Gå til innhold

Viser frem Eyefinity på fem skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er særlig gjennomførbart (salgbar pris) å fjerne kantene helt, men man kan sikkert slanke elektronikk, sidelys, glass, støtbeskyttelse, skruefester osv slik at kantene blir rimelig tynne.

 

Visuelt sett er det behagelig med en ramme rundt totalbildet, så det bør være følge med lister man setter på ytterkantene av den sammensatte skjermen.

Lenke til kommentar

Eyefinity er iallfall helt genialt for bilspill. Legger ikke merke til kantene når man spiller! Flere bilspill støtter såkalt "3-render mode" der spillet er laget for å dra full nytte av Eyefinity. Dvs. blir ikke strukket.

 

For dem som ikke har råd til 3x HD-projektorer og hele pakka er tre "vanlige" skjermer et godt alternativ. Får jo tre 24" til 4500 kroner nå om dagen..

Lenke til kommentar

Blåbær, er mye penger og hente i skjermsegmentet som appelerer til Eyefinity, lag en handful skjermer uten kant, selg som limited edition til en hyggelig pris, dette hadde vært en fin løsning, og dette er akkuratt hva vi trenger, ATI sertifisering ville vært +, det betyr ikke at den bare funker på ATI men at den er godt egnet til ATI eller da "Eyefinity"

 

Og ja skjermprodusente lager de, ATI kansje selge dem / leverandør selge eyefinity kort med tilbud på slike skjermer om dem kom i buttikene, for slik det er i dag syntes ikke jeg Eyefinity er no spess.

 

Svar til Simen:

Poenget er jo at om du kan ta en kant, kan du ta av kanten på vær sin side, putte 2-3 skjermer ved siden av værandre, kunne jo hatt under rammene + side rammene "på de ytterste skjermene" dette ville vært visuelt bra.

 

Svar til Fjonisen: Legger ikke merke til dem?, de ødelegger litt av sikten + at er store, dette høres nesten ut som om du har kjøpt en produkt hvor negativene er større enn possitiven og ser på dette med enn veldig positiv holdning. Eyefinity er et bra konsept, men det er ikke noe særlig rba med slike skjermer vi har i dag, om vi tar til tanke for Høyve vs Lengde

 

Skjermene er fine de, innerste kantene kunne vært fjernet, men syntes ikke det egnet seg for spilling med slike kanter

Lenke til kommentar

 

Svar til Fjonisen: Legger ikke merke til dem?, de ødelegger litt av sikten + at er store, dette høres nesten ut som om du har kjøpt en produkt hvor negativene er større enn possitiven og ser på dette med enn veldig positiv holdning. Eyefinity er et bra konsept, men det er ikke noe særlig rba med slike skjermer vi har i dag, om vi tar til tanke for Høyve vs Lengde

Ta en titt på

. Synes du virkelig sidekantene er forstyrrende her? :)

 

I bilspill bruker man sideskjermene i all hovedsak for å få bedre oversikt over det som skjer. Blikket er uansett festet på hovedskjermen nesten hele tiden. Det handler om å øke sin "situational awareness". Derfor mener jeg at Eyefinity funker fett for denne type spill også med dagens skjermer.

 

Alle er selvsagt enige om at vi gjerne skulle hatt skjermer uten sidekanter, men der er vi ennå ikke i dag. De blir nok tynnere og tynnere, men tviller på at det går an å fjerne dem helt.

Lenke til kommentar

 

Svar til Fjonisen: Legger ikke merke til dem?, de ødelegger litt av sikten + at er store, dette høres nesten ut som om du har kjøpt en produkt hvor negativene er større enn possitiven og ser på dette med enn veldig positiv holdning. Eyefinity er et bra konsept, men det er ikke noe særlig rba med slike skjermer vi har i dag, om vi tar til tanke for Høyve vs Lengde

Ta en titt på

. Synes du virkelig sidekantene er forstyrrende her? :)

 

I bilspill bruker man sideskjermene i all hovedsak for å få bedre oversikt over det som skjer. Blikket er uansett festet på hovedskjermen nesten hele tiden. Det handler om å øke sin "situational awareness". Derfor mener jeg at Eyefinity funker fett for denne type spill også med dagens skjermer.

 

Alle er selvsagt enige om at vi gjerne skulle hatt skjermer uten sidekanter, men der er vi ennå ikke i dag. De blir nok tynnere og tynnere, men tviller på at det går an å fjerne dem helt.

 

Ja, kantene er ikke optimalt, men i bilspill vil jeg tro det ikke er så stort problem, man har jo digre ekle stolper der fra før i biler :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle er selvsagt enige om at vi gjerne skulle hatt skjermer uten sidekanter, men der er vi ennå ikke i dag. De blir nok tynnere og tynnere, men tviller på at det går an å fjerne dem helt.

Selvfølgelig har vi skjermer uten kanter i framtiden. Bare se hvor på generell teknologisk utvikling siste 10 årene.

Lenke til kommentar

Ingenting er selvfølgelig med den teknologiske utviklingen. Jeg er sikker på at det finnes minst 10 fiaskoer for hver suksess opp gjennom tidene. På hvilken side kantløse skjermer havner aner vi ikke nå, men oddsen er rimelig dårlig om du ser på suksessraten til potensielle teknologier generelt.

 

For alt jeg vet kjøper vi skjerm på rull om 10 år og tapetserer det området vi vil ha skjerm på.

Lenke til kommentar

Fin tanke. :thumbup: Skjerm på (tapet-)rull :dribble: Har tro på at noe sånn kunne ville slå an.

 

Da blir vel prosjektor eller SED-tv en mellomfase (med mange mulige flere kombinasjoner )??

 

Jeg kunne godt tenket meg en kantløs bordskanner til skanning av bøker. Eller kanskje fotoapparatet gjør jobben like godt. hehe

Lenke til kommentar

 

Svar til Fjonisen: Legger ikke merke til dem?, de ødelegger litt av sikten + at er store, dette høres nesten ut som om du har kjøpt en produkt hvor negativene er større enn possitiven og ser på dette med enn veldig positiv holdning. Eyefinity er et bra konsept, men det er ikke noe særlig rba med slike skjermer vi har i dag, om vi tar til tanke for Høyve vs Lengde

Synes du virkelig sidekantene er forstyrrende her? :)

 

I bilspill bruker man sideskjermene i all hovedsak for å få bedre oversikt over det som skjer. Blikket er uansett festet på hovedskjermen nesten hele tiden. Det handler om å øke sin "situational awareness". Derfor mener jeg at Eyefinity funker fett for denne type spill også med dagens skjermer.

 

Alle er selvsagt enige om at vi gjerne skulle hatt skjermer uten sidekanter, men der er vi ennå ikke i dag. De blir nok tynnere og tynnere, men tviller på at det går an å fjerne dem helt.

 

Det burde være helt overkommelig å lage skjermer som ikke har ramme. ER stor ramme man monterte alle skjermene uten dere orginale ramme. Om skjermprodusentene tenker litt nytt når de lager skjermene må noe slikt være mulig. Dessuten vil de jo kunne få verdifullt mersalg av de nye rammene for flerskjermmontering. Da snakker vi totalopplevelse. Ingen synlige kanter midt i synsfeltet som degraderer opplevelsen.

 

Når det er sagt er det nok mange som vil oppleve Eyefinity som svært bra allerede. Tenk på finansmiljøene, der er det mange skjermer og en slik løsning vil sikkert være topp for dem. Også mange hjemmebrukere vil kunne hente gevinster ved slikt oppsett. Jeg like eyefinity men håper noen kommer med en løsning for å fjerne kantene. For det blir en helt ny opplevelse.

 

For de mest hardcore gamere så er vel PJ kanskje det beste idag eller?

Lenke til kommentar

Har 2 stk 19" LCD som jeg har satt til å opperere som en.. skar av noen kanter, slik at skjermene gle fint i hop. Satt en liten sklett med el-teip i sidene før jeg plasserte skjermene helt intill hverandre.

 

Fungerer ganske fint, merker ingen problemer, ser greit ut.. hadde dog vært bedre med noen skarpere skjermer.. Ble bare to endre LCD-skjermer :b

Lenke til kommentar

Simen1, det finnes allerede teknologier som er laget for å få noe helt SYKT tynne skjermer, som du kan brette sammen nesten helt til en ball, for å så åpen opp igjen..

 

Kommer ikke på teknologien eller noen som helst info rundt det, men har lest om disse gjentatte ganger. Ink. i illustrert viten. Primært rettet for "avis-markedet". (plugg inn i usb'en, last ned oppdaterte nyheter, les som en normal avis)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har vi skjermer uten kanter i framtiden. Bare se hvor på generell teknologisk utvikling siste 10 årene.

teknologien er vel der allerede, er jo plenty som lager skjermer som består av flere paneler uten kant.

0.jpg

det er eksempel på seamless display sin, de lager 3x20/3x24"/3x30" oem.

billigste med 3x20" 1600x1200 pr skjerm (3xdvi) ligger på rundt 60 000kr med moms, ikke akkurat noe for privatmarkedet enda.

Lenke til kommentar

Hadde gjerne kjøpt meg et 5870 Eye6 kort hvis de hadde brukt noe annet enn DisplayPort koblinger. Trenger ikke flere skjermer jeg nå... :whistle:

Du vet det finnes displayport -> dvi. Har slike liggende her tom, fulgte med dell precision. Dog elsker displayport selv, overlegen teknologi.

Lenke til kommentar

 

teknologien er vel der allerede, er jo plenty som lager skjermer som består av flere paneler uten kant.

det er eksempel på seamless display sin, de lager 3x20/3x24"/3x30" oem.

billigste med 3x20" 1600x1200 pr skjerm (3xdvi) ligger på rundt 60 000kr med moms, ikke akkurat noe for privatmarkedet enda.

 

 

Var jo akkurat noe slikt jeg tenkte på. Men det er klart til en pris av 60.000 så er det jo uaktuelt. Det må lages en løsning der skjermene kan festes rammeløst sammen i EN stor ramme. Den store rammen kan jo lages på en måte som gjør at den passer til forskjellige skjermmerker. Ideelt sett så bør vel ikke den store skjermen som panelene skal festes på koste mer en 1-3 ganger prisen av 1 panel. Og det bør jo være mulig å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...