Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flaskehals, samme som det svake leddet. I denne sammenhengen vil det si at en muskelgruppe holder deg igjen i en øvelse der du bruker flere muskler. I pullups kan biceps være den muskelgruppen som gjør at du ikke får øket reps, derimot er lats så sterke at de få repitisjonene du får til er ikke nok til å stimulere.

 

Jeg er så dårlig til å forklare iblant.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg føle hvis biceps er flaskehals i pull-ups?

 

Burde kanskje ikke ta over tråden til Joakims, men tar en liten de-tour fra topic. Hvordan du merker det spørs hvordan du tar pull-ups. Kjører du med bredt grep, er det vanskeligere å kjenne da du bruker både biceps og rygg/vinger. Løfter du med smalt grep og sliter, vil du mest sannsynlig være bicepsen som er problemet.

Lenke til kommentar

uke 5 økt 3

 

knebøy

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

 

skråbenk

(starta veldig lett)

 

40 x5

40 x5

40 x5

40 x5

40 x5

 

 

chin ups

men hoppetau + 1,25kg

 

x5

x5

x5

 

dips

 

med hoppetau + 1,25kg

x5

x5

x5

 

biceps curl

 

25kg

x8

x8

x8

 

 

kommentar

 

skal legge ut film av chins,dips,knebøy,skråbenk i dag.

 

BTW: glemte igjen

- banan

- glemte og ha av skoene på kenbøy

- glemte og se skrått nedover akkurat dan jeg filma, men ellers gjorde jeg det.

- glemte igjen caps heh

- litt glemsk i det siste!

Lenke til kommentar

teknikk

 

jeg vet jeg glemte skoene osv. og kamra er litt skakt så ikke tro jeg løfter skakt :p

 

men ellers gikk det bedre når jeg så nedover og fikk av skoene.

 

-Knebøyen må føttene peke mer forover, ellers greit. Og hvis du ser opp så retter ryggen seg mye bedre.

-Skrå så grei ut, at den er litt skakk er ikke uvanlig, det retter seg opp.

-Pull up'en var grei nok, jeg hadde brukt en håndsbredde (på hver hånd) breiere grep.

-Dips så bra ut.

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar

CThomassen: må si meg litt uenig, kneøyen er bra, bare at jeg glemte og se nedover og ha av skoene, ellers blir det problemer med nakken synes selv det er bedre og se nedover..

 

føttene skal være slikk.

 

Knebøy: Sier det igjen, blikket ditt!

 

Pull ups: Benytt full lengde av øvelse.

 

jeg vet jeg vet men glemte det fy fy, kommenterte det selv, på chins skal jeg gå helt ned igjen før jeg løfter meg oppat ja.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

noen som vet hvor jeg får tak i belter der hvor man legger på på vekt skiver når man skal ta chins/pull ups dips (noe mer?)

 

 

tenkte jeg skulle kjøre 3x5 med vekter på kropsøvelser isteden for failure, har hørt man forbrenner mer kcal av og kjøre failure å.

 

men er det lurt uansett? altså tenkte jeg skulle starte lett med vekter da altså 1.25kg og øke med 1.25 i uken på kropsøvelser med 3x5..

 

helst ikke for dyrt, eller går det ann og kjøpe på en senter/sportsbutikk?

 

http://www.titansupport.com/products/toro-belts/toro-dip-belts/toro-dip-belt.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...