Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ellers kan jeg heldigvis si at valget mitt mellom iPhone 4 og Galaxy S har blitt enklere etter å ha lest testen. Det blir nok Eple i år igjen. Telefonen er veldig god, og det kan virke som om den slår iPhone på skjerm og antallet funksjoner, men jeg orker ikke forholde meg til et ulogisk GUI som jeg må "sette meg inn i" for å bruke. Som noen nevnte ovenfor, så syntes jeg også at TouchWiz ser litt billig ut. Det er noe med fargene og utformingen. Dessverre går dette igjen i mye av telefonens design, med de merkelige blå prikkene på plastdekselet bakpå telefonen, og listen rundt telefonen som gir meg assosiasjoner til eldre versjoner av iPhone.

 

Alle telefoner trenger man å bruke tid på for å sette seg inn i, enten det er Iphone, Nokia, Sony etc... Dersom man har brukt Iphone fra starten vil man selvsagt håndtere nyere Iphone telefoner enklere, enn andre merker, da man kjenner igjen ting.

Jeg gikk fra Nokia som jeg har hatt 2-3 siste årene, og brukte ikke langt tid på å gjøre meg kjent med Galaxy S. At folk ikke liker touchwiz er en ting, men det er da ikke vanskelig å forstå eller bruke touchwiz, kovolutten betyr melding, hva er vanskelig med å forstå den?

Bok med person inn i, betyr kontakter, vanskelig? Nei, veldig enkelt.

 

Jeg er ikke fan av Samsung for å si det slik, selv om jeg eier en idag. Jeg går etter den telefonen som kan gi meg det jeg liker. Iphone telefonene er helt klart ikke noen stygge telefoner, langt ifra, jeg liker designet på de, men det jeg ikke liker med Apple / Iphone, er at Jobs skal fortelle meg hvordan jeg skal bruke den, og slik vil ikke jeg ha det, jeg skal velge hvordan min telefon skal brukes.

 

Skulle egentlig skrevet mer, men nå må jeg legge minste mann thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at gui ser dårlig ut. Men dette løses ved å laste ned launcherpro fra marked. Trenger ikke root, da får man et stock android gui.

 

Ellers kan jeg legge til at denne tlf har "ekte" multitouch imotsetning til desire som bare har 2 finger. Og med cross axis problemer.

 

Codec problemer har jeg forsatt ikke hatt problemer med. Såg Top Gear i 720p helt smooth. Testet også med å se futurama

i xvid.

Lenke til kommentar

Ikke for å være helt nerd og pirkete, men sitter ingen Snapdragon i denne her telefon.

Er nok en 1GHz Samsung "Hummingbird" S5PC110.

Største forskjellen ligger vel i at Snapdragon bruker en AMD Z430 GPU, mens S5PC110 bruker PowerVR SGX brikke.

 

Edit: Ser at Ironman666 var litt raskere enn meg:P

Endret av Steinegal
Lenke til kommentar

Har lys på denne mobile selv om jeg strengt talt ikke trenger den, bør jeg kjøpe den? =P

 

Litt off topic til Amobil.no: Hvorfor kan man ikke trykke på bildene i artikkelen for å se en større versjon av dem? Kommer bare til telefonens "prisguid side". På Spillverket.no derimot kan man trykke på dem for å se dem i full størrelse.

 

Edit: Ett spm til (litt OT), hvor raskt er 3g? Er det raskt nok til å funke som "main" Internet tilkobling i huset eller er det bare bra nok for mobiler?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Dette er en telefon jeg godt kunne tenkt meg å kjøpe. Jeg var på nippet å bestille meg den i dag.

 

Men den har en ting som trekker den voldsomt ned. Du må ha windows for å kunne oppdatere den. Har du Mac eller Linux, så kan du ikke oppdater den til Android 2.2.

 

Jeg kan ikke skjønne at en så viktig informasjon ikke blir nevnt i artikkelen. For meg betyr det at jeg ikke blir å kjøpe den telefonen. En kan ikke gi en telefon, som krever at en kjøper ekstra programvare for å kunne oppdateres, en sekser.

 

Det samme gjelder HTC.

 

Er det noen som vet om android telefoner som en får kjøpt i Norge, som ikke krever Windows for å kunne oppdateres?

Lenke til kommentar

Dette er en telefon jeg godt kunne tenkt meg å kjøpe. Jeg var på nippet å bestille meg den i dag.

 

Men den har en ting som trekker den voldsomt ned. Du må ha windows for å kunne oppdatere den. Har du Mac eller Linux, så kan du ikke oppdater den til Android 2.2.

 

Jeg kan ikke skjønne at en så viktig informasjon ikke blir nevnt i artikkelen. For meg betyr det at jeg ikke blir å kjøpe den telefonen. En kan ikke gi en telefon, som krever at en kjøper ekstra programvare for å kunne oppdateres, en sekser.

 

Det samme gjelder HTC.

 

Er det noen som vet om android telefoner som en får kjøpt i Norge, som ikke krever Windows for å kunne oppdateres?

 

Huh. Jeg har HTC Hero og har oppdatert den til 2.1 uten å bruke Windows.

 

En OTA (Over The Air) update trenger du ikke noen annet en din telefon og ellers er det relativt enkelt å installere nye ROMs på Android selv om du bruker Linux.

Lenke til kommentar

Vel i følge HTC sine sider er dette måten en ska oppdater ROM på: http://www.htc.com/no/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671

 

Der står det bare om Windows, ikke noe om OTA. Har du noen linker som der jeg kan lese om ATA og HTC?

 

Jeg spurte kundeservice til samsung i dag, og de sa at det bare gikk an å oppdatere via samsung kies. Det programet krever windows

 

Hvis det ikke er sant, er det ypperlige nyheter. Har du noen linker om hvordan oppdatere rom på android mobiler?

Lenke til kommentar

elendig test. personen som testet mobilen må lære seg Android og teste andre mobiler før man uttaler seg. snakker om mye problemer som du finner i Android generelt. det er så på tryne. hvis du hadde testet HTC Desire som er android med HTC Sense så ville du ikke uttalt deg om disse "generelle" problemene.

 

 

skriveboksen med tastatur vertikalt har ikke android noe problemer med. laster du ned Hand Cent så har du det beste programmet for SMS. hva skal man med ØÆÅ? trengs ikke. Desire har desse under A og O. mye enklere å trykke på.

 

syns ikke mobilen denne testen er om, fortjener terningskast 6. det er jo så mye feil som han nevner. mye som mangler. hvordan er denne perfekt da? vil heller si at "HTC Desire" er perfekt og fortjener terningskast 5,75 vis det fantes. sliter med at noen ganger vil ikke mobilen gi alarm selv om du bruker programmet som er med eller fra Market, og om du bruker task kill på programmer. virker som den vil. eller er den perfekt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...