Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en tur ut på Verdens Ende idag. Måtte se etter noen fine plasser jeg kan dra tilbake til når sola er på tur opp eller ned. Helst opp, men jeg gidder sjelden å stå opp i tre-tiden på natta :(:sleep:

925265561_XaHgu-L.jpg

Skrevet

Kjøpte meg mitt første kamera for to uker siden og poster mitt første bilde her på forumet. Tok det litt småtilfeldigvis tidligere i dag.

post-96473-1278447711,8012_thumb.jpg

Skrevet

Kunne tenkt meg vindstille for å fått med speiling av skyene i vannet men det var ganske stritt oppå fjellet i dag. Får prøve igjen en annen dag.

4769176910_4e670205ca.jpg

Gjest medlem-83883
Skrevet

Telegrafbukta for litt siden

925622344_35ARH-L.jpg

Gjest medlem-83883
Skrevet

Tok en tur ut på Verdens Ende idag. Måtte se etter noen fine plasser jeg kan dra tilbake til når sola er på tur opp eller ned. Helst opp, men jeg gidder sjelden å stå opp i tre-tiden på natta :(:sleep:

Ser ut som du har funnet en veldig bra plass der. Nå gjelder det bare å samle viljestyrke til å få med seg soloppgangen/solnedgangen. :)

Skrevet (endret)

Veldig mange fine landskapsbilder her!

Her er en til fra dagens makrorunde:

post-31023-1278455500,6546_thumb.jpg

D90 + Sigma 105 f/2.8 macro

1/25 sek, f/18, ISO 1600, stativ, speillås, fjernutløser, manuell fokus, tålmodighet, masse myggstikk.

edit : er usikker på denne skapningen, men pen er den ikke.

Endret av d0ppler
Skrevet (endret)

veeeldig lang dag i går, som blandt annet inneholdt en tur til Sjusjøen

100mm, f/2.8, 1/640s, ISO100

4770093941_7856d683df.jpg

100mm, f/2.8, 1/1250s, ISO100

4770093453_72876fd15d.jpg

100mm, f/11, 1/200s, ISO100

4770090379_46a43b7306.jpg

Endret av arthoz
Skrevet

edit : er usikker på denne skapningen, men pen er den ikke.

Dette er nok en danseflue (dagger fly, empididae). Samme slekt som den jeg postet i den aller første posten denne måneden. Du ser det på den lange, rette snabelen.

Veldig fint bilde, fin bakgrunn og bra detaljer i "styggen" :thumbup:

Når på døgnet er det tatt?

Skrevet

Flott serie Ageurk!

Helt enig!

Og nå oppdaget jeg at jeg ikke har lagt inn noen bilder i denne tråden. Igrunnen har jeg ikke hatt tid til å gå gjennom bilder jeg har tatt denne måneden heller. Det samme gjelder for de fleste bildene fra Juni. Av og til skjønner jeg ikke hvordan dere får tid til å ta bilder, sortere/etterbehandle bilder og henge her på Akam. Tror jeg må bli bedre til å organisere tiden min.

Skrevet

Og nå oppdaget jeg at jeg ikke har lagt inn noen bilder i denne tråden. Igrunnen har jeg ikke hatt tid til å gå gjennom bilder jeg har tatt denne måneden heller. Det samme gjelder for de fleste bildene fra Juni. Av og til skjønner jeg ikke hvordan dere får tid til å ta bilder, sortere/etterbehandle bilder og henge her på Akam. Tror jeg må bli bedre til å organisere tiden min.

Eller, så er det vi som gjøre som deg, "get a life" ;)

Etter at jeg har begynt å bruke Bibble, så har jeg blitt mer effektiv i håndtering av bildene mine. Men det har blitt lite bilder i juli ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...