Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Helt sikkert at utestengelsen Kolo får for en positiv prøve er kortere enn den Rio fikk for å ha latt være å ta en prøve (som han tok like etter allikevel).

 

I følge dopingreglementet så regnes det å ikke møte til prøve som en positiv prøve. Så straffen skal (hvis B-prøven til Kolo også er positiv) i prinsippet være helt lik. Kjenner ikke alle detaljene rundt det som skjedde med Rio, men skal faktisk ikke bagatelisere slike saker, og det at han tok den etterpå er i denne sammenhengen egentlig helt irrellevant.

 

Unnlatelse å møte til dopingkontroll eller nekte å avlegge dopingprøve vil bli vurdert som en positiv prøve.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikkert at utestengelsen Kolo får for en positiv prøve er kortere enn den Rio fikk for å ha latt være å ta en prøve (som han tok like etter allikevel).

 

I følge dopingreglementet så regnes det å ikke møte til prøve som en positiv prøve. Så straffen skal (hvis B-prøven til Kolo også er positiv) i prinsippet være helt lik. Kjenner ikke alle detaljene rundt det som skjedde med Rio, men skal faktisk ikke bagatelisere slike saker, og det at han tok den etterpå er i denne sammenhengen egentlig helt irrellevant.

 

Unnlatelse å møte til dopingkontroll eller nekte å avlegge dopingprøve vil bli vurdert som en positiv prøve.

La oss bare nevne at sist gang en City-spiller gjorde det ble det bot. Rio fikk utestengelse. Sakene var helt lik, med unntak av at Rio tok testen bare timer etter at han egentlig skulle, mens City-spilleren (som jeg ikke husker navnet på) tok den dager etterpå.

Endret av Hyrlen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss faktisk vente å se hva Kolo har testet positivt på, det er ikke utenkelig at han kan ha fått i seg noe han selv ikke visste.

Det er revnende likegyldig. Hvis han har tatt konas slankepiller, som det skrives, så er ikke det formildende hvis det inneholder forbudte stoffer. Alt slikt skal gå via det medisinske apparatet som har oversikten over hvilke tilskudd man kan ta, og hvilke man ikke kan ta.

 

Det eneste som kan være formildende er dersom han har tatt et tilskudd som er forurenset og som ikke egentlig skal inneholde det han har testet på, slik som skjedde med Fritz Aanes og Stian Grimseth. Dette er formildende.

 

Hvis jeg skal råtippe så gjetter jeg på at han har tatt noe efedrinlignende greier. Muligens Sida Cordifolia som selges over disk i england, men som er på dopinglista. Hvis dette er tilfellet, er det på ingen måte noen unnskyldning.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke lest om slankepillene før jeg skrev det innlegget, og visste dermed ikke hva han hadde tatt. Før det innlegget var alt jeg hadde lest, et rykte om at han hadde fått det igjennom et tilskudd (som jeg da regnet med var forurenset). Jeg synes uansett det er vesentlig hva han har fått i seg.

Lenke til kommentar

Rio saken er veldig vanskelig. Han prøvde jo å komme tilbake men doping testerene ville ikke vente på han.

 

Jeg tipper at Rio fikk så stor straff for di han er en profilert spiller og at Blatter personlig møtte opp i saken og krevde "handling"

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Problemet er ikke straffen i seg selv. Straffen var ekstremt streng, men den kan egentlig forsvares. Hvis man skal ta doping seriøst så må det få like konsekvenser å ikke møte opp til prøve som å teste positivt. Selv hvis man prøver å få gjennomført testen på et senere tidspunkt. Jeg tror på ingen måte at Rio hadde noe å skjule, men en som hadde hatt noe å skjule, kunne brukt disse timene til å maskere dopingen på en rekke forskjellige måter. Spesielt hvis det bare er snakk om en urintest, men også i noen tilfeller ved blodprøver.

 

Det som ikke kan forsvares er ulik behandling av spillere som har gjort nøyaktig det samme. Noe United dessverre har vært utsatt for en rekke ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurte på hvorfor Phil Thompson ikke satt i Sky Sports-studioet. Han er jo alltid der på lørdager. Så ser jeg plutselig at han sitter i studioet på TV2 BPL1. Haha. Lundekvam suger som vanlig, fikk han jobben kun pga. narkishistorien? Fyren har ikke noe å gjøre der.

 

Første omgang av B'ham-WBA var ganske trist btw. :sleep:

Lenke til kommentar
Lundekvam suger som vanlig, fikk han jobben kun pga. narkishistorien? Fyren har ikke noe å gjøre der.

Delvis det, og delvis det at han kjenner masse folk i premier league. Han har jo masse kred blant mange spillere der, og får innpass i mange situasjoner som en hvilken som helst annen journalist kanskje ikke ville fått. Jeg tror han kunne gjort en strålende jobb, men da utelukkende som reporter. Grunnet tilgangen han har selvsagt, ikke formidlingsevnen. I studio fungerer han dessverre dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...