Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram foretrekker du?


Hvilket ville dere valgt?  

41 stemmer

  1. 1. Hvilket ville dere valgt?

    • Avast
    • AVG
    • Antivir
    • Microsoft Security Essentials
    • Norman
    • Norton
    • Annet (legg en kommentar med navnet)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Selv bruker jeg NOD32, og har gjort i det maaange år nå.. Gikk over til det for, ja, noen år siden, etter mye undersøkelser og fant ut at det var "det beste" da.. og har ikke fått noe inntrykk av at den har falt noe særlig på rangstigen, og det fungerer flott for meg, og da har jeg ikke hatt noe behov for å bytte heller..

 

:)

Lenke til kommentar

Bruker Avira Premium, og det er dessidert det beste antivirusprogram jeg har brukt.

 

Har tidligere brunt F-secure som ikke var noe særlig, muligens jeg ikke var skikkelig kjent med programmet.

 

Har også brukt AVG noen år, men etter version 8.0 ble det umulig å installere programmet.

 

Prøvd å innstallere Microsoft Security Essentials (MSE)bare for å prøve det, men dette lot seg heller ikke installere på Windows XP

 

Dvs. jeg fikk muligens installert programmet, men hele maskinen frøs.

Faktisk ble maskinen håpløs, den hengte seg opp, klarte med nød og neppe å avinstallere.

Lenke til kommentar

Disse folkene driver og tester/sammenligner anti-virus software, så det kan jo være interessant å se hva de kommer opp med av resultater ...

 

De tester ulike aspekter ved anti-virus software, som f.eks. innvirking på systemets ytelse, evne til å detektere nye virus som ikke finnes i programmets virus-signaturdatabase, osv.

 

Det er neppe mulig å regne seg fram til hvilket program som er det beste, alle aspekter sett over ett. Av og til "føles" bare et program bedre enn et annet, og hvis de er mer eller mindre likeverdige forøvrig, så er det bare å la seg styre av "følelsene".

 

edit: Jeg bruker MSE, NOD32 og Avast - men bare ett program på hver maskin ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...