Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, kjøpte nemlig et Saphire kort i februar som jeg flashet helt fint, men tenker at BF3 fortjener Crossfire for å yte grafikkmotoren rettferdighet ;)

 

Leser på nettet at 6970 biosen kjører høyere spenning på minnet som kan være skadelig over lang tid, tydeligvis har jeg vært litt heldig. Kanskje bare like greit å kjøre de stock, 2x6950 gir vel bra nok ytelse uansett. Uansett, takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Artic er vel ikke best?

 

1. Thermalright Shaman fra Techbay.no

Definitivt den beste, men tar 4 kortplasser med 25mm vifteprofil. Kan snike seg unna med 3 kortplasser med 12mm vifteprofil.

 

2. Artic Cooling Accelero Extreme Plus (Plus er for HD69xx) med VR001 fra Dustinhome.no

Denne er også meget god og tar 3 kortplasser.

 

Man trenger altså god plass for CF uansett her. Jeg vurderer å gå for den sistnevnte til alle mine 3 opplåste HD6950 kort. Hovedsaklig pga. pris og at den er god nok.

 

NB! Shaman kjøleren er også god nok til å kjøre uten vifter påmontert så lenge man har en stor vifte som blåser mot kortene i døren el. Selv da har man godt og fullstendig støysvakt overklokkingsmonn. (ref. dave hos guru3d som har testet denne utstrakt på vegne av thermalright). Ulempen med Shaman er at Thermalright ikke vil lage noen VRM kjølere til den, men er man litt driftig ordner man det på annet vis.

 

EDIT:

Rettet opp feilplassering.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Opplever ofte at når jeg oppdaterer skjermdriveren eller power dvd versjonen så forvinner støtten for bitstreaming av hd lyd eller 3D støtten, eller begge.

Har et Ati 5450 som jeg har i mitt htpc oppsett.

 

Er dette noe andre opplever?

 

Og er dette noe her som er bedre i ati sin nye 6 serie??

 

Tenkte å kjøpe nytt skjermkort pga dette og pga full 3d med hdmi 1.4

Lenke til kommentar

Jeg har et sapphire HD6790 som ikke har referanse-PCB. Er det grunnen til at jeg ikke får auto-tune eller "test clock" knappen i CCC? Hva er i så fall anbefalt program for clocking og testing i et? Afterburner?

 

Edit: Afterburner virker heller ikke særlig glad i ikke-referanse kort ser det ut til...

Har stort sett de samme mulighetene som i CCC, og ikke noe mer.

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Etter mye testing frem og tilbake tror jeg at jeg har funnet synderen... var nok ikke skjermkortene, men hovedkortet :thumbdown: hvis noen har et brukt s775 hk liggende vær så snill og rop ut :yes: Har ikke lyst å kjøpe et nytt s775 hk siden jeg har tenkt å bytte ut alt i løpet av høst/vinter..

 

 

Har et strøkent Asus Maximus Formula x38 liggende i orginalesken, men dette har orginal vannblokk på chipset som naturlig nok trenger H2O, så har derfor ikke giddet å annosere det på bruktmarkedet....

Lenke til kommentar

Etter mye testing frem og tilbake tror jeg at jeg har funnet synderen... var nok ikke skjermkortene, men hovedkortet :thumbdown: hvis noen har et brukt s775 hk liggende vær så snill og rop ut :yes: Har ikke lyst å kjøpe et nytt s775 hk siden jeg har tenkt å bytte ut alt i løpet av høst/vinter..

 

 

Har et strøkent Asus Maximus Formula x38 liggende i orginalesken, men dette har orginal vannblokk på chipset som naturlig nok trenger H2O, så har derfor ikke giddet å annosere det på bruktmarkedet....

 

 

her begynner det helt nye hk fra 300kr og over, kanskje verdt det?

 

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s73113556&cols=&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Lenke til kommentar

Etter mye testing frem og tilbake tror jeg at jeg har funnet synderen... var nok ikke skjermkortene, men hovedkortet :thumbdown: hvis noen har et brukt s775 hk liggende vær så snill og rop ut :yes: Har ikke lyst å kjøpe et nytt s775 hk siden jeg har tenkt å bytte ut alt i løpet av høst/vinter..

 

Har flere liggende som kan gis bort :)

Lenke til kommentar

Etter mye testing frem og tilbake tror jeg at jeg har funnet synderen... var nok ikke skjermkortene, men hovedkortet :thumbdown: hvis noen har et brukt s775 hk liggende vær så snill og rop ut :yes: Har ikke lyst å kjøpe et nytt s775 hk siden jeg har tenkt å bytte ut alt i løpet av høst/vinter..

 

Har flere liggende som kan gis bort :)

 

wow :new_woot: seriøst??? du er en engel :love: du har pm :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...