Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nice TGB

Takker Eric :)

 

Likte det første; synes nummer 2 ikke fungerte relatert modells positur (smak og behag). Det forrige bildet du la inn her i går (?) synes jeg fungerte mye bedre. Relatert det; er bakgrunnen den originale eller ble den lagt til etterpå?

Lenke til kommentar

bakgrunnen på den glamour bildet var noe jeg hadde modellert i 3d app :)

Det hele ble veldig vakkert og velkomponert; falt virkelig i smak :)

Har forsøkt meg litt med modellerte bakgrunner selv; men krever nok mer øvelse; får det ikke til å bli bra nok; hvilken app bruker du for modelleringen ?

Lenke til kommentar

bakgrunnen på den glamour bildet var noe jeg hadde modellert i 3d app :)

Det hele ble veldig vakkert og velkomponert; falt virkelig i smak :)

Har forsøkt meg litt med modellerte bakgrunner selv; men krever nok mer øvelse; får det ikke til å bli bra nok; hvilken app bruker du for modelleringen ?

 

Jeg bruker lightwave :) jeg har vell 4års trening på det programmet, men mange år siden jeg har brukt det i grunn. Har planer om å friske opp for å bruke det mer innen foto :).

 

Det jeg føler er viktig når jeg skal lage en bakgrunn for et bilde er at jeg plasserer noegenlunde like lyskilder på samme sted. Det hele gjør at det blir lettere å blende sammens.

 

Morro å se hvordan utviklingen på slike programmer har gått.. før så tok det dager å raytrace noen titals tusen polygoner.. men nå går det pa par timer :p. Og beste av alt.. man kan raytrace og bruke oppsett fra diverse kamera profiler.

Lenke til kommentar

Ble en liten fototur idag. Har ikke fotomotivasjonen helt på plass for tida, men det ble nå et OK bilde.

 

4775142133_3fd14b1f42.jpg

 

Lekt litt med content aware fill, så noen strømlinjer og strømstolper er fjernet, i tillegg til noen dominerende traktoregg i bakgrunnen.  Funker som bare det, den funksjonen, i alle fall når bildene ikke vises i full størrelse. :) Også litt ekstra fargesaturasjon, uten at jeg tror jeg har overdrevet. Faktisk en av mine mer redigerte bilder på en stund.

 

 

Lenke til kommentar

Ble en liten fototur idag. Har ikke fotomotivasjonen helt på plass for tida, men det ble nå et OK bilde.

 

Det ble OK dette; de friske fargene passet fint her. Så heller ikke noe til modifikasjonene dine; men jeg så ikke etter de heller ;)

 

Men det å fjerne traktor-egg; det er ikke bra :ph34r:

Lenke til kommentar

Det ble OK dette; de friske fargene passet fint her. Så heller ikke noe til modifikasjonene dine; men jeg så ikke etter de heller ;)

 

Men det å fjerne traktor-egg; det er ikke bra :ph34r:

 

Bra du ikke så modifikasjonene. Var det som var meninga.

 

Ikke bra å fjerne traktoregg?! De ødelegger jo landskapsbilder nesten like mye som strømlinjer jo. :ohmy:

 

Forresten så hadde Klæbu og Tiller vært full av utrolig flotte motiver hadde det ikke vært for de massive strømlinjene overalt i området. Jeg klarte å unngå dem på bildet her (var bare sånne enkle, gamle strømstolper jeg fjernet), men det var bare såvidt.

Lenke til kommentar

Var i det eksperimentelle hjørne på redigeringsfronten - redigering har foregått i stor fart ;)

 

S/H Versjonen var jo skikkelig nice da :)

Takker, prøver meg frem med litt forskjellig - dro litt hardt i spakene med vilje (og huden har texture!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

En liten tur til Bore stranda i går:

 

post-44035-1278633727,2481_thumb.jpg

 

post-44035-1278633760,5813_thumb.jpg

 

 

Har skjønt at portrettfoto er min greie. Klarer liksom ikke å få til landskapsbilder.. men.. jeg vet om noen gode spotter, så jeg får se hva jeg får til.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...