå) score i HWBOT unigine xtreme dx11:

 

gpu:982

mem: 1482 (5928)

 

score: x1206.182

Har du et HD 6950 du også? 982 mhz er jammen ikke verst! Kjører du HD 6970-biosen da slik at du får høyere volt på core?

 

Jeg hadde forresten samme problem som deg med hwbot heaven-benchmarken, "Run-time error '13': Type mismatch".

For min del forsvant feilmeldingen så fort jeg endret Regional Settings -> Format til "English (United States).

Jeg fikk x1161.583 på DX11-benchmarken med denne clocken og denne pcen, rimelig fornøyd! :) HD 6950 unlocked, 880/1375 mhz.

 

Screenshot:

 

...

Nei jeg kjører ekte 6970 :yes: tok ikke sjansen på å angre senere ;)

 

ellers.. bra score :D

 

Angående det med og styre powertune...maks er ikke alltid best.

Prøv deg litt frem:)

Både på pluss 10, 15, 20 og 25.

Det kan faktisk få bedre med 15 enn 25.

Har faktisk ikke brukt powertune så mye etter at jeg la inn asus biosen. Kan kanskje være verd et forsøk :)

Ah, jeg ser det nå ja, device id 6818 = HD 6970, device id 6819 = HD 6950.

Jeg skjønner jo argumentet ditt, og takk for det!

 

Hva har du volten på for å få en klokk på 982 mhz stabil? Hvilken spenning rapporterer Gpu-z under load? Holder kortet denne frekvensen i feks Furmark uten å begynne å throttle? Skulle jo nesten tro at kortet også throttler litt under hwbot-benchmarken også siden scoren din bare er 45 poeng høyere enn min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...