Gå til innhold

benchmeisters treningslogg


Anbefalte innlegg

Dagens kosthold:

 

Frokost

- Shake med 2 scoops 90+, ca. 75 g. havregryn og .5 liter melk.

- 1 ss. tran.

- 1 kapsel CLA.

 

Lunsj

- Shake med 2 scoops 90+, ca. 75 g. havregryn og .5 liter melk.

 

Middag

- 4 egg, 4 skiver brød, bacon.

 

Trening

- Shake med 2 scoops 90+, ca. 5 g. kreatin og .5 liter melk.

- Vann med dextrose.

 

Etter trening

- 1 stykke ostekake.

- 1 stykke sitronkake.

- 1 stykke bløtkake (dette var stort.)

- 2 glass Coca Cola.

 

Kveldsmat

- 2 glass melk (ca. 4 dl.)

- 1 ss. tran.

- 2 kapsler CLA.

Endret av benchmeister
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal jeg deffe når målet mitt er å ta mer i benkpress? Det virker noe kontraproduktivt.

 

Siden magemålet er over 120cm burde du deffe, men selfølgelig.. om du velger å bli smellfeit, og deffe senere er jo det ditt valg :)

Hvem har sagt at jeg bulker?

 

Siden målet ditt er å ta mer i benkpress trodde jeg det sa seg selv at du bulker. Hva gjør du da? vedlikeholder...?

Lenke til kommentar

Dude, du er nødt til å legge igjen egoet ditt hjemme hvis du skal komme noe sted på treningssenteret. Husk at du trener for å stimulere, ikke demonstrere. Så om du trener med 30-40 kilo på mark en mnd, so what? Du trener for deg selv og din egen skyld, ingen andres. Kanskje like greit å lære seg, først som sist, å drite i hva andre tenker om deg. Fin egenskap her i livet. Du lære deg teknikken, og det er en fordel å lære seg det FØR du skader deg. Ikke meningen å være frekk om du oppfatter det slik, men en liten reality-check her er ikke dumt.

 

Du kan godt starte med tom stang for den saks skyld. Det gjorde jeg. Først trente jeg bare teknikk med stang, så trente jeg litt med 30-40 kg også for å terpe teknikk. Begynte vel å trene ordentlig med 40 kg og jobba meg gradvis oppover. Mange av de jeg kjente + andre folk så litt rart på meg, og lurte sikkert på hvor svak jeg var, men nå, noen mnd seinere så tar jeg mye mer i mark enn mange av dem (tar fortsatt ikke så veldig mye, but still...)

 

Dessuten kan markløft og knebøy være med på å øke hormonproduksjonen elns, som gjør at du faktisk kan bli sterkere i benk ved å trene disse øvelsene. Rart, men sant.

 

Og til det med ryggtrening: Hvis du bare trener benk og press-øvelser vil det være med på å gi deg en dårlig kroppsholdning med fremoverroterte skuldre. Ikke bare ser dette utrolig dumt ut, men det viktigste er at dette kan gi deg skader som kan sette deg ut av spill i benken også. Litt variasjon i treningen er nok heller ikke dumt. Hørt om folk som tar en del mer enn deg i benk, uten å trene benk selv. Så det er mulig å bli sterk i benk uten å bare trene det, ja.

 

Så poenget mitt er, balanser treningen din litt og lær teknikk på mark, start lett og tren deg gradvis oppover. Du er nødt til å ha ryggtrening, og mark er det beste du kan bruke her. Ville også lagt inn både roing og chins/nedtrekk. Selv om det føles bortkasta i starten, så vil du definitift få mye igjen for dette etterhvert. .

Så kjør på, og stå på! :thumbup:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vil heller anbefale deg å bruke det jeg gjør. Jeg kjører 5x5 i benken to dager i uken + alle støttemuskler. For se om jeg gidder å legge opp hele treningsplanen når jeg kommer hjem igjen. Du bør i mye større grad trene skuldre, rygg og bryst enn å trene alt på samme tid, tar mye lengre tid å øke da. Du bør forsåvidt få en økning på 2,5 kg annenhver uke i benken med 5x5 og min treningsplan som inneholder da fire treninger i uken.

 

Svært godt om du vil bli sterk og fin i hele kroppen, fremfor å bulke fronten. Det er jo forsåvidt en grunn til at vi har muskler over hele kroppen og øvelser for alle. De avhenger også av hverandre.

Lenke til kommentar

Vil heller anbefale deg å bruke det jeg gjør. Jeg kjører 5x5 i benken to dager i uken + alle støttemuskler. For se om jeg gidder å legge opp hele treningsplanen når jeg kommer hjem igjen. Du bør i mye større grad trene skuldre, rygg og bryst enn å trene alt på samme tid, tar mye lengre tid å øke da. Du bør forsåvidt få en økning på 2,5 kg annenhver uke i benken med 5x5 og min treningsplan som inneholder da fire treninger i uken.

 

Svært godt om du vil bli sterk og fin i hele kroppen, fremfor å bulke fronten. Det er jo forsåvidt en grunn til at vi har muskler over hele kroppen og øvelser for alle. De avhenger også av hverandre.

 

At han øker 2.5kg annnenhver uke når han har komt opp i de tallene som han er i nå stiller jeg meg tvilende til ;)

Lenke til kommentar

Tirsdag

 

Smakbenk

 

- 67.5*6

- 72.5*5

 

Med strikk

 

- 80*5

- 85*4

- 90*3

- 95*3

- 95*3

 

Dips - 1*10

Noe mer triceps etter dips ...

 

Om han øker noe i det hele tatt, om det ikke går negativt, annenhver uke med den treningen han har nå stiller nå jeg meg særdeles kritisk til.

 

1. Hvor mye tar jeg i benkpress?

2. Hvor mye tar du i benkpress?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...