Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

...

Synd du ikke fikk med deg Vestfold-treffet. Men vi var mye inne på museet.

Det er mulig å komme seg inn på militær områdene ved arrangerte turer, noe man kan forhøre seg om.

 

Jeg har sendte mail til et båttaxi firma om pris til Færder Fyr. Hadde vært morsomt å kommet seg ut dit i hav-gapet. Ennå ikke fått svar :(

 

 

Flyfabrikken fra en annen vinkel. Har det kanskje litt for mye gøy med split-toning. :roll:

4838425045_64f82e8ae4_z.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd du ikke fikk med deg Vestfold-treffet. Men vi var mye inne på museet.

Det er mulig å komme seg inn på militær områdene ved arrangerte turer, noe man kan forhøre seg om.

 

Jeg har sendte mail til et båttaxi firma om pris til Færder Fyr. Hadde vært morsomt å kommet seg ut dit i hav-gapet. Ennå ikke fått svar :(

 

 

Flyfabrikken fra en annen vinkel. Har det kanskje litt for mye gøy med split-toning. :roll:

(snip)

Ja, jeg må følge mer med på de fototrefftrådene. Er for sløv med det.

 

Stilig bilde dette også! :)

 

Liker ikke alle jenter Paradise Hotell? :dontgetit:

Heldigvis ikke!

 

Det hadde vært grusomt.

Ikke sett på TV mer enn i forbifarten på flere måneder, så hva vet jeg :)

Dagsrevyen og Urix er det eneste på TV jeg egentlig bryr meg om. Jeg har imidlertid kommet i skade for å ufrivillig se en del annet møl fra diverse amerikanske kanaler av sub-optimal kvalitet, og må si meg imponert over at folk faktisk orker å følge med på sånt. Huff.

 

 

Nå har jeg skravla mye OT, så siden dette egentlig er en bildetråd kompenserer jeg med et bilde fra i dag. Det er et pulverapparat som henger opp-ned fra et reklameskilt.

 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sendte mail til et båttaxi firma om pris til Færder Fyr. Hadde vært morsomt å kommet seg ut dit i hav-gapet. Ennå ikke fått svar :(

 

 

Et tips.

Kontakt Tjøme og Nøtterøy dykkerklubb,de begynner med turer igjen i August og du kan sikkert få til en avtale med dem om og sette deg av på Færder noen timer.

PS: hvis de har plass så er det gratis for ikke dykkende og være med på båtturene ut i havgapet.

Lenke til kommentar

4838455012_d7eb225b55.jpg

Mikkeline pondering

Sånn :)

En av testbildene med mitt nye (og første) speilreflekskamera: Sony dslr-a550 med standard kitobjektiv (18-55).

Ikke gjort noe særlig med innstillinger, prøvde å sette på autohdr se hvordan det gikk. Lastet opp raw istedenfor jpeg, det kan man se litt i fargene.

 

|edit| Ikke noe særlig fornøyd med at jeg fikk med litt av sengen i bakgrunnen, får vel prøve content aware delete i CS4 :p

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Det er i så fall en RAW-konvertering. ..Og så er spørsmålet - skal kameraet konvertere (med andre ord "skyte i jpeg"), skal du selv konvertere, eller skal du la websiden konvertere? Et eller annet sted skal RAW-dataene konverteres - og er det i så fall ikke like så godt å enten gjøre det selv eller å la kameraet gjøre det?

Lenke til kommentar

ei RAW-fil er jo ikkje eit bilete.

 

vel - det er en diskusjon som neppe hører hjemme i denne tråden, men ei råfil er like mye, eller like lite ett bilde som en jpeg-fil. raw og jpeg (og andre rasterformater) er ikke så vesentlig forskjellige fra hverandre ;)

 

Flickr støtter RAW.

 

Da vet jeg det. Har man noen kontroll over tolkningsparametre (hvitbalanse, fargemetning, oppskarping) når man laster opp råfiler til flickr?

Lenke til kommentar

Flickr støtter ikke alle RAW.

Utdyp? :hmm:

 

ofisiellt støtter ikke flickr noe slags RAW, men filer fra enkelte produsenter går bra. For en vanlig konto kan du ikke laste opp større filer enn 10MB, har du pro-konto er maks størrelse 20MB. RAW-filene fra mitt olympus E-400 støttes ikke, enten på grunn av at de er for store, eller fra "feil" produsent.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg fikk lastet opp med RAW format, ble sikkert konvertert til jpeg. (sony a550)

jeg ser iallefall forskjellen, RAW er litt blassere i fargene, jpeg ser bedre ut rett fra kameraet, men jeg laste opp feil.

nå var det ikke mening at jeg skulle spore av tråden når jeg nevnte RAW, så det beklager jeg.

 

Sånn, da var det sagt, flere bilder takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...