Gå til innhold

Feil vei igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres mer og mer tåpelig ut. Jeg har forstått at det er en "dings" man kopler inn i USB-porten først. Det vil si at man alikevel må passe på å stikke "dingsen" inn riktig vei. :p Den må jo da også nødvendigvis stikke ut en del og blir dermed enda mer sårbar for knekking. Alternativer er om den er montert på en liten kabel, men da må man alikevel holde den mens man stapper inn USB-utstyret.

Lenke til kommentar

sinnsykt mye lettere.

 

Sinnsykt mye lettere? Det har aldri vært sinnsykt vanskelig! Så da kan det ikke bli sinnsykt lettere!

 

Det har kun blitt lettere!

 

Å hvis noen har syntes at å plugge i en usb kontakt er sinnsykt vanskelig, så kan jeg opplyse om at det da er andre ting som feiler den/dem.

 

:thumbup:

 

 

Å vil frabe meg krasse svar fra dem med et eventuelt handikapp. Det var ikke dere jeg svarte men de andre. Hmm.. de sinnsyke andre? :!: tuller :!:

Lenke til kommentar

Burde hatt magnetisk kontakt slik laderkontakten på de bærbare MacBookene. Med en fornuftig måte å håndtere brudd (uønsket frakobling), så hade dette vært en mye bedre måte å slippe knekking av kontakter.

Synes også den er genial også fordi at dersom man snubler i kabelen, så går ikke PCen i gulvet.

Magnetisk strømkontakt er helt idiotisk. Batterier varer ikke evig. Etter et par år blir batteriet ødelagt, og hvis strømmen går da, ja så mister du alt du holder på med. Da foretrekker jeg heller at PCen går i gulvet.

 

Faktisk tok det noen år før jeg forstod at det var merket med USB ledningen på kontakten som skulle "opp". Ikke at jeg hadde lagt noe energi i det, men litt flaut for det.
Faktisk så skal USB-merket ned på min PC. Og ofte er USB-kontaktene på høykant, da er det helt umulig å vite.
Lenke til kommentar

Hadde USB portene hatt dette fra fabrikk så er det greit.

Problemet er ikke å sette kontakten rett men kan være tricky når det er som i motorrommet på en Peugeot, altså du må jobbe i blinde og gjette på at du har USB porten og at kabelen er rett vei for det er mørkt og du ser ingenting og ikke kan man lage plass direkte heller.

Det er da en slik løsning er grei å ha, vil ikke ha ratt/mus/tastur etc og en masse annet dilldall i front USB portene, disse er reservert for kamera og minnepenner og ville ha laget skikkelig kabelsalat.

Lenke til kommentar

som man har vær inne på tidligere så er dette problemet ikke bare exlusive usb tilkoblingen men alle porten bak på pcen.

 

nå er det ikke meningen at det skal være så mørkt og trangt bak en pc , men man liker jo å gjemme den bort.

nå er det også slik at alle tilkoblingen bak er ment å være permanente.

det i fronten skal være de man statlig kobler til og fra.

 

de er heller ikke bare beregnet på usb penner og digital kamera.

 

mange av tv spill konsollen hadde før i tiden også tilkoblingen i fronten.

 

så hvis det er vanskelig å komme til bak så bruker man enten front tilkoblingen eller en usb hubb som er tilkoblet bak.

 

det går også an å bruke et kraftig lys ( hvis det mørkt) og et speil hvis det er vanskelig å se hvor kontakten er og hvilken vei den vender.

 

for min del så synes jeg at det er vanskeligere å treffe rett på med en bred tilkobling ( som dvi eller den gamle parallell tilkoblingen til skriveren). det er heller ikke rett å treffe rett tilkobling for høyttalerne.

siden dette er faste tilkoblinger så er det ikke ofte man har noe der bak å gjøre.

 

det er jo helelr ikke noe problem å ha spille kontrollen permanent tilkoblet

Lenke til kommentar

Fikk se videoen nå og det er jo en genial idé. :D

Sånn bortsett fra at man får en ekstra kabel for hver USB-enhet man har. Og man må fremdeles kople "dingsen i bak. :p

Og man er vel litt smartere hvis man kjøper en USB-HUB?

 

For min del føyer denne seg inn blandt tåpelige idéer som vindusviskere for briller og den tørkerullholderen man kan ha på hodet.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for meg at usb-kontakter, som allerede er utsatt for knekking, blir enda litt svakere.

Knekking? Jeg har aldri sett på USB-kontakter som spesielt utsatte, og har aldri vært i nærheten av å knekke en. Hvordan får man til det? Sparke til minnepinnen mens den står i?

Jeg har drevet service på Telenors mobile bredbåndsenheter, og den vanligste feilen på alle modellene er løse eller bøyde USB-kontakter... Tolker det som at de er relativt utsatte, spesielt siden de gjerne brukes på bærbare datamaskiner til folk som reiser mye og flytter mye på maskinene sine mens de er i bruk. For å si det sånn: vi får tilnærmet ikke klager på avgjørelsene våre om at disse skadene ikke dekkes av garanti, og jeg tror det er en grunn til det...whistle.gif

 

 

Off-Topic: nest vanligste feil er det ene modemet til Telenor, Option Icon 505, som originalt hadde bugga software: de låste seg i recovery mode og ble ubrukelige. De som kommer inn med denne feilen oppgraderes til nyeste software og testes før de sendes rett ut igjen. Det tas fort 50 slike på en god dag med relativt lite av førstnevnte feil!thumbup.gif

Lenke til kommentar

jeg har brukt slike i 2 år og de har stått på fra morgen til kveld.. 2 samtidig. Og ja de går alltid i stykker. Lønner seg å ha ledningen med usb sticken i.. Samt at de begynner å bobble i plasten etterhvert pgav varme..

Ja jeg bruker de hardt... nå bruker jo noe annet som er mye bedre. Men problemet er med usb sticken er jo alltid det samme. Derfor må man forsikre det slik at man får ny.

 

Kjøp hos elkjøp.. få ekstra forsikring..prøvde å lodde en engang, det hjalp en stund men skjedde det samme igjen.. HAr man bare sticken rett i så blir det prob etter hvert..

Lenke til kommentar

Ser for meg at usb-kontakter, som allerede er utsatt for knekking, blir enda litt svakere.

Burde hatt magnetisk kontakt slik laderkontakten på de bærbare MacBookene. Med en fornuftig måte å håndtere brudd (uønsket frakobling), så hade dette vært en mye bedre måte å slippe knekking av kontakter.

Synes også den er genial også fordi at dersom man snubler i kabelen, så går ikke PCen i gulvet.

 

Mht denne USB kontakten, så ville vel jeg også stilt spørsmål ved varigheten. Denne tynne platen må da være utsatt for både slitasje og ikke minst brist/brudd skader.

 

Mac Mini har jo også en ganske "løs" strømforsyningskabel som sannsynligvis vil smette ut før maskinen faller i gulvet. Og ja, den kontakten går vel også an å snu begge veier, slik som poenget med "ny" USB var i artikkelen.

Lenke til kommentar

Løsningen på et problem som ikke eksisterer. Tar et halvt sekund å snu det. Og hvor mye skal det halve sekundet koste deg? 500 kroner? er det verdt det spør jeg meg selv......

Om man setter usben inn feil vei, og trykker litt, så kortsluttes det og det vil antakeligvis koste mer enn 500 kroner å reparere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...