Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å investere i ny Iphone da min gamle 3G versjon kanskje har gjort nytten for seg.

Men lurte litt på om den nye iOSn har mulighet for trådløs routing. Ser det er nevnt tidligere i tråden noe om hotspot, er dette noe som er i iOS nå? Vært kjekt å hatt denne muligheten kontra tethering via kabel:/

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å vurderer å investere i ny Iphone da min gamle 3G versjon kanskje har gjort nytten for seg.

Men lurte litt på om den nye iOSn har mulighet for trådløs routing. Ser det er nevnt tidligere i tråden noe om hotspot, er dette noe som er i iOS nå? Vært kjekt å hatt denne muligheten kontra tethering via kabel:/

 

Takker for svar:)

Vært mulig siden iOS 4.3.

Lenke til kommentar

iphone 4 og 4S benytter seg av micro sim, så nei.

 

Så sant du ikke tør å ta risken å klippe det til selv.

 

Edit: Men skal vel være gratis å få det fra operatørene. Jeg fikk ihvertfall mitt gratis fra telenor når jeg kjøpte iphone 4 fra apple.no

Endret av dTd
Lenke til kommentar

iphone 4 og 4S benytter seg av micro sim, så nei.

 

Så sant du ikke tør å ta risken å klippe det til selv.

 

Edit: Men skal vel være gratis å få det fra operatørene. Jeg fikk ihvertfall mitt gratis fra telenor når jeg kjøpte iphone 4 fra apple.no

 

Okei, tusen takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

iphone 4 og 4S benytter seg av micro sim, så nei.

 

Så sant du ikke tør å ta risken å klippe det til selv.

 

Edit: Men skal vel være gratis å få det fra operatørene. Jeg fikk ihvertfall mitt gratis fra telenor når jeg kjøpte iphone 4 fra apple.no

Klippet til det gamle SIM-kortet til fruen før helgen, gjort på 2 min og enkelt som bare det :-)

Lenke til kommentar

Driver å kikker litt på priser for iPhone 4 og 4S, er sterkt i tvil hvilken av dem jeg skal spare til. Tror dere iPhone 4 8GB kommer til å gå videre ned i pris i nærmeste framtid? Akkurat nå er det jo knapt 900 kr i forskjell mellom 4 og 4S (8GB).

 

Det står på apple.no at "iPhone kan være tilgjengelig til en lavere pris med abonnement.". Jeg var av den oppfatning av at å kjøpe uten abonnement ALLTID var billigere enn med? Eller tar jeg feil nå?

Endret av Pyls
Lenke til kommentar

Det står på apple.no at "iPhone kan være tilgjengelig til en lavere pris med abonnement.". Jeg var av den oppfatning av at å kjøpe uten abonnement ALLTID var billigere enn med? Eller tar jeg feil nå?

Som oftest, men ikke alltid. Teleoperatørene er villig til å subsidiere telefoner av to grunner:

(i) du låser deg til å betale et overpriset abonnement (aka hovedgrunnen)

(ii) mange er for late til å bytte til billigste abonnement også etter at bindingstiden er utløpt

 

I utgangspunktet er det å kjøpe subsidiert telefon ekvivalent med å kjøpe med avbetaling, ekstremt lite lønnsomt. Men dersom du er av de som faktisk ender opp med å bytte til optimalt abonnement så fort som mulig etter at utløpsperioden har gått ut (eller bryter kontrakten umiddelbart i noen tilfeller) kan det lønne seg å kjøpe med abonnement, fordi teleoperatørene regner med at de fleste ikke vil oppføre seg slik.

 

Kun i meget spesielle unntakstilfeller reduserer Apple prisen på produkter annet enn ved slipp av nye versjoner etc., eneste unntaket jeg kan komme på er den første iPhone. (Går vi tilbake til pre-1997 blir det en helt annen greie, men da er vi nærmere arkeologi enn aktualitet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen App til iPhone som dukker opp i varslingssenteret som gir mulighet til å kjapt slå av Wi-Fi, Bluetooth og andre nyttige finesser? Akkurat sånn som alle bruker på Android.

 

Er veldig keen på noe sånt, så den personen som lager den Appen kan jeg tenke meg tjener noen kroner!

Lenke til kommentar

Finnes det noen App til iPhone som dukker opp i varslingssenteret som gir mulighet til å kjapt slå av Wi-Fi, Bluetooth og andre nyttige finesser? Akkurat sånn som alle bruker på Android.

 

Er veldig keen på noe sånt, så den personen som lager den Appen kan jeg tenke meg tjener noen kroner!

 

SBSettings. Krever jailbreak.

Lenke til kommentar

Takker for svar tidligere!

 

Litt newbie spm. men er det noe problem å handle en ulåst 4s ifra USA å bruke i Norge? Vet den skal fungere over mesteparten av verden, men er det noe annen grunn til at den ikke skal fungere i Norge, f.eks: Apple har låst den i forhold til eksport?

Lenke til kommentar

Hvilken estimert leveringstid fikk du?

Kan du oppdatere oss på om du får lavere tid på den, slik som Slutsky foreslår?

 

Fikk ny forventet dato i dag.

 

Gammel:

Sendes ut: 1 - 2 Weeks

Leveres 21 Nov, 2011 - 28 Nov, 2011

 

 

Ny:

Sendes ut: 1 - 2 Weeks

Leveres 07 Nov, 2011 - 14 Nov, 2011

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at den du skal ha kommer litt fortere da! :D

 

Du kan annulere bestillingen din selv på store.apple.com/no, trykk på den blå kanppen på bildet nedenfor.

 

EDIT: Ble litt ikke så lett å se noe på det bildet gitt, men skal være en blå knapp ved siden av leveringsdato når du trykker på ordrestatus i bekreftelsesmailen...

 

1007655.jpeg

Endret av Slutsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...