Gå til innhold

Feil vei igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når det gjelder usb så funger festeanordningen helt ypperlig når pluggen blir snudd rett vei.

her trengs ingen magnetlåst

hvis du følger med så er det ikke derfor magnetlåsen er i diskusjonen. Det er knekking og alt det der.

 

jeg tok det med for det er sikker noen som mener at en usb tilkobling kunne sitte bedre.

 

 

spørsmålet er hvorfor noen av tilkoblingene MÅ sitte så fast at man risikerer at koblingen går sund ved for stor belastning eller det som være er ?

Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig at en både skulle hatt en plugg som kunne settes i begge veier, og som hadde magnetlås istedenfor den vanlige løsningen. Med magnetlås kan en designe ganske nøyaktig hvor mye kraft som skal til før pluggen går løs, og dermed enkelt kunne holde seg innenfor det en kabel tåler ved "utdraging".

Lenke til kommentar

da blir spørsmålet hvilke type kontakter skal man ha med magnetlåns (for det er ikke alle som trenger det ) ?

 

og hvilke kontakter skal man designe sil at de kan brukes begge veier ?

 

å endre på de etablerte designet gjør det bare være for brukerne.

da blir det bare enda flere typer å holde orden på.

 

hvis man f.eks tar for seg skjermkabelen (VGA,DVI,HDMI og display port ) så kan det bli slik at det blir dobbelt så mange ledere i kabelen .

i tillegg vil mest sannsynlig hele tilkoblingen bli helt endret.

i praksis føre det bare til enda en standard

 

nå jobbes det jo også med endringer på dette feltet :

HDMI synger på siste verset

 

da spør jeg hvor kan ikke en standard få lov til å få fotfeste før det blir endringer ?

slik ting gjør jo det bare dyrere når man må bytte flere ting hver gang man skal oppgradere eller bytte ut enkelte ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...