Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror at hoftene kommer litt før stanga, kommer av at jeg ikke strammer tricepsene dermed blir de at på stanga.. og ryggen kommer litt først.

 

Hva?

 

En venn av meg hadde et ganske likt problem som deg. Når du skal opp så er knerene det første som skal lukkes opp, her er det mange som lukker opp hoftene først og drar opp med ryggen. Når du skal ned er det helt det motsatte som skal åpnes først, altså hoftene og her er mange som lukker opp knærene først.

 

Når du står med vekten oppe, så dytter du ut ræven mens du holder stramheten i ryggen og sklir vekten ned lårene.

 

På det bildet ser det ut som du lukker opp knærene først. Og problemet blir at når vekten er nede på gulvet så blir ryggen krum.

 

Anbefaler deg å lese Stronglift artikkelen av Markløft. Hvis du har gjort det, så leser du igjen. Har du virkelig lyst å gå in-deep så anbefales det Mark Rippetoe skriver om markløft.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

uke 5 - økt 3

 

dynamisk oppvarming

 

knebøy

70 x5

75 x5 wtf? ja, jeg glemte meg skulle egentlig ta 72,5

72,5 x5

72,5 x5

72,5 x5

 

benkpress

55 x5

57,5 x5

57,5 x5

57,5 x5

57,5 x5

 

pull ups

9

8

7

 

dips

10

6

6

 

biceps curl

25 x8

25 x8

25 x8

 

kommentar

sender ut en video av knebøy av åssen jeg pugger teknikken nå.

denne økten her fikk jeg en veldig pump!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

ikke sett meg ned? :hmm:

 

hva skal jeg gjøre da sette på enda en vekt skive og stå på og stoppe rett før jeg treffer benken?

 

eller sette på en vekt skive til (eller skal det være sånn det er?) og sette meg og rett oppat?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

eller kanskje jeg skal drite i og ha benken der, og heller få noen til og se at jeg gjør det riktig?

 

 

angående neste program, når jeg stangerer i det jeg har nå så blir det dette: og når jeg stangerer her igjen går jeg tilbake til 5x5 at. bare for og få en variasjon med treningen.. men økningene osv vil bli det samme. altså øke med 2.5kg i uka.

 

jeg vet ikke åssen det går med bulgarisk utfall, men jeg starter ganske lett 5kg eller noe og øker, men der kan det hende jeg må øke med 2-5kg i uke siden det ikke er så veldig mange manualer der..

 

 

 

tirsdag:

knebøy 4x6-8

benkpress 4x6-8

roing 3x6-8

cabel flyes 3x10

 

torsdag:

Markløft 4x6-8

Millitærpress 4x6-8

Bulgarisk utfall 3x6-8

Planken 3xF

 

lørdag:

Knebøy 4x6-8

Benkpress 4x6-8

chins/pull ups 3xF

dips 3xF

biceps curl 3x8

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Sidan dykk begge har same skrivefeilen får eg rette dykk: stagnere

 

Retter du opp alt jeg skriver skal jeg love deg at du får mye å gjøre :!: Dritter i skriveleif her på forumet.

 

haha, så skrev du akkurat 2 feil her å xD men jeg skal ikke si så mye på det selv :whistle:

Lenke til kommentar

noen som vet hvor jeg får tak i belter der hvor man legger på på vekt skiver når man skal ta chins/pull ups dips (noe mer?)

 

 

tenkte jeg skulle kjøre 3x5 med vekter på kropsøvelser isteden for failure, har hørt man forbrenner mer kcal av og kjøre failure å.

 

men er det lurt uansett? altså tenkte jeg skulle starte lett med vekter da altså 1.25kg og øke med 1.25 i uken på kropsøvelser med 3x5..

 

helst ikke for dyrt, eller går det ann og kjøpe på en senter/sportsbutikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...