Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Har strøm, men får ikke bilde på skjermen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har drevet på å flytte de siste ukene, og hadde endelig funnet tid til å plugge inn pcen igjen.

 

Alle viftene går, jeg har strøm på hovedkortet, vifta på skjermkortet går, men skjermen viser NO SIGNAL! Det andre er at den starter opp når jeg trykker på power-knappen, men stopper etter fem sekunder før den starter opp igjen og bare blir stående og gå uten at den får kontakt med skjermen....

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

 

Regner med at det hverken er skjermkortet eller hovedkortet det er noe gærnt med siden de begge har strøm og alle viftene går!

 

HJELP!!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du går over alle tilkoblingene og sjekker at alt sitter som det skal først.

Kan også være en Ide å sjekke at strømkablene sitter godt og er intakte.

 

Ja, holder på! :) Og har vel egentlig sjekket det meste nå, tok til og med en kikk på prossesoren, men det later til at alt er ok der. Hvordan kan jeg finne ut om harddisken får det den trenger? og om det er kontakt mellom den og hovedkortet?

Lenke til kommentar

Min erfaring tilsier at enten så har cpu eller gpu tatt kvelden. Jeg satser en hest på cpu siden du har drevet med hardcore flytting og siden pcen slår seg av etter fem sekunder.

 

Men det er håp i hengende snøre. Prøv å reset bios.

 

Btw. Har du i det hele tatt peiling på hardware?

 

Hvordan kan jeg finne ut om harddisken får det den trenger? og om det er kontakt mellom den og hovedkortet?

 

Siden det står "no signal" på skjermen din så sier det seg selv at dette er vanskelig. Kontakt mellom hovedkortet og harddisken er ikke årsaken til "no signal" på skjermen.

 

Om du har mulighet bruk annet skjermkort/cpu og se om du får noe liv.

 

Btw. At du har strøm til viftene sier som oftest veldig lite om hvilke komponenter som er kaputt. CPU, minne, GPU og HDD kan alle ha tatt kvelden samtidig som viftene dine vil pumpe luft som om ingenting var skjedd.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det er skjermkortet.

Har du koblet til de nødvendige 6-pins kontaktene til skjermkortet? Står skjermkortet skikkelig i?

Har det sånn på min PC, hvis jeg sette det skikkelig på plass og så justerer det sånn at skruen til hurtigfestet kommer riktig så spretter kortet ut av PCI-E slotten.

Så skjekk at den sitter i slotten!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende hendelser før, og da har det vært en av disse to:

 

1. Glemt å putte i skjermkabelen

2. Hovedkortet tatt kvelden.

 

Iom at du har flyttet så ser jeg det som mye mer sannsynlig at hovedkortet har gått en CPUen.

Alle vifter kan starte å snurre som bare det, selvom hovedkortet er defekt.

Har du en "høytaler" koblet til hovedkortet? Isåfall kommer det noen "pipe" signaler ut av denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...