Gå til innhold

Når kommer HTC Desire igjen på lager


Anbefalte innlegg

Det er ikke operatørene som har problemene, det er HTC generelt. Etter finanskrisen ble mange av fabrikkene for å lage AMOLED lagt ned, og dette sliter flere produsenter med følgende av. HTC får skjermer fra Samsung, og Samsung klarer så vidt å etterkomme behovene for egne modeller, dermed vil ikke HTC kunne klare å produsere nok Desire-mobiler med AMOLED for å dekke den enorme etterspørselen. En konsekvens kan være at de blir nødt til å gå over til TFT i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er fullstendig håpløst å få tak i denne telefonen..

 

Noen som har forslag til en god "erstatning"? Orker ikke vente til midten av August med å få kjøpt ny tlf.

 

Har sett på Samsung Galaxy S, men er usikker på om den er verdt prisen.. Er den verdt pengene?

Lenke til kommentar

Virker som det er fullstendig håpløst å få tak i denne telefonen..

 

Noen som har forslag til en god "erstatning"? Orker ikke vente til midten av August med å få kjøpt ny tlf.

 

Har sett på Samsung Galaxy S, men er usikker på om den er verdt prisen.. Er den verdt pengene?

 

HTC Wildfire

Mini versjonen av HTC Desire :) litt mindre skjerm og sånn.

 

http://www.htc.com/no/product/wildfire/overview.html

Lenke til kommentar

Ganske rottent gjort av telenor og gi falske forhåpninger da, tror ekstremt mange bestilte fra de da de hadde den bekreftede leveringsdatoen 15 juli, men ble sikkert bra butikk. Jeg har bestilt fra elkjøp også i et håp om at de leverer før. De får vel inn fler enn telenor.

 

Tilbake til telefonen, så largim skrev årsaken til den uendelige forsinkelsen fra HTC. Blir skjermen mye dårligere ved bytte til denne alternative skjermen til AMOLED? Det vil såfall bli dårlig tatt imot av de som allerede har bestilt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Ganske rottent gjort av telenor og gi falske forhåpninger da, tror ekstremt mange bestilte fra de da de hadde den bekreftede leveringsdatoen 15 juli, men ble sikkert bra butikk. Jeg har bestilt fra elkjøp også i et håp om at de leverer før. De får vel inn fler enn telenor.

 

Tilbake til telefonen, så largim skrev årsaken til den uendelige forsinkelsen fra HTC. Blir skjermen mye dårligere ved bytte til denne alternative skjermen til AMOLED? Det vil såfall bli dårlig tatt imot av de som allerede har bestilt vil jeg tro.

 

Jeg tror nok ikke de bare kan skifte skjerm i den sånn uten videre. De må nok produsere de telefonene det er bestillinger på, for så å la denne modellen gå ut av produksjon. Å skifte skjerm på eksisterende modell kommer bare til å skape oppstandelse.

 

Når det gjelder Telenor, så tror jeg ikke de prøver å lure noen... de har sikkert fått en dato, som er blitt bekreftet av HTC, og så har ting skjedd slik at de ikke har kunnet levere hva som er lovet. Jeg tror heller ikke Telenor bevisst ønsker å villede brukere slikt.

Lenke til kommentar

Ganske rottent gjort av telenor og gi falske forhåpninger da, tror ekstremt mange bestilte fra de da de hadde den bekreftede leveringsdatoen 15 juli, men ble sikkert bra butikk. Jeg har bestilt fra elkjøp også i et håp om at de leverer før. De får vel inn fler enn telenor.

 

Tilbake til telefonen, så largim skrev årsaken til den uendelige forsinkelsen fra HTC. Blir skjermen mye dårligere ved bytte til denne alternative skjermen til AMOLED? Det vil såfall bli dårlig tatt imot av de som allerede har bestilt vil jeg tro.

 

Jeg tror nok ikke de bare kan skifte skjerm i den sånn uten videre. De må nok produsere de telefonene det er bestillinger på, for så å la denne modellen gå ut av produksjon. Å skifte skjerm på eksisterende modell kommer bare til å skape oppstandelse.

 

Når det gjelder Telenor, så tror jeg ikke de prøver å lure noen... de har sikkert fått en dato, som er blitt bekreftet av HTC, og så har ting skjedd slik at de ikke har kunnet levere hva som er lovet. Jeg tror heller ikke Telenor bevisst ønsker å villede brukere slikt.

 

Nei det er sant. Men dette må være historiens mest overraskende salgstall for HTc sin del. Hvor lenge har den egentlig vært utsolgt i de fleste butikkene?

Lenke til kommentar

Yesda.. Nå har Telenor oppdatert datoen sin til den 16.August.. :thumbdown:

Får vel lete etter telefonen andre plasser da.

 

Jeg bestilte tlf fra Pixmania.com for noen dager siden, fikk den igår :-) Eneste minus er at den er beregnet for frankrike, tyskland og be-ne-lux landene. Men engelsk menyer o.l. går jo greit, så lenge en får lagt inn norsk ordbok.

 

Vet forresten noen hvordan jeg kan få norsk meny? Må den reinstalleres med norsk versjon av android?

Lenke til kommentar

Vi har hatt den inne ganske mange ganger i vår butikk. For to uker side fikk vi vel 10stk, men de ble solgt ut fort. Skjønner at den er populær når folk som ellers bare handler på nettet pga pris kommer til en fysisk butikk og kjøper den. Men kan jo forstå det og, har jo Desire selv :D Forøvrig har ikke vi fått en klar dato på når den dukker opp igjen.

Lenke til kommentar

Herlig! Fikk visst e-post kl 7 i kveld fra komplett.no at min Desire er klar for sending nå! Pakkesporingsnummer og alt!

La inn bestilling den 30. juni, så har ventet en stund da. Blir en god start neste uke når denne herligheten dukker opp i postkassen. :)

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Det er ikke operatørene som har problemene, det er HTC generelt. Etter finanskrisen ble mange av fabrikkene for å lage AMOLED lagt ned, og dette sliter flere produsenter med følgende av. HTC får skjermer fra Samsung, og Samsung klarer så vidt å etterkomme behovene for egne modeller, dermed vil ikke HTC kunne klare å produsere nok Desire-mobiler med AMOLED for å dekke den enorme etterspørselen. En konsekvens kan være at de blir nødt til å gå over til TFT i stedet.

 

Som jeg sa, så blir det nå tydeligvis slutt på AMOLED for HTC Desire. Forstår at de prøver seg, men virker litt håpløst å skulle late som om Super-LCD er like bra som AMOLED, når grunnen til at de slutter med AMOLED er fordi de ikke får tak i nok.

 

Alle er jo klar over at LED er bedre enn LCD, selv om det er super-LCD. Får bare håpe at dere som har bestilt Desire faktisk får med AMOLED.

Lenke til kommentar

Telenor selger telefonen med Super abo. til 2100 på deres nettsider, mens Expert i Haugesund selger den for 2700. Det er AMOLED på Expert sin og mest sansynlig ikke på den jeg får av telenor. Hva bør jeg velge? er AMOLED verdt 600 ekstra (+ jeg får tlf. med en gang)?

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...