Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Økt 3

 

 

jogga noen min på mølla (oppvarming).

Benkpress 5x10 - 45 kg (går etter et benkpress prog så blir lett i starten)

 

Dips

3x10 - egenvekt + 5kg

 

Franskpress3x10 - 25 kg

 

Flyes oppvarming 6kgx8 - 12kg3x8 ( har ikke kjært den før så ble lett i starten.

 

Knebøy 40kgx10 (oppvarming) 70kgx5 70kgx5 75x5 70x5

 

beinpress ( legger ) 100kgx10 120kgx10 120kgx8

 

magen til slutt:

Reverse Crunches 3x12

 

planken: 3x30 sek

 

var en litt tong økt, måtte vartfall presse meg på planken.

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

økt 4

 

Markløft: 25kgx8 60kgx5 80kgx5 80kgx5 80kgx5 kan løfte tyngre, men der jeg trener nå er det så vondt og ta markløft osv, er sånn sikringdritt på benken.. men snart får jeg trene der jeg pleier at :) (pusser opp)

 

Millitæpress 30kgx5 35kgx5 37,5kgx5 37,5kgx5

 

chins også litt vondt der jeg trener akk nå, så holdt litt lenger inn ( er litt tongt med bredt) egenvekt 9,5

egenvekt 8,5 egenvekt 8

 

seated row (close grip) 55kgx10 55kgx10 60kgx8

 

upright row 25kgx8 25kgx8 25kgx8

curling stang (biceps) 25kgx10 25kgx10 25kgx10 også dreperen til slutt 22,5kg 5x5x5.

 

tror jeg gjorde markløft litt feil i dag, men er så vondt og ta det her jeg trener atm.

 

spørsmål: må jeg kjenne "pompen" i musklene når jeg løfter litt tongt? tenkte mest på millitæpress nå.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan noen gi med noen tips om markløft har garantert trent feil i dag, vondt i ryggen :hrm: . Gjerne hvor beina skal være osv.. har ikke løfta mark før.

om burde jeg starte lett? sånn 50-60kg eller noe.

 

får jeg breiere rygg av mark? får da trenger jeg sikkert ikke 3 rygg øvelser som jeg har.

 

og kan jeg variere chins og nedtrekk? nedtrekk skal jeg gå like tong som vekta mi heller?

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikkje trent markløft før og du hopper rett på 80kg? Genialt...

 

Gå ned på 40kg og tren teknikk. Sandvik demonstrerar den ganske enkelt

Mark Rippetoe viser teknikken meir inngåande om du har behov for det.

 

 

ja :blush: trodde jeg hadde den inne, funka fint sist gang med 60 :p

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

økt 1

 

tok og trente i dag isteden for i mårra, men skal på sykkel tur i mårra med skolen.

 

benkpress 5x8 - 47,5 kg

 

dips 3x10 egenvekt + 6,25 kg

franskpress 3x10 25 kg

 

flyes 3x8 12kg pr hånd

 

knebøy 4x5: 70kg 70kg 70kg 75kg

 

beinpress (leger) 3x10 100kg 120kg 120kg

 

og magen til slutt:

Reverse Crunches 3x12

 

og noen random øvelser.

 

 

på veien hjem klarte jeg da og kjøre kneet rett oppi styret i sykkelen :tease: faen smerte i kneet :(:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at målet ditt er auka styrke, så kvifor så mange reps?

Knebøy trener leggmusklane tilstrekkeleg, ingen grunn til å supplere med beinpress.

 

 

har ikke mange reps på basøvelsene, mest på de andre. Men jeg prøver og bygge muskler og bli sterkere, beinpress er for leggene, kjenner det ikke så mye i leggene på knebøy mest framside lår.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at målet ditt er auka styrke, så kvifor så mange reps?

Knebøy trener leggmusklane tilstrekkeleg, ingen grunn til å supplere med beinpress.

 

Hverken beinpress eller knebøy trener legger godt nok alene. En bør kjøre egne øvelser på legger.

 

Joakimz: Du skal egentlig ikke kjenne det så mye på legger hverken med knebøy eller beinpress.

 

Jeg synes det er greit å fokusere på teknikk på knebøy istedet for mest mulig vekt, for så å kjøre tungt på benpress (til tross for at jeg hater øvelsen).

Endret av Michael Knight
Lenke til kommentar

Ser at målet ditt er auka styrke, så kvifor så mange reps?

Knebøy trener leggmusklane tilstrekkeleg, ingen grunn til å supplere med beinpress.

 

Hverken beinpress eller knebøy trener legger godt nok alene. En bør kjøre egne øvelser på legger.

 

Joakimz: Du skal egentlig ikke kjenne det så mye på legger hverken med knebøy eller beinpress.

 

Jeg synes det er greit å fokusere på teknikk på knebøy istedet for mest mulig vekt, for så å kjøre tungt på benpress (til tross for at jeg hater øvelsen).

Hvis du har behov for meir leggstyrke enn du får frå knebøy er det betre å gå over på olympiske øvelser. Svært få som har behov for noko meir leggstyrke sidan leggane stort sett brukast til nettopp bevegelsar som knebøy ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...