Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har både sagem sin hd-dekoder for canal digital kabeltv og viasat sin hd-pvr fra pace. Har begge koblet opp mot TV via HDMI med 1080i-signal, og kunne i går kveld sammenligne tv2 HD på begge mottakerne.

 

Viasat sin boks har mindre støy og bedre fargegjengivelse. Tro meg, dette stemmer. Det samme vil man oppleve dersom man har tv som er godkjent for innebygget canal digital-dekoder (kabel-tv) og skaffer utstyret som gjør at dette virker.

 

Sagemboksene har rett og slett ikke så bra bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

niko: Hadde visst ikke adobe eller noen av bildene på denne pcen, men kan hive opp noen dokumentasjons bilder av sjeldene fulger jeg har tatt i Norge dette året. Vet ikke om du er kjent i Haslum (Bærum området, er ikke du derifra?) men var der for to uker siden og kikket på norges første hekkefunn av guliriisk.

 

Termo: Ja, blitt mye skifting og tøys. Har slått meg til ro med favorittmuppeten og et nytt brukernavn, basert på to barndomshelter. Goldwing er en amerikansk tegneseriefilm jeg så i oppveksten, fra 1980 og representerer det gode i meg. MacLeach er mitt alterego, en slem skurk fra The Rescuers Down Under. Så vet dere det :p

 

Bilder:

Fjernet. Kan ikke risikere å bli igjennkjent, da disse allerede ligger på webben under mitt fulle navn.

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar

Termo: Mentalist anbefales.

Adams: En sær hobby. Har jobbet med det i perioder dog, men bare dugnad i det store og hele. Får noe godgjørelse for arbeid ved stasjoner, men det er småtteri. Har brukt kanskje 100.000-200.000k bare på utstyr, mens man får benispenger til båt og noen hundrelapper her og der for småarbe. Mao, jeg gjør det ikke for pengene. Prøvde å komme inn på skole i år som gjør at jeg kan jobbe som feltbiolog, i alle fall delvis, men må ta opp noen fag fra VGS tiden da jeg ikke har gode nok karakterer i matte og naturfag. Dessverre for min del er det mange år siden jeg gikk ut av VGS, så jeg husker ikke en dritt og har ikke tid til å gå på kveldskole. Sånn er verden.

Lenke til kommentar

Flott. Jeg har erfart nesten samme historie som deg og. Sykla 2 timer til ett jorde/tjern i Vestfold for å se (grå)hegre. Så én hegre i ca. 10 sekunder før den fløyt ut av sikte.

 

Bor ikke i Bærum forresten. Fysj. Vi burde tatt en sykkeltur og spotta noen fugler som vors også sett Utd på pub til høsten.

Lenke til kommentar

Vel, nå har eg parabol fra CD og kom plutselig på at eg måtte ha meg HD dekoder, så får håpe eg får den vertfall før Mandag.

Jeg bestilte på mandag, men har ikke fått enda, får jeg ikke i morra (eller idag, vi har jo passert midnatt) blir jeg litt sjelven med tanke på lørdagen :(

Lenke til kommentar

Flott. Jeg har erfart nesten samme historie som deg og. Sykla 2 timer til ett jorde/tjern i Vestfold for å se (grå)hegre. Så én hegre i ca. 10 sekunder før den fløyt ut av sikte.

 

Bor ikke i Bærum forresten. Fysj. Vi burde tatt en sykkeltur og spotta noen fugler som vors også sett Utd på pub til høsten.

 

Bor du også i Vestfold?

Lenke til kommentar

Niko bor i Oslo en plass. Jeg gjettet bare på bærum, selv om jeg vet at han ikke er en sleik/soss.

 

Vet ikke med sykel/fugleturen, men en heftig pubrunde må vi for få til snart. Har blitt mye prat, men lite action sålangt. Problemet er bare å få til å passe, så jeg tror noe slik må taes litt mer på sparket. Å avtale en helg funker aldri, for ingen legger opp planer etter d.no.

 

En tur til Manchester i juleprogrammet hadde jo vært det helt store.

Lenke til kommentar

Har antenna knekt eller? Det var selvsagt en uskyldig og useriøs kommentar fra min side. Jeg registerer at du har redigert posten mange timer senere, noe som indikerer at du faktisk har reflektert over innlegget. Tenk om jeg hadde reagert på samme måte alle gangene du eller andre har slengt ut "morsomheter" på min bekosning. Hårsårheten er til å ta og føle på. Et tips, slutt å ta deg selv så høytidlig og lær deg å lese mellom linjene... Men greit nok, jeg skal ikke kommentere "personen" din igjen. Da forventer jeg den samme tjenesten i retur. Dog dagdrømmer jeg nok nå, for å bruke dine ord.

 

Kommer aldri til å komme over meg selv, for øvrig. Har aldri lagt skjul på at jeg er selvgod, men hey, jeg er det med rette. (see what i did there?)

 

Eod

Lenke til kommentar

Jeg har både sagem sin hd-dekoder for canal digital kabeltv og viasat sin hd-pvr fra pace. Har begge koblet opp mot TV via HDMI med 1080i-signal, og kunne i går kveld sammenligne tv2 HD på begge mottakerne.

 

Viasat sin boks har mindre støy og bedre fargegjengivelse. Tro meg, dette stemmer. Det samme vil man oppleve dersom man har tv som er godkjent for innebygget canal digital-dekoder (kabel-tv) og skaffer utstyret som gjør at dette virker.

 

Sagemboksene har rett og slett ikke så bra bildekvalitet.

Det har jeg også hørt rykter om, selv mener jeg at HD PVR ST-101 er i god nok kvalitet når sendingen blir sendt i HD. Eneste er at det er så mye bugs med den dekoderen at jeg irriterer vettet av meg i blant.

Lenke til kommentar

Det enkleste for dere som ikke har fått boksen enda er rett og slett å kontakte leverandøren og sjekke om de i det hele tatt har registrert bestillingen. Jeg bestilte sent mandag kveld, og onsdag morgen var ikke bestillingen registrert engang. (...og leveringstiden er vel 10 dager) Fikk iallefall beskjed av leverandøren (CD i mitt tilfelle) om å troppe opp på Expert/Elkjøp å kjøpe det derifra, slik at jeg fikk det med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...