Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leifen18: 4700 mot 9000? Enda en som ikke forstår at det er prisen for en importert iPhone 4 :no:

Vel, det er jo faktisk prisen man må ut med hvis man skal ha den her og nå :)

 

Og selv etter at Iphone 4 er tilgjengelig via 'vanlige' kanaler i Norge om en måneds tid så vil den sannsynligvis være en del dyrere enn Galaxy S.

 

Selv kommer jeg ikke til å betale hverken 4700 eller 9000 for min neste telefon. Jeg ender nok opp med litt over 2000 med 12 måneders binding for en Galaxy S. Å ha en iPhone eller Android-telefon uten tilnærmet fri flyt av data i sitt abonnement er jo tull, så sånn sett føler jeg ikke at jeg betaler noe ekstra ved å binde meg til ett litt dyrt abonnement siden jeg jo kommer til å bruke det jeg betaler for.

 

Tror forresten at Samsung har satt igang en enorm produksjon av Galaxy S når de allerede har den tilgjengelig for salg i Europa (og andre steder; det hevdes at den blir tilgjengelig i over 100 land hvert øyeblikk) og kommer til å selge spesialtilpassede varianter av den hos de fire (!!!) store mobiltjenesteleverandørene i USA (Verizon, AT&T, T-mobile og Sprint) i løpet av sommeren. iPhone er som kjent *kun* tilgjengelig for abonnenter hos AT&T i USA.

 

Nerdene i Teknisk Ukeblad ser også ut til å like den:

Den tøffeste telefonen vi noen gang har lagt fingrene på

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

 Samsung er kongen av bruk og kast..

De spyr ut nye modeller av alle produktene de har, og tar seg ikke tid til å få det gamle produktet feilfritt før de lanserer neste!

 

 

Kies programvaren deres er en vits. Stor bloatware som av og til fungerer (de har akkurat fått win7.. hvor lenge er det siden lansering?) 

 

 

 

 

:(

Lenke til kommentar

Har myst kjapt igjennom artikkelen om Galaxy S, en telefon jeg vurderer å kjøpe. Virker veldig bra!

Har fulgt med litt om hva flere av de utenlandske mobilnettsidene har skrevet om den samme telefonen, alle er stort sett ganske imponert.

Amobil skrev i artikkelen og i konklusjonen at det var noen småting underveis som trakk ned. Dette har jo selv Samsung også nevnt, samt flere av de utenlandske mobilnettsidene.

Det som er viktig her er at de også har nevnt at disse såkalte "småproblemene" vil forsvinne fullstendig med oppdateringene til Android 2.2 (Froyo)

Telefonen skal da fungere helt optimalt.

Oppdateringene skal skje om ikke så lenge. Dette burde Amobil også ha nevnt i artikkelen, så man ikke tror at dette er noe vedvarende problem.

Amobil bør kanskje gå igjennom testen på ny etter oppdateringene, da tror jeg det skal bli vanskelig å overgå den.

Lenke til kommentar

Seriøst?! Jeg så ikke prisen på denne før nå!? Jeg så også at noen mente den skulle få trekk for å være dyr, men denne er jo dødsbillig!!! Det vil si... Relativt dødsbillig :-P

 

Jeg kjøpte min Omnia HD i August, og den hadde lansering i Mai. Da hadde jeg Djuice Non-stop, altså det mest subsidierte abonnementet på markedet. Jeg brukte lang tid til å finne mobilen billig, og fant den til 4200. Det var det billigste mulig å finne.

Denne kan du jo faktisk få for under halvparten av prisen!! 1500 kroner er jo latterlig billig for en slik utrolig mobil! ^^ At denne sammenlignes med Iphone 4 er forøvrig litt merkelig. Produkter med utsalgspris på 2000 kroner sammenlignes ikke med denne? Det er jo to HELT forskjellige prisklasser... 4700 mot 9000. Hadde Samsungen bare vært 200,- billigere, hadde det vært dobbel pris....

 

Det blir som å sammenligne Nokia 5800, Nokia 6700 og Nokia E52 med denne!! Da Omnia HD kom ut var det i hvert fall "bare" ca 2000,- i forskjell...

 

Brukte forresten Komplett til å sammenligne prisene med de ifra prisguiden ifølge artikkelene, da prisguiden for øyeblikket er nede, kanskje litt urettferdig, men definitivt ikke direkte urealistisk.

 

Og for å kommentere testen... Ser at flere har reagert på at denne trengte tilvenning... Men ALLE Android-telefoner jeg har prøvd, har hatt denne "hold inne for å få en meny opp"-funksjonen. Jeg er rimelig sikker på at vi kan konkludere med at testeren her aldri har vært borti Android-telefoner før, eller i hvert fall ikke testet noen ordentlig.

 

Jeg har kun hatt S60 siden N95 8GB var "Det aller hotteste av det hotte", og til og med jeg fant lett fram første gang jeg brukte Android.

Neste mobilen min blir nok en Android, og med den prisen der, skal man ikke se bort ifra at det til og med blir en Galaxy S, selv om min kjære Omnia HD på ingen måte har sviktet meg, spesielt ikke etter at jeg fikk SPB Mobile Shell på den ^^

 

Etter å ha lest testen satt jeg også igjen med et inntrykk av at dette var en sekser, da det bare var småplukk og irrelevante ting (Utenom kameraet) de kunne hakke på.

 

Og til han som nevner proxy-servere... Jeg er rimelig sikker i min påstand om at det er ytterst få som kaller muligheten for proxy-server for en dealbreaker :-) Min påstand er at den gemene hop ikke en gang vil registrere om muligheten hadde vært der.

Selv om det kanskje er crucial for deg, betyr ikke det at det er det eneste logiske for en jobb-mobil. Jeg kan for eksempel utnytte denne til det maksimale på jobb, og jeg jobber i Ventelo.

 

En snekker vil derimot ikke kunne bruke denne til å gjøre livet lettere som snekker (annet enn kanskje å holde styr på når og hvor til enhver tid). Det betyr ikke at det ikke er en "jobb-mobil" allikevel...

 

Denne har mer enn nok av proffunksjoner, og personlig dekker den alle mine behov, og vel så det :-) Og jeg vil anse min bruk av mobil som både kravstor og avansert, både på media og på proffbruk. Jeg ville muligens ikke tatt et tilbakeskritt på kamera, though... Det er den eneste grunnen til at jeg ikke kjøper denne på flekken.

 

 

Du kan jo ta en titt på denne linken : http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1273

 

At du jobber i ventelo betyr vel at du ikke betaler din egen telefon regning ;-)

Men vist du ikke har mulighet for å bruke mobilt oppkobling til nettet, og må gå i gjennom en proxy, da sitter du fast.

Studenter må som regel logge seg på nettet igjennom en proxy, så etter min menig er det viktig.

Det er jo også et spørsmål om hastighet. Du skall jo ikke bevege deg så langt fra en telemast før hastigheten synker som en sten.

 

Mvh :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes de Samsung ikonene og fontene er usmakelig! Faktisk hele Sasungs UI fremstår som rotete og amatørmessig, dette stopper meg fra å kjøpe Samsung. Se feks. på HTC og Sony Ericsson Android telefoner, UIen på disse telefonene er så utrolig mye lekrere og tidsriktige at det forundrer meg at noen i det hele tatt kjøper Samsung telefoner.

Lenke til kommentar

Vel i følge HTC sine sider er dette måten en ska oppdater ROM på: http://www.htc.com/no/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671

 

Der står det bare om Windows, ikke noe om OTA. Har du noen linker som der jeg kan lese om ATA og HTC?

 

Jeg spurte kundeservice til samsung i dag, og de sa at det bare gikk an å oppdatere via samsung kies. Det programet krever windows

 

Hvis det ikke er sant, er det ypperlige nyheter. Har du noen linker om hvordan oppdatere rom på android mobiler?

 

My bad. Det ser ut til at det ikke går an å oppdatere telefonen uten å ha rootet den først. Noe selvfølgelig jeg har gjort fordi jeg var lei av å vente på at HTC skulle legge ut oppdatering til 2.1 :roll:

 

Ser at Nexus One fikk 2.2 gjennom OTA, så jeg krysser alle fingrer og tær for at det også er tilfelle for Galaxy S, fordi det er min neste telefon.

 

Man kan absolutt oppdatere HTC telefoner OTA! Gjorde det senest på fredag med min HTC Hero. Fikk beskjed om oppdatering på telefonen -> sa oppdater -> telefonen anbefalte Wi-Fi pga datamengde men det går også over 3G.

Er mulig Samsung er avhengig av en Windows PC, men HTC tilbyr updates OTA å det fungerer helt smertefritt.

Lenke til kommentar

 

Man kan absolutt oppdatere HTC telefoner OTA! Gjorde det senest på fredag med min HTC Hero. Fikk beskjed om oppdatering på telefonen -> sa oppdater -> telefonen anbefalte Wi-Fi pga datamengde men det går også over 3G.

Er mulig Samsung er avhengig av en Windows PC, men HTC tilbyr updates OTA å det fungerer helt smertefritt.

 

 

Høres bra ut. Du hadde ikke modifisert telefonen på noen som helst måte?

Lenke til kommentar

 

Man kan absolutt oppdatere HTC telefoner OTA! Gjorde det senest på fredag med min HTC Hero. Fikk beskjed om oppdatering på telefonen -> sa oppdater -> telefonen anbefalte Wi-Fi pga datamengde men det går også over 3G.

Er mulig Samsung er avhengig av en Windows PC, men HTC tilbyr updates OTA å det fungerer helt smertefritt.

 

 

Høres bra ut. Du hadde ikke modifisert telefonen på noen som helst måte?

 

Nei, den var hverken rootet eller åpnet på andre måter.

Forespørselen på om jeg ville oppdatere kom dessuten fra HTC selv :)

Det funket meget bra og gikk kjappt.

Lenke til kommentar

Det står mellom denne og iphone4 for min del også, en veldig naturlig sammenligning. Men det neimen ikke enkelt å velge. Begge ser rett og slett herlige ut.

 

Det tar helt av når jeg prøver å lage en oversikt over grunnene begge veier. Skjermen på begge er herlig, kameraene på begge er for dårlige. Men de skiller seg på:

 

- Verst, jeg får et ekkelt inntrykk av at Android ikke er helt ferdig, at det jeg kjøper er et work in progress. Litt som følelsen jeg får av Linux: mye er bra, men litt for upålitelig, og oppleves krøkkete. Froyo blir bra. Sies det, før det er noen som har prøvd det skikkelig. 1-0 til alltid like smoothe og gjennomarbeidede Iphone.

 

- Iphone mangler FM-radio. Jeg hører mye på det, det hadde vært helt uakseptabelt hvis det ikke var for tredjeparts-hodetelefon-dingser med både fjernkontroll og radio med tilhørende App. Uavgjort, men det er såpass unødvendig å droppe, og såpass usympatisk av Apple å si "Nei, det har du ikke bruk for" at det er fristende å gi et poeng til Samsung bare for den. Faktisk, det gjennomsyrer hele Apple å påstå at de vet bedre enn meg hva jeg vil. 1-1.

 

- Androids fordel er åpenheten. Alle formater er velkomne, alle systemer kan kommunisere med alt annet. Fins ikke funksjonen man trenger, kan hvem som helst lage den (så lenge det er åpning for det i hardware, og i dette tilfellet er det stort sett det). Apple driver alt for entusiastisk kvalitetssikring. Fins ikke funksjonen allerede, kommer den ikke til å dukke opp, punktum. Og du SKAL bruke iTunes og tilpasse deg apples software-univers. 1-2.

 

- Du kan bytte ut og bygge ut med Samsung. Dårlig batteri eller behov for mer minne er et mye større problem på Iphone. 1-3.

 

- På den andre siden, fordelen er jo kvaliteten på det lille man tross alt får (eksklusivt på ordentlig). App Store er jo unikt, Android Markets har potensiale, men så langt bare det. Hvem vet om det kommer lenger? Hvem vet om det som da dukker opp er Android-malware? Et kjempestort poeng, jeg tror vi sier 4-3.

 

- Skikkelig nettlesing med Flash fins bare på Android. 4-4. Gyroskopene gjør sannsynligvis det aksellerometerene ikke klarer å gjøre godt nok for brukeropplevelsen? 5-4?

 

- Identitet. Mest fristende å IKKE uttrykke at "Denne hardwaren viser hvem jeg er, og ifølge reklameavdelingen til Apple er jeg ikke er en geek, men en kreativ og nytenkende sjel". 5-5.

 

Tja. Lommeboka får avgjøre, 9000 er helt utelukket. Noen som har sett noen signaler om hvor Iphone kommer til å lande i pris til slutt?

 

Usj, jeg har brukt alt for mye tid på dette. Det er bare en telefon, det er bare en telefon, det er bare en telefon. Hadde en av dem hatt et kartsystem med gratis turn-by-turn-navigering, og som ikke krever kontinuerlig streaming av data (sånn at det blir rådyrt når man er i utlandet der man faktisk har BRUK for kartene), hadde saken vært mye klarere. Kanskje det bare blir en billig Nokia 5230 (igjen, den forrige likte ikke stor fallhøyde) inntil det kommer en iTough med Android 3.0?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at iPhone har et mye dårligere batteri enn Galaxy S?

 

At du poster spørsmålet i denne tråden sier meg uansett at underbevisstheten din allerede har bestemt seg. ;)

 

Ah, dårlig formulert: EVENTUELT dårlig batteri. :) Som i at batterier tidvis blir dårligere, eller at du ikke kan kjøpe større tredjeparts- eller reservebatterier, hvis man vil.

 

Men jo, underbevisstheten sier... Iphone. Eller er det Galaxy? Hmmm... *lytte*

Lenke til kommentar

 

- På den andre siden, fordelen er jo kvaliteten på det lille man tross alt får (eksklusivt på ordentlig). App Store er jo unikt, Android Markets har potensiale, men så langt bare det. Hvem vet om det kommer lenger? Hvem vet om det som da dukker opp er Android-malware? Et kjempestort poeng, jeg tror vi sier 4-3.

 

 

Du overser glatt antenneproblemet med nye iPhone. Kanskje ikke verden største problem (hvis du er høyrehendt), men viser tydelig at Apple som alle andre hardware produsenter kan ha problemer på produktene sine. I tillegg viser Apple i sitt svar på problemet hvor arrogante og lite forbrukervennlige de kan være.

 

Når det gjelder App Store så viser de siste dagers hendelser at du slettes ikke har noe garanti for at ingen applikasjoner er ondsinnet.

 

Potensialet til Android Marked er gedigent, med 160 000 nye brukere hver dag.

Endret av Shetil
Lenke til kommentar

Har man noe bevis på at det er APPS som har stjålet informasjon eller blitt brukt til noe ondsinnet? Slik jeg har forstått det er det snakk om at iTunes kontoer har blitt hacket, og blitt brukt til å kjøpe dyre apps.

 

Det har jo ingenting med App Storen å gjøre.

 

(Rett meg gjerne hvis jeg tar feil ang. den første setningen/paragrafen).

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg hele testen er meget svak. Når man tester bør man kunne "kjøre". Tenker da på kommentaren hvor tekstfelt blir skjult av "tastatur"-

 

Utsende på UI er smak og behag, noen liker Ferrari design og noen liker Corvette design.

 

Hvorfor legger ikke testen vekt på sammeligningen av "Plastic Fantastic" vs "Hard Glass"?

 

Hvorfor legger ikke testen vekt på brukerens mulighet til å tilpasse sitt eget oppsett med det man bruker mest, og plasseringer til Venstre og Høyre, med ytterligere 4 sider til med muligheter?

 

Hvorfor poengter ikke sammenligningen at Google ignorer Norske kunders behov for betal applikasjoner?

 

Hvorfor legger ikke sammenligningen vekt på telefonens egenskaper med dekning i GSM nettverk, uansett hvordan du holder telefonen?

 

Hvorfor poengterer ikke testen Samsungs historikk vedrørende oppfølging av kunden etter at telefonen er solgt. Tenker da på oppgradering til Froyo og Norsk utgave av Swype?

 

Hvorfor poengterer ikke testen hvor lite egnet telefonene er egnet i "Proff Markedet" med sync til Outlook og tilgang til SIP?

 

Hvorfor poengterer ikke testen noe om hvor dårlig KIESE er?

 

Vil gjerne lese tester som er basert på harde fakta, ikke på synsing om design og "opplevelse"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er en del jeg overser - man bør jo filtrere ut hva som er relevant for en selv, det er vel neppe én telefon som er best for alle. Selv om, i denne sammenhengen er det virkelig enormt mange som ser ut til å tenke det er det det handler om...

 

Antenneproblemet er der (men det er jo ikke sånn jeg holder telefonen), Samsungs historikk er under pari (men signalene fra Samsung ser veldig annerledes ut ved denne telefonen, og i verste fall skal jeg få til å roote og Froyo'ere den), og proffbruk er ikke så interessant for min del. Men det er nå meg.

 

Men jeg hadde glemt å ta med Swype og byggekvalitet. 6-6, nå... Spennende!

 

Fikk forresten akkurat låne en G1 med Android 1.6, så jeg skal nok holde ut til jeg får prøvd begge deler. Og jeg må si at selv 1.6 på en aldrende modell oppleves bedre enn fryktet (det var nok også agendaen for å låne meg den).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...