Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss - nærmer seg 800 innlegg på en månedstråd, det er imponerende! thumbup.gif

 

Har selv en liten downperiode med mye jobb og lite fotografering - egentlig ikke bare jobben, trenger en "gøy-booster" av noe slag for å få litt flyt igjen, muligens en sommerferie? wink.gif Rett rundt hjørnet! Men synes jeg bør gi et bidrag også i denne månedstråden, til tross for at utvalget er skralt...

 

14 januar, da smogdiskusjonene i Bergen gikk som høyest, tok jeg dette bildet med E-P1 og CV Nokton 50mm/1.5, det ser egentlig ikke så galt ut, bortsett et lite gulstikk i lufta: http://www.diskusjon...ttach_id=344157

 

Samme sted, samme utsnitt, samme objektiv, ganske så nøyaktig et halvt år etterpå:

post-73994-1280516646,8714_thumb.jpg

 

Edit: Ser man nøye etter, kan man se et par paraglidere ved Ulriken - jeg så det ikke før jeg så på bildene etter at jeg kom ned igjen. Bannet litt, for jeg hadde planer om å dra med meg Albinar 500mm/8.0 neste gang paragliderne beæret Ulriken med sine kunster.... /Edit

 

Hiver med et par til fra samme tur, tatt med CV APO-Lanthar 90mm/3.5:

post-73994-1280516773,7109_thumb.jpgpost-73994-1280516695,6086_thumb.jpg

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Også kommer jeg og prøvehopper litt etter Wirkola med et bilde som var tatt på en av Lofotens mange flotte strender, i forrige uke. =)

 

4843788519_9c7cb16ebf.jpg

 

ISO 160

f/8

12mm

1/125 sek

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Ikke et veldig godt bilde, men de spesielle skyene redder det for min del smile.gif

Noen som vet hva disse skyene kalles?

Wow, kule skyer ja, og et pent bilde av dem.

Enig me kaian! Men hvis du skal printe det ut, bør du seriøst vurdere å rette opp horisonten med en grad eller to thumbup.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...