Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for all hjelp. Et spørsmål til: Hva er det som trekker så mye av batteriet på iPhone nå, over natten var det kommet på under halvt ladet. Dette har ikke skjedd før. Jeg "overnatter" den med avslått skjerm. Er det noe som surrer og går av seg selv nå med den nye iOS? Er det iCloud som trekker mye strøm? Noen sier det er lurt å ha den av, eller slette den? Hvordan kan man skru den til inaktiv da? Om det er den som trekker strøm......

Lenke til kommentar

Hva er det som trekker så mye av batteriet på iPhone nå, over natten var det kommet på under halvt ladet. Dette har ikke skjedd før. Jeg "overnatter" den med avslått skjerm. Er det noe som surrer og går av seg selv nå med den nye iOS? Er det iCloud som trekker mye strøm? Noen sier det er lurt å ha den av, eller slette den? Hvordan kan man skru den til inaktiv da? Om det er den som trekker strøm......

Slå av bakgrunnsoppdateringer. Dette er en ny funksjon som gjør at apper kan tillates å sjekke ting&tang selv om de kjører i bakgrunnen. Kan slås av pr app eller helt av.

Lenke til kommentar

Takk, zanta, skjønte det måtte være noe slikt...fant det i innstillingene, men jeg kunne ikke slå av på den samletasten, for det er et par-tre programmer som bruker stedtjenester, og det må jeg ha, Runkeeper for eksempel,ellers var det bare 8 programmer der. Skal man slå av noe annet sted for automatisk oppdatering av Apper da?

Lenke til kommentar

Ja det er er annet sted. Automatiske oppdateringer slåss av på:

 

Settings - iTunes and app store - automatic updates off.

Tusen takk, så flott med god hjelp. Sjekket der. Den var faktisk av, mens den automatisk nedlaste nye apper kjøpt på andre enheter, den lar jeg stå på. Tror ikke det skulle gjøre noe? Ikke så ofte den blir tatt i bruk, for jeg kjøper apper stort sett over PC, og da kommer de med når jeg kobler på iPhone

Lenke til kommentar

Takk, zanta, skjønte det måtte være noe slikt...fant det i innstillingene, men jeg kunne ikke slå av på den samletasten, for det er et par-tre programmer som bruker stedtjenester, og det må jeg ha, Runkeeper for eksempel,ellers var det bare 8 programmer der. Skal man slå av noe annet sted for automatisk oppdatering av Apper da?

De må da være veldig få apper som har behov for stedstjenester når de ikke er aktive? I forgrunnen har de tilgang via innstillingene under personvern. Automatisk oppdatering av apper slår man av et annet sted, husker ikke hvor i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...