Gå til innhold

Kor e alle heltar hen?


Anbefalte innlegg

En kunne kanskje trodd det, men nei, det er ikke tilfellet. At det er oppdateringer om nye produkter er helt OK, men å mase etter flere og marginalt bedre oppdateringer av såkalte "utgåtte" kameramodeller reagerer jeg på. Dette er vel en side som også omhandler fotografering, er det ikke? Eller har jeg da misforstått fullstendig?

Nå tror jeg du er ganske alene om å oppfatte dette som mas. Produsentene har lenge hatt jevne oppdateringssykluser, som de nå har begynt å avvike fra. Da er det naturlig at et nettsted som "lever av" slike oppdateringer spør seg hvordan ting ligger an, og jeg synes i hvert fall det er langt bedre å lese slike artikler enn avskrift fra pressemeldinger om ymse annet...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsentene venter på at akam skal teste de gamle. (ref:siste speilreflekstest ble gjort i november) :p

Ellers så kan en jo si at når ingen ligger foran de andre (som artikkelen nesten fremstiller det) er det ingen som ligger altfor langt bak heller, da er jo alt som det skal være.

Lenke til kommentar
Jeg er så utrolig glad for at jeg solgte alt av Pentax dSLR utstyr. Jeg satt å funderte på slike idiotiske ting, leste pentaxforums og alle ryktene. Den tiden er over og jeg er helt piano :cool:

Vel, nå gjelder det å ikke ta helt av da. Jeg sitter rolig og venter på nye modeller og har faktisk hoppet over en god del modeller i min ventetid fordi endringene har vært for små i forhold til prishoppet. Mitt nå 2 år gamle kamera (3 år siden lansering) kunne trengt en oppgradering først og fremst på grunn av ISO og video. Maks ISO 1600 og ubrukelig mye støy der irriterer meg. Men hva som kommer først av nytt kamerahus og nytt teleobjektiv aner jeg ikke. Mulig det blir et 70-200 f/2,8 eller noe i den duren. Kort fortalt: Det går an å ta det piano med dSLR også.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du er ganske alene om å oppfatte dette som mas. Produsentene har lenge hatt jevne oppdateringssykluser, som de nå har begynt å avvike fra. Da er det naturlig at et nettsted som "lever av" slike oppdateringer spør seg hvordan ting ligger an, og jeg synes i hvert fall det er langt bedre å lese slike artikler enn avskrift fra pressemeldinger om ymse annet...

 

Det kan nok sikkert stemme, men jeg skriver jo også at det nettopp er min mening. Jeg mener ikke at alle andre skal være enige i mine ytringer. Det ville jo vært litt kjedelig. Og at denne saken er naturlig stemmer nok også, og jeg er enig med deg om denne typen kontra pressemeldinger. Likevel synes jeg denne artikkelen ble litt for materialistisk.

Lenke til kommentar
Har du fortsatt K200D?

Jepp. Siden jeg kjøpte det har jeg fått tid til å bli skikkelig kjent med kameraet, lært meg noen nye triks og teknikker, samt utvidet objektivsamlinga fra 4 til 7.

 

Men jeg skulle gjerne hatt et værtett kamera med K-fatning, full HD video og maks ISO 25600 og brukbar ISO 3200. Mulig det blir en K-5 eller K-8 på meg etter hvert og kanskje et lite og nett speilløst nr 2. kamera med K-fatning til dama/meg.

Lenke til kommentar

Det kan nok sikkert stemme, men jeg skriver jo også at det nettopp er min mening. Jeg mener ikke at alle andre skal være enige i mine ytringer. Det ville jo vært litt kjedelig. Og at denne saken er naturlig stemmer nok også, og jeg er enig med deg om denne typen kontra pressemeldinger. Likevel synes jeg denne artikkelen ble litt for materialistisk.

er på mange måter enig i det du sier, men samtidig er det kanskje ikke alltid sånn at "mye vil ha mer", for mange handler det kanskje like mye om å få et kamera(/objektiv) med riktig kombinasjon av funksjoner. selv sitter jeg og venter på en "60D" fordi 550D ikke har de få funksjonene jeg savner i 450D, samtidig som 7D blir overkill, mens 50D ikke har video. Derfor sitter jeg og venter på en mellomting mellom 550D og 7D (-også størrelsesmessig, noe det har kommet en del konkrete rykter om at kan skje). Men om den ikke kommer, eller ikke blir sånn jeg håper, så kommer penga til å forbli på bankkontoen min.

Lenke til kommentar

Ingenting å se her for fotografer, move on !

 

Denne tråden er for ustyrsfreaks !

Kan man ikke være både utstyrsfreak og fotograf samtidig? Er da mange godt annerkjente fotografer som er i overkant interessert i utstyr. Litt lei av holdninga om at folk som bryr seg om utstyr er mindreverdige fotografer.
Lenke til kommentar

Kan man ikke være både utstyrsfreak og fotograf samtidig? Er da mange godt annerkjente fotografer som er i overkant interessert i utstyr. Litt lei av holdninga om at folk som bryr seg om utstyr er mindreverdige fotografer.

Som det er sagt før - kritikere diskuterer bilder, malere diskuterer pensler. Og fotografer diskuterer kameraer.

 

Synes det har mye sutring i det siste - enkelte skjønner ikke forskjellen på en omskrevet pressemelding og artikler. Og når skribentene til Akam kommer med noen enkle betrakninger/kommentarer om tingens tilstand så er det pinadø galt det også. Gidd og kom med noe konstruktiv stedet - please.

Lenke til kommentar

Fordi dere tydeligvis har oversett dette fullstendig så synes jeg denne artikkelen ble vel latterlig.

 

Er det mulig at du har oversett at artikkelen stod på et nettsted hvis forside domineres av produktnyheter og omtaler av produkter innen fotografering og bildebehandling?

 

En kunne kanskje trodd det, men nei, det er ikke tilfellet. At det er oppdateringer om nye produkter er helt OK, men å mase etter flere og marginalt bedre oppdateringer av såkalte "utgåtte" kameramodeller reagerer jeg på. Dette er vel en side som også omhandler fotografering, er det ikke? Eller har jeg da misforstått fullstendig?

 

Jeg er helt enig med deg! Det er en vesentlig forskjell på å omtale et lansert produkt, og å nærmest kreve nye produkter. Til alt overmål kreves det mer Megapiksler fra Nikon, som det herværende nettsted tidligere har berømmet Nikon for å holde igjen på! Akam har også skrevet om det unødvendige "megapikselracet" opp ned i mente. Til mitt bifall, må jeg få legge til.

Det er klart at akam må få lov til å skrive om forventede produkter, i tillegg til lanserte; det hører naturlig med i et slikt magasins journalistikk. Men akkurat denne artikkelen ga meg bare følelsen av ren utstyrskåthet.

Men, ikke noe BIG deal! Akam er et meget bra nettsted! Keep up the good work thumbup.gif

Lenke til kommentar

Det at man vil ha det nyeste og beste er en ting, men det finnes fortsatt folk her som tar mye bedre, morsommere, stiligere, flottere, kreative bilder med gammel drit, enn det mange med dyreste og mest fancy kameraet på markedet klarer.

 

For å bruke en musikk digresjon som sikkert ingen her allikevel skjønner, så kom ene ex-medlemmet til tyske Kraftwerk med en bra sammenligning på hvorfor han sluttet:

 

Kraftwerk var som å ha en Boing 747 stående i hagen, men han ville heller ha ett småfly han kunne fly rundt i. Årsaken til dette utsagnet var fordi årene gikk mellom hver plate som de lagde siden midten av 80 tallet, og de gikk seg vill i teknikken og stadig bygde om Kling Klang studioet i Dusseldorf.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Ingenting å se her for fotografer, move on !

 

Denne tråden er for ustyrsfreaks !

Kan man ikke være både utstyrsfreak og fotograf samtidig? Er da mange godt annerkjente fotografer som er i overkant interessert i utstyr. Litt lei av holdninga om at folk som bryr seg om utstyr er mindreverdige fotografer.

 

Jeg liker begge deler selv, men skal man være vanskelig så kan man vel si at en som kun bryr seg om selve fotograferingen og bilder, kaster ikke bort tiden på selve utstyret men får nettopp mer tid til å fotografere.

Lenke til kommentar

Ingenting å se her for fotografer, move on !

 

Denne tråden er for ustyrsfreaks !

Kan man ikke være både utstyrsfreak og fotograf samtidig? Er da mange godt annerkjente fotografer som er i overkant interessert i utstyr. Litt lei av holdninga om at folk som bryr seg om utstyr er mindreverdige fotografer.

 

Jeg liker begge deler selv, men skal man være vanskelig så kan man vel si at en som kun bryr seg om selve fotograferingen og bilder, kaster ikke bort tiden på selve utstyret men får nettopp mer tid til å fotografere.

 

Det er jo bare en oppveining man må ta om man bruker all våpken tid til å fotografere, noe som neppe er særlig aktuelt, de fleste har tid til begge deler om de ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det har jo vært en ganske stødig oppgang i kvalitet på speilreflekskameraer de siste årene, kanskje teknologien ahr stagnert litt? 

 

Tja, det er vel heller utviklingstakten som kan ha stagnert, er det vel du meiner. Teknologien er vel minst like god som før. :)

Lenke til kommentar

Det har jo vært en ganske stødig oppgang i kvalitet på speilreflekskameraer de siste årene, kanskje teknologien ahr stagnert litt? 

 

Tja, det er vel heller utviklingstakten som kan ha stagnert, er det vel du meiner. Teknologien er vel minst like god som før. :)

 

At noe stagnere betyr at det går mot stillstand, ikke at det blir dårligere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Heldigvis kommer det ut nye objektiver stadig vekk :)

 

F.eks har Sigma vært flinke, med 8-16mm, 85 f/1.4 og 17-50mm /f2.8 med stabilisering (som jeg bare venter på å se en god test av!).

 

Ja, jeg er utstyrsfreak og stolt av det. Tanken på et nytt objektiv pigger meg litt opp :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...