Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vingler opp igjen og, det er på veg opp det burde gå fortare etter mi meining.

 

enig der, kan prøve og stramme opp litt mer, og ta det saktere ned.

 

 

Skrujernet: hva mener du? mener du at rompa detter nedover når jeg er helt nede? det får jeg vartfall ikke gjort noe med, tviler på at det har noe og si uansett.

Lenke til kommentar

Angående teknikken i knebøy:

 

- Det ser (som andre har sagt før meg) definitivt ut som du får vekten på tærne. Tren glutes og hamstrings.

 

- Knærne dine går innover, og når man ser føttene dine ser man at vekten ligger an på innersiden av føttene. Press knærne ut gjennom løftet for å unngå dette.

 

- Det ser ut som du krummer korsryggen nederst i løftet. Tøying vil hjelpe for å unngå det. Knebøysko (vektløftersko) eller en skrå planke under hælene vil òg hjelpe.

 

- Du trenger neppe mer enn to til tre skritt bakover under walkouten.

Lenke til kommentar

hvis knebøyen ikke er bra nok så slutter jeg med det og går over til frontbøy tror det er noe mer for mer siden jeg nesten er 190.

 

 

noen som kan forklare hvordan man utfører det? eller er det nesten det samme som på knebøy bare at man skal ha stanga foran? på skuldrene eller?..

 

skal man se ned eller opp eller rett fram?

 

man skal stå likt med beina?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

hvis knebøyen ikke er bra nok så slutter jeg med det og går over til frontbøy tror det er noe mer for mer siden jeg nesten er 190.

 

 

noen som kan forklare hvordan man utfører det? eller er det nesten det samme som på knebøy bare at man skal ha stanga foran? på skuldrene eller?..

 

skal man se ned eller opp eller rett fram?

 

man skal stå likt med beina?

På frontbøy vil du naturleg kome enda lengre fram med knærna, mao helt uaktuelt for deg sidan det er knærna du sliter mest med. Frontbøy er ein god øvelse dersom du sliter med ryggen på vanleg knebøy.

Bytt heller til bulgarske utfall.

Lenke til kommentar

uke 6 økt 2

 

dynamisk oppvarming, nå kjører jeg før jeg starter 50% 5reps 70% 3reps

80% 2reps 90% 1reps, dette gjør jeg hvis det er noe som er tongt sånn som markløft i dag!

 

markløft

82.5 x5 pers!

82.5 x5

82.5 x4

60 x5

 

millitæpress

 

35 x5

35 x5

35 x5

35 x5

35 x5

 

sidehev

3,75 x8

3,75 x8

3,75 x8

 

benpress

127.5 x5

127.5 x5

127.5 x5

 

planken

1 x1 min

 

også en random mage øvelse kjente det sykt mye!

 

kommentar:

tok ikke fullt ut på mark i dag det var TONGT! video kommer.

det stakk litt i bicepsen etter mark så kjørte ikke på fullt, sikkert forde jeg glemte og stramme armene på første løft.

 

 

btw: er det noe galt med diskusjon? får ikke hat med smilyer og mye mer..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

uke 6 økt 3

 

knebøy (lett dag)

 

55 5x5

 

skråbenk

 

42,5 5x5

 

pull ups

 

1,25kg 3x5 - gir meg med og ha på vekter en stund er litt tongt når jeg går helt ned at.

 

dips

 

2,25kg 3x5

 

biceps curl

 

27,5kg 3x8

 

kommentar:

glad alt gikk bra på trening: fredag den 13! ^^

 

jeg tar ikke så mange set om det er lett da tar jeg bare et set som oppvarming, men er det M/T tar jeg 4 set før jeg starter.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Synes da det var mye klaging på en ikke for galen teknikk.

Knærna går ikke innover, de vil innover, men han holder de på plass.

Ryggen, kanskje, når en går så langt ned vil ryggen bli sånn helt nede, en video fra siden løser det.

Vekten kommer litt frampå, men ikke så mye. Prøv å ha vekten lengre nede på ryggen hvis du greier så er de løst. Hvis ikke høyden skaper problemer der.

Og synes du godt kan slå over på frontbøy, iallefall prøve. Bare ikke gå over til beinpress :p

Lenke til kommentar

Nettopp, det tar tid. Men ta til deg det vi sier og jobb med teknikken fortsatt, og last opp flere filmer, snart sitter det :)

sant. i dag fikk jeg nok til bedre, jeg holdt hardt i stanga, presse knærne utover isteden for inover altså sto helt stille nesten da, men laster opp videoen når jeg føler den sitter nesten 100% ;)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

uke 7 økt 1

 

 

dynamisk oppvarming.

 

knebøy

65 x5

65 x4

55 x5

55 x5

55x5

 

benkpress

65 x3 ja vartfall ny rekord men noe gikk galt! stangen gikk så langt ned på venste side fffffffffffssssssssssssssssssssssssssss

65 x2

55 x5

55 x5

55 x5

 

roing med stang

65 x5

65 x5

65 x5

65 x5

65 x5

 

smal benk

42,5 x8

42,5 x8

42,5 x8

 

sittende roing

121 x8

90 x8

90 x8

 

kommentar! benkpress var tong i dag men mest forde stanga gikk så langt til siden fsfsfsfsffs!!! men sier at jeg stagnerte der og gå ned til 47,5kg neste gang. knebøyen er litt tong nå som jeg har fått inn taknikken er dette uvanlig??? så går ned til 55kg flaut!!

 

gikk også ned til 90kg på sittende starta litt for tongt sist gang.

 

så om jeg stagnerer i noe går jeg ned 20kg hva synes dere om det?

 

det jeg må si meg mest fornødy med er stang roing kan jo øke der hele tiden

 

 

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu skole i mårra :thumbdown:

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

har et spørsmål til, når jeg stagnerer har jeg tenkt til og gå ned såpass at det blir irreterenes lett slikk at jeg ikke stagnerer etter to uker og da slipper jeg og trene til failure høres greit ut?

 

en ting til. hvis det er en veldig lett økt er det vits og kjøre 4set med oppvarming før man starter da? eller holder det med 50% 5reps 90% 1 reps da?.. ellers så kjører jeg først dynamisk oppvarming + 50% 5reps 70% 3reps 80%2reps 90%1reps dette er for og få inn teknikken inn i "nervesystemet" og kalarer og løfte bedre og tyngre..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...