Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel i følge HTC sine sider er dette måten en ska oppdater ROM på: http://www.htc.com/no/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671

 

Der står det bare om Windows, ikke noe om OTA. Har du noen linker som der jeg kan lese om ATA og HTC?

 

Jeg spurte kundeservice til samsung i dag, og de sa at det bare gikk an å oppdatere via samsung kies. Det programet krever windows

 

Hvis det ikke er sant, er det ypperlige nyheter. Har du noen linker om hvordan oppdatere rom på android mobiler?

 

My bad. Det ser ut til at det ikke går an å oppdatere telefonen uten å ha rootet den først. Noe selvfølgelig jeg har gjort fordi jeg var lei av å vente på at HTC skulle legge ut oppdatering til 2.1 :roll:

 

Ser at Nexus One fikk 2.2 gjennom OTA, så jeg krysser alle fingrer og tær for at det også er tilfelle for Galaxy S, fordi det er min neste telefon.

Lenke til kommentar

elendig test. personen som testet mobilen må lære seg Android og teste andre mobiler før man uttaler seg. snakker om mye problemer som du finner i Android generelt.

Hva er det du mener egentlig. At han ikke skal trekke telefonen for feil fordi det er Android sin "skyld"? Det er jo fullstendig latterlig. Selvfølgelig skal han nevne problemer med telefonen uansett hvor mange andre androidtelefoner som har samme problem. Skal ikke iPhone trekkes for feil fordi feilen ligger i iOS heller?

Lenke til kommentar

Burde man ikke kunne oppdatere den ved å bruke telefonens egen nettleser osv?

 

Det burde man.

 

antagelig kan man roote maskinen og da få tilgang til Android 2.2 via OTA. Men det vet en vel ikke før en har prøvd. Hvordan blir det da med garantien?

 

Det er ihvertfall ikke umulig å gjøre, sånn rent teknisk. Nexus One har vel OTA som standard oppdateringmåte?

 

Prøvde å installere Samsung Kies via wine. det gikk ikke. Kan hende med litt fikling at en får det til.

 

Det er synd at Samsung har satt slike kunstige begrensinger på telefonen. Jeg var klar til å bruke ca 5000.- på den hvis en ikke behøvde å ha Windows.

 

Jeg synes det er rart at en setter som krav til en Android telefon at en må ha Windows på pcen.

 

så igjen, er det noen som vet om en Android telefon som ikke krever windows og som er å få kjøpt i Norge.

Lenke til kommentar

Både samsung og apple mener deres skjerm er den beste nå på markedet. Hvem sin skjerm er faktisk den beste/skarpeste da? :blush:

 

Har en samsung galaxy s nå og er kjempe kjempe fornøyd. :D

 

Begge er særdeles gode. Så sant du ikke har et veldig godt øye for slike ting eller er litt for interessert i bilde og video kommer du ikke til å se forskjell.

Lenke til kommentar

Det var den fjerde like posten det milani. Det holder nå...

On topic, så synes jeg testen har en del feiloppllysninger og motsigelser, men noe er etter det jeg kan se rettet. Også syns jeg at iPhone og Galaxyen er sammenlignet på en litt rar måte. Syns iPhonen blir favorisert litt for mye og slik jeg kan se så får jo Galaxyen minus for ting som iPhonen burde fått minus på, men ikke fikk det. Dette er selvfølgelig min egen mening...

Endret av REBBERN
Lenke til kommentar
Imponerende lave stråleverdier, ellers så det meste meget bra ut.

"Ellers"? Hvorfor er ikke lave stråleverdier bra da?

 

Hvor står forresten det med stråleverdiene (SAR)? Jeg finner det ikke i faktaboksen eller i Prisguidens produktdetaljer. Mulig jeg er blitt blind på mine gamle dager, men jeg finner det altså ikke noe sted.

Lenke til kommentar

Hvor står forresten det med stråleverdiene (SAR)? Jeg finner det ikke i faktaboksen eller i Prisguidens produktdetaljer. Mulig jeg er blitt blind på mine gamle dager, men jeg finner det altså ikke noe sted.

SAR-verdi: 0,24 W/kg

 

Står på andre side av testen i boksen til høyre ;)

Lenke til kommentar

Bla bla...

Desse testen av de her supermobilene er noe overfladiske synst jeg.

Å gi en mobil terningkast 6, når ikke du kan koble deg opp mot en vanlig proxy server- er etter min mening helt bort i granskauen.

 

De som gir telefoner som N1,Desire,X 10 osv, Terningkast 6 og snakker om at telefonene kan brukest som jobbtelefon kan jo ikke ha peiling.

Om samsung har fått til innlogging på proxy står det ingen ting om.

Jeg vet ikke om touchwiz kan gjøre den operasjonen.

HTC Desire med htc touch kan det ikke, tro faktisk ikke det vil la seg gjøre i froyo heller.

Jeg har hatt desire i ca 11/2 mnd, og var fornøyd med den.

Helr ril jeg kom om bord, da kom jeg meg ikke på nett, meget iriterende og ikke noe terningkast 6.

 

 

 

:no:

Lenke til kommentar

Alle telefoner trenger man å bruke tid på for å sette seg inn i, enten det er Iphone, Nokia, Sony etc... Dersom man har brukt Iphone fra starten vil man selvsagt håndtere nyere Iphone telefoner enklere, enn andre merker, da man kjenner igjen ting.

Jeg gikk fra Nokia som jeg har hatt 2-3 siste årene, og brukte ikke langt tid på å gjøre meg kjent med Galaxy S. At folk ikke liker touchwiz er en ting, men det er da ikke vanskelig å forstå eller bruke touchwiz, kovolutten betyr melding, hva er vanskelig med å forstå den?

Bok med person inn i, betyr kontakter, vanskelig? Nei, veldig enkelt.

 

Det virker som testen er skrevet av noen som er ganske fersk på Android. GUI på Android er forskjellig fra iOS 4, men langt fra ulogisk. Et hvert operativsystem krever litt tilvenning.

 

Dessuten antar jeg Galaxy S får terningkast 7 når Android 2.2 blir tilgjengelig som oppdatering :p

 

Svarer dere begge i samme reply ettersom dere tok opp de samme momentene ved posten min.

 

Jeg har selv hatt både Nokia, Ericsson, SE, og iPhone, og er derfor klar over at man må forvente en viss tilvenningsperiode når man går over til et nytt OS. Det jeg derimot syntes er litt betenkelig er at så mange av postene rundt artikkelen hittil er korreksjoner på amobils test av telefonen. Inntrykket mitt er at fellesnevneren ved disse postene er at dersom amobils testpanel bare hadde satt seg mer grundig inn i telefonens funksjoner, ville de blant annet ikke hatt et problem med tekstboksene, samt visst at man faktisk kan endre de fire "hovedikonene".

 

Igjen så forstår jeg dette med en tilvenningsperiode ved overgang til et nytt OS, men Android kan vel vanskelig kalles nytt for gutta i amobil? Jeg tror det skal godt gjøres å finne folk her i landet som har besudlet flere mobiler enn denne gjengen, men likevel var ikke dette noe de fant ut av under testen av telefonen. Jeg føler meg derfor litt urolig for å selv kjøpe en slik telefon. Personlig har jeg ikke lyst å oppdage "ukjente" funksjoner ved mobilen min 6 måneder etter kjøp. Da syntes jeg det har blitt mer komplisert enn hva det behøver å være.

 

Jeg tviler ikke på at brukergrensesnittet kommer til å bli forbedret i senere versjoner. Mener det var en artikkel på amobil.no denne uken om at dette ville være i fokus i neste versjon av Android (2.3 blir vel det?). Men det blir litt for langt fram i tid for min del. Kanskje vinner de min gunst neste år! ;)

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Iphone 4 er raskere, har bedre kamera, bedre materialvalg, samt at samsung har dårligere utvalg av applikasjoner sier testeren.. Men til tross for dette så gir han terningkast 6. Da bør vel iPhone 4 være terningkast 8-9, da, siden den er så mye bedre på praktisk talt alt.

 

Kanskje på tide å revurdere skalaen, slik at bare de aller aller beste telefonene får en 6'er, og ikke slik at man øser ut 6'ere på telefoner som tross alt har en del å trekke ned for.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det virker som testen er skrevet av noen som er ganske fersk på Android. GUI på Android er forskjellig fra iOS 4, men langt fra ulogisk. Et hvert operativsystem krever litt tilvenning.

Funka ikke sånn med iPhone. Jeg kjøpte den når den var ny i juni 2007 og det ble derfor mange som ville prøve og se på den. Det eneste folk spurte om var "hvordan kommer jeg ut av dette?" og da svarte jeg: "med den knappen under skjermen". Etter jeg hadde sagt det kunne gjøre alt...

 

 

Bra test, gjorde meg sikrere på mitt valg av iPhone 4. Jeg klarer ikke å leve uten App Store fant jeg ut etter og ha prøvd Android Market. Utrolig mye dritt der.

Lenke til kommentar
Da bør vel iPhone 4 være terningkast 8-9, da, siden den er så mye bedre på praktisk talt alt.

iPhone er bedre på noe og dårligere på noe. Den er ikke 'bedre på praktisk talt alt' slik du av en eller annen grunn klarer å tolke testen.

 

Og den koster mye mye mer, noe som i seg selv er en vesentlig faktor. Hva man faktisk *får* for pengene sine er jo noe av det viktigste når man skal karaktersette et produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
...og da svarte jeg: "med den knappen under skjermen". Etter jeg hadde sagt det kunne gjøre alt...

Tull og tøys. Jeg har aldri hatt iPhone selv men har brukt venner sine innimellom. Og jeg klarer nesten alltid å rote meg bort og må spørre hvordan ting funker for å finne frem. Og jeg er vant til Apple-produkter; har hatt Mac på jobb siden før 2000.

 

iPhone sitt OS er bare 'sååå utrolig intuitivt' hvis man faktisk er vant til det.

 

Akkurat som Android eller f.eks. Symbian er hvis man bruker det daglig og kan alle småtriks og shortcuts.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar
Da bør vel iPhone 4 være terningkast 8-9, da, siden den er så mye bedre på praktisk talt alt.

iPhone er bedre på noe og dårligere på noe. Den er ikke 'bedre på praktisk talt alt' slik du av en eller annen grunn klarer å tolke testen.

 

Og den koster mye mye mer, noe som i seg selv er en vesentlig faktor. Hva man faktisk *får* for pengene sine er jo noe av det viktigste når man skal karaktersette et produkt.

Så sant så sant... Lukter eple-fan i lang vei fra Den første kommentaren der. Det står også svart på hvitt i denne testen at iPhone er bedre på noe, mens Galaxyen er bedre på annet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...