Gå til innhold

Nettbutikker i Norge, hvem er best?


Anbefalte innlegg

Hvem er best på utvalg, pris, service, enkelhet i forhold til å finne seg frem, levering.

 

www.komplett.no

www.netshop.no

www.ps.no

www.mpx.no

www.kundedata.no

www.amentio.no

www.dustin.no

www.netonet.no

www.Lefdal.com

www.Elkjop.no

www.elprice.no

Det begynner å bli ganske mange forskjellige som igjen er en fordel for oss forbrukere.

Leser mye bra og mye dårlig om alle....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken butikk som er best er umulig å si, alle har diverse erfaringer fra alle butikker.

Det kan kun bli en subjektiv mening, og ikke noe objektivt.

 

~ Mortis

 

Enig heh... hva forventer egentlig OP å få som svar på et sånt spørmål? At bedrift X er best på alt? Hva er sansynligheten for noe sånt hadde vært tilfellet, og hvor pålitelig ville et slikt bastant generaliserende utsagt vært om noen faktisk sa det?

 

Det eneste du vil få som svar i en slik tråd er mange forskjellige personlige erfaringer basert på bare noen få handler, og som regel uten at de har særlig mange andre butikkerfaringer å sammenigne mot. ie: "jeg kjøpte noe hos X og de sendte feil del. Jeg skal aldri kjøpe noe derfra igjen!! :mad: :mad: :mad:". Statistisk sett vil det være umulig å dra noen fornuftig konklusjon fra dette, og det eneste du vil oppnå er å lure deg selv til å tro du har tatt et informert valg.

 

Min personlige mening er at det beste du kan gjøre er å:

1 - primært kjøpe der det er billigst

2 - unngå butikkene som har dårligst rating på prisguiden, og kanskje også unngå de minst kjennte butikkene.

 

Dette vil ihvertfall redusere sjansene for en dårlig opplevelse noe, men det vil aldri være mulig å gi noen garanti uansett. Problemer, forsinkelser, misforståelser og dårlig kundeservice er noe som alle butikker opplever til en eller annen grad. Resten vil hovedsakelig avgjøres av om du har uflaks eller ikke. Ihverfall er prisene noe du kan forholde deg helt konkret til.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har handlet hos alle du lister opp og har best erfaring med Dustin og komplett når det gjelder garanti/relkamasjon,og netshop dårligst.

Har ikke hatt retur hos alle..

På levering så pleier det stort sett ikke være noe problem..men så bestiller jeg så godt som alltid varer som er på lager..

 

 

Du skriver at du leser mye bra/dårlig om alle så jeg lurer på hvor har du lest noe negativt om Dustin,jeg har faktisk ikke sett noe enda..men kan ikke få med meg alt..

Di kan gjøre feil,men fixer opp er min erfaring..

 

Med litt tolmodighet så kommer du langt..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Har erfaringer fra de fleste (større) nettbutikkene her i landet, og jeg synes Komplett.no er den beste av dem. Har aldri hatt problemer der ved verken ordre eller returer, de behandler ting kjapt og saklig.

 

Det skal forøvrig sies at jeg heller ikke har noen dårlige erfaringer med Dustin, men ettersom denne er nokså ny og enda ikke har fått kjent skikkelig på presset/etterspørselen etter varer osv. gjenstår det å se om de kan leve opp til Komplett.no sin standard. Klarer de det venter det nok et bytte av primærbutikk, ja. :)

Lenke til kommentar

Hvilken butikk som er best er umulig å si, alle har diverse erfaringer fra alle butikker.

Det kan kun bli en subjektiv mening, og ikke noe objektivt.

 

~ Mortis

 

Enig heh... hva forventer egentlig OP å få som svar på et sånt spørmål? At bedrift X er best på alt? Hva er sansynligheten for noe sånt hadde vært tilfellet, og hvor pålitelig ville et slikt bastant generaliserende utsagt vært om noen faktisk sa det?

 

Det eneste du vil få som svar i en slik tråd er mange forskjellige personlige erfaringer basert på bare noen få handler, og som regel uten at de har særlig mange andre butikkerfaringer å sammenigne mot. ie: "jeg kjøpte noe hos X og de sendte feil del. Jeg skal aldri kjøpe noe derfra igjen!! :mad: :mad: :mad:". Statistisk sett vil det være umulig å dra noen fornuftig konklusjon fra dette, og det eneste du vil oppnå er å lure deg selv til å tro du har tatt et informert valg.

 

Min personlige mening er at det beste du kan gjøre er å:

1 - primært kjøpe der det er billigst

2 - unngå butikkene som har dårligst rating på prisguiden, og kanskje også unngå de minst kjennte butikkene.

 

Dette vil ihvertfall redusere sjansene for en dårlig opplevelse noe, men det vil aldri være mulig å gi noen garanti uansett. Problemer, forsinkelser, misforståelser og dårlig kundeservice er noe som alle butikker opplever til en eller annen grad. Resten vil hovedsakelig avgjøres av om du har uflaks eller ikke. Ihverfall er prisene noe du kan forholde deg helt konkret til.

 

-Stigma

Ja det er sant, men igjen så opplever de fleste forskjellig service hos de forskjellige..og det er faktisk slik at mange vil prøve nye butikker. I Norge så har man lover som alle må følge uansett men mange prøver å motarbeide også. Selv de store kjente. Seff er det ikke mulig å komme med noe eksakt saklig. Men siden Dustin får skryt av alle og det gjør ikke de andre, så betyr det at de som satser på service leverer god service også. Og det er få som satser på service. Ingen av de andre store satser på service. Kun på pris.

Lenke til kommentar

PS.no har alltid gitt meg best service, men de har litt lite utvalg.

Komplett.no/mpx.no har bra utvalg, grei service, men over snittet priser.

netshop.no har greit utvalg men dårlig service og over snittet priser.

 

Resten har jeg ikke nok erfaring med til at jeg vil uttale meg :)

 

Dustin har jeg kun hatt en ordre hos... som de klare å rote til noe på.

Lenke til kommentar

Hadde netshop som beste nettbutikk til i vinter/vår.

Nå er favoritten dustin.

 

En kan ikke lenger stole på når netshop får varene inn fra leverandør... og ryktene sier at leverandørs 'lager' er direkte fra rabrikken... :cry:

 

vare finnes på lager hos leverandør ved bestillings dato... 2 mnd senere fremdeles ikke fått varen levert til kunde (meg)

Lenke til kommentar

Hva er lengst; en pinne eller en stokk?

 

Hvem er sterkest; Mac Gyver eller Rambo?

 

Svarer du på de to skal jeg vurdere å svare på hvilken nettbutikk i Norge som er BEST.

 

Noen av mine erfaringer:

 

Komplett/MPX: Dyrt, EGET stort lager, bra utvalg, ok service, rask levering, noen gode tilbud innimellom (weekend og ukens tilbud)

 

Netonnet: Rask levering, greit utvalg, gode priser. Usikker på service siden jeg aldri har hatt behov for det.

 

PS: EGET (lite) lager, litt dårlig utvalg, ok priser, elendig internettside med en enda mer elendig bestillingsprosess som inneholder feil. De har faktisk klart å sende ting til fakturaadresse selv om leveringsadresse også er oppgitt. I et annet tilfelle blei det avglemt å oppgi leveringsadresse og pakken blei derfor sendt til fakturaadresse. Slik har det vært lenge og de ser ikke ut til å bry seg. Handlet en del der før men har sluttet siden de ikke bryr seg om alle feilene og manglene.

 

Amentio: Elendig kompetanse og service, lagerstatus (gjerne 1000+++++) kan være fra ei jordhule i Afghanistan som er under angrep og varene trenger derfor aldri å faktisk komme til deg som kjøper, stigende priser i forhold til før da de var billigere, dårlig internettside som er vanskelig å finne frem på og som inneholder en rekke feil. De har skyldt på systemomlegging i 1-2 år nå. Handlet der i begynnelsen da prisene var gode og de ikke skyldte på systemomlegging og Mohammed Mohammedsen i Afghanistan på sentrallageret der som streiket på grunn av for dårlige sandaler.

 

Netshop: Har ting utenom det vanlige men er for meg litt for useriøse etter å ha vært i kontakt med dem flere ganger angående ulike ting. Det virker ikke som de har helt kontroll hva angår service og kundebehandling.

 

Multicom: Samme regla som Amentio når det kommer til lagerstatus og levering. De svarer som regel kjapt hvis man lurer på noe men det hjelper lite når varene kommer på esel fra Pakistan. Har man gooood tid (noen måneder) ser jeg ikke noe galt i å bestille der. Som regel gode priser.

Lenke til kommentar

Har handlet hos Komplett og Netshop.. Aldri prøvd servicen dems da..

PS- Tja.. Jeg bruker ikke mye tid inne på Amentio før jeg går et annet sted

Amentio-Tja Jeg bruker ikke mye tid inne på Amentio før jeg går et annet sted

Har hørt for mye dårlig om dem til å tørre å ta sjansen altså..

 

Dustin-Vet ikke men basert på det jeg har hørt så får de pluss hos mange.

Pixmania.. vet ikke helt.. Synes det er lettere å bruke komplett.no og netshop altså..

Men er jo ikke en akkurat stor bestiller av datautstyr.. Seff hadde jeg hatt mer penger skulle jeg kjøpt topp utstyr..

Lenke til kommentar

Har ikke noe særlig erfaring med netthandel, men jeg har handlet en del ganger hos komplett, og definitivt ikke siste gang. Har et positivt inntrykk etter hver handel jeg har hatt hos dem. Har aldri hatt problemer, eller ventet mer enn 5 dager på et produkt jeg har bestilt hos Komplett heller.

Endret av Skroll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...