Gå til innhold

Galaxy S2 med Android 3.0?


Anbefalte innlegg

Liknende telefon med 1" mindre skjerm og lavere oppløsning kunne vært fristende.

Synes denne monster skjerm trenden egentlig er litt lam, hva skjedde med de mindre telefonene? Skjerm størrelse på 3-3,3" er virkelig et segment jeg savner mer innspill i. Skulle gjerne sett Wave med Android.

 

Angående UI:

The new version will also bring the end to 3rd-party UIs - still, HTC, Samsung, Motorola and the rest will be able to keep their mods for the 2.1/2.2 branch of Android.

 

http://www.gsmarena.com/android_30_gingerbread_detailed_juicy_specs_confirmed-news-1779.php

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra specs høres nesten ut som noe noen bare har skrivd ned hva de ønsker seg på en mobil, så vi får se om den faktisk blir virkelighet. . men hvis den kommer, må jo dette være den perfekte mobiltelefon. Får bare håpe batteriet ikke suger :roll:

Lenke til kommentar

Det stemmer jo ikke i det hele tatt, det er skjermer på markedet som er helt på høyde med Apple sitt "Retina Display", og la oss for guds skyld kalle det for en LCD, slik som det er, og ikke det tullenavnet Apple har funnet på. Største forskjellen mellom bl.a. Galaxy S og Apple iPhone 4 er at Galaxy S bruker AMOLED med PenTile, mens iPhone 4 bruker en mer vanlig Pixel-aktig tilnærming, uten at jeg helt husker hva det heter. Det gjør at iPhone 4 virker en smule skarpere, selv om man nesten må ned på mikroskopnivå for å klart se forksjellende.

 

Super AMOLED er litt mer strømeffektive i forhold til en tilsvarendes LCD, men så vidt jeg har fått med meg ikke svært merkbart. Det ble spådd at *OLED skulle ta over for skjermer fordi de var så enormt mye mer energieffektive og klare, men som med harddisker har det vist seg at selv gammel teknologi kan holde i lang lang tid med aktivt utvikling.

 

Hva mener du med "stemmer ikke i det hele tatt"? Mener du at det er en telefon på markedet med høyere oppløsning enn iPhone 4, eller sikter du til skjermer generelt nå? Førstnevnte har jeg ikke hørt om, og det var selvsagt det jeg snakket om.

 

Forøvrig er jeg klar over forskjellene mellom (S)OLED og LCD-skjermer, og jeg er enig i at begrepet "retina display" er noe tull. Det er derfor jeg skriver det i anførselstegn.

Lenke til kommentar

HVa skal man med android på denne da:P

Den stiller jo omtrent til windows 7 kravene.

 

Jeg har derimot absolutt ingen tro på at vi vil komme til å se denne innen året.

 

Man kan ikke sammenligne GHz med GHz. Det er helt elementære forskjeller i CPU'ene. Ikke en gang mellom Intel/AMD-porosessorer beregnet på PC-markedet kan man sammenligne disse tallene.

Lenke til kommentar

Dersom ryktene stemmer, i form av at denne nye telefonen får 1280x720 oppløsning og en 4,3" skjerm, vil jeg si dette for min del utgjør to svært negative ting ved telefonen.

 

For det første synes jeg 4,3" er ALT FOR STORT basert på mine erfaringer med HD2, det blir utrolig kronglete/upraktisk å bruke telefonen med 1 hånd i "stående" format slik at man når over hele skjermen med tommelen når man holder telefonen nogenlunde naturlig. Nå varierer dette med håndstørrelsen selvsagt, for min del virker det som om grensen går et sted rundt 3,7" før det begynner å bli upraktisk stort.

 

Og når det gjelder det med oppløsningen, så er det ikke egentlig antall punkter på skjermen jeg synes er negativt, men snarere proporsjonene, dvs at skjermen basert på oppløsningen ser ut til å benytte et 16:9-format. Dette er et format jeg stort sett kun synes er fordelaktig ved videovspilling, de gangene vidoen faktisk er i 16:9-format vel å merke (noe som slett ikke alltid er tilfellet), i andre sammenhenger blir en slik skjerm gjerne for bred/lav i liggende format og for høy/smal i stående format til at det blir praktisk.

 

Og siden jeg mesteparten av tiden bruker mobiltelefonen til helt andre ting enn å se på video i 16:9-format, fortrekker jeg heller skjermproporsjoner som ligner mer på f.eks. det som benyttes på iPhone (3:2-format) siden jeg synes det formatet generelt sett egner seg svært bra til surfing, spilling, eboklesing etc, både i stående og liggende format.

 

edit: la til litt på slutten

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Lekkert :) Sett en del på Galaxy S, men noe som trekker den ned for meg er designet. Denne ser jo bare pen ut! Stilren og shiny. Håper dette ikke bare er en mockup som er langt fra sannheten. Specsene kan godt være for gode til å være sanne for min del, blir kanskje i litt heftigste laget. Skal også se meg enig i at 4,3" blir litt for stort.

 

Har høy håp uansett :)

Lenke til kommentar

Android er kjappere, får mindre virus, henger seg sjeldnere, er bedre optimalisert for trykkskjermer, bedre integrert med sosiale tjenester, og sannsynligvis langt bedre på meldinger og telefonsamtaler. Enkelt valg :)

Hmm hvorfor sammenligner man med et PC OS når det er WM7 som gjelder for telefoner?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...