Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uke 6 økt 1 (gikk til helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

 

knebøy

70 x5

75 x 3??????? -.-

75 x4

60 x5

60 x6

 

benkpress

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

 

 

roing

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

 

 

kommentar:

ja jeg vart veldig sint på knebøyen, sleit egentlig med 70å! og klarer ikke 75x5 så jeg har ikke økt en jævla drit i styrken på knebøy, hva gjør jeg?? jeg måtte gå ned til 60kg bare, veldig irreterenes! så jeg må nokk begynne på 60 og øke oppover at burde jeg? sender ut en video av teknikk på knebøy.. der har jeg 60kg

 

veldig ned tur!

Lenke til kommentar

Når du tar knebøy ha beina i litt bredere proposjon enn skuldra dine, og føttene dine peke omtrent rett frem (kan ha super liten knekk, men ikke mye). Ser nesten ut som du kjører knebøy ala Charlie Chaplin. Eller ser det greit, anbefaler at også at du ser oppover når du kjører. Finn et punkt på veggen litt over skallen din. Grunnen til dette er at det blir lettere å holde ryggen rett og ikke tippe forover.

 

Og ja du kan nok gå litt dypere.

 

Og hvorfor i huleste heieste trener du knebøy, benkpress og roing på en trening? De hører jo til 3 helt forskjellige treninger! Får ingen god effekt vis du trener så lite på hver muskelgruppe.

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar

Når du tar knebøy ha beina i litt bredere proposjon enn skuldra dine, og føttene dine peke omtrent rett frem (kan ha super liten knekk, men ikke mye). Ser nesten ut som du kjører knebøy ala Charlie Chaplin. Eller ser det greit, anbefaler at også at du ser oppover når du kjører. Finn et punkt på veggen litt over skallen din. Grunnen til dette er at det blir lettere å holde ryggen rett og ikke tippe forover.

 

Og ja du kan nok gå litt dypere.

 

Og hvorfor i huleste heieste trener du knebøy, benkpress og roing på en trening? De hører jo til 3 helt forskjellige treninger! Får ingen god effekt vis du trener så lite på hver muskelgruppe.

 

 

alle sier jeg skal se skrått nedover ikke oppover, beina er mer en skulderbrede, nja, kan sikkert komme enda lenger ned men det kommer seg.

 

 

hvorfor jeg trener det? kanskje forde programmet er slikk? jeg trener baseøvelser/store da er det ikke vits i og ha med 100 øvelser. dessuten trener jeg mest for og bli sterk.

 

får bedre ressulater av og trene passe en for mye.

Lenke til kommentar

bullshit, så du påstår at jeg trener feil?

 

det har ikke noe og si om man trener hele kroppen på en økt så lenge man trener annen vær dag. dessuten er dette et ferdig oppsatt program.

 

 

det du kommer med der er vel mer en splitt....

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

En muskelgruppe trenger mer enn ett døgn på å restituere seg optimalt.

Måten jeg mener du burde trene er den som du kommer til å bli overrasket over hvor god effekten er.

Bare trene benkpress på bryst på en trening? Det blir det dårlig effekt av gutten min.

Det programmet han følger er ikke noen "faste" muskelgrupper som man skriver opp når man trener isolasjonsøvelser.. Han trener baseøvelser, så da er det ikke noen bryst dag, og rygg dag osv. Da trener du så og si hele kroppen for hver økt. Og så lenge han trener annenhver dag, så får han nok restutisjon. Såklart får du bedre restutisjon hvis du har 2 dager fri.. Men så lenge han spiser riktig og får nok søvn er det mer enn nok med 1 dag fri i mellom hver økt!

Endret av dragon95
Lenke til kommentar

Fint program vis en vil mosjonere. Baseøvelser er bra, men får økt effekt må man kombinere med flere øvelser. Men vis han vil best mulig program for styrke må man fordele muskelgruppene. Og trene kun teknikk før han begynner å trene med baseøvelsene, har en liten mistanke at trådstarter bare har kjørt på og tenker at teknikken er der eller kommer. Håper såklart jeg tar feil der, fordi teknikk er så ekstremt viktig.

Lenke til kommentar

En muskelgruppe trenger mer enn ett døgn på å restituere seg optimalt.

Måten jeg mener du burde trene er den som du kommer til å bli overrasket over hvor god effekten er.

Bare trene benkpress på bryst på en trening? Det blir det dårlig effekt av gutten min.

 

Haha, ironi over nettet funker dårlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du tar knebøy ha beina i litt bredere proposjon enn skuldra dine, og føttene dine peke omtrent rett frem (kan ha super liten knekk, men ikke mye).

 

WTF. Føttene (nesten) rett frem i knebøy?

 

Og hvorfor i huleste heieste trener du knebøy, benkpress og roing på en trening? De hører jo til 3 helt forskjellige treninger! Får ingen god effekt vis du trener så lite på hver muskelgruppe.

 

Dårlig effekt av å trene bøy benk og roing på samme trening ja ... :roll: Har du sett hvordan styrkeløftere og vektløftere trener?

Lenke til kommentar

Når du tar knebøy ha beina i litt bredere proposjon enn skuldra dine, og føttene dine peke omtrent rett frem (kan ha super liten knekk, men ikke mye). Ser nesten ut som du kjører knebøy ala Charlie Chaplin. Eller ser det greit, anbefaler at også at du ser oppover når du kjører. Finn et punkt på veggen litt over skallen din. Grunnen til dette er at det blir lettere å holde ryggen rett og ikke tippe forover.

 

Og ja du kan nok gå litt dypere.

 

Og hvorfor i huleste heieste trener du knebøy, benkpress og roing på en trening? De hører jo til 3 helt forskjellige treninger! Får ingen god effekt vis du trener så lite på hver muskelgruppe.

 

Tærne skal peike ca 30 grader utover. Det beste er å sjå skrått nedover.

Han trener heilt fint. Meiner du det er feil, kan du sjå stronglifts.com, og f.eks lese alle historiane eller spørre i forum om det er feil å trene sånn.

 

TS: Du har et par cm å gå på i dybda, tøy godt så kjem det etterkvert. For min del har det vert bedre for balansen, å tenke at eg skal ha vekta på midten av fotbladet, ikkje på verken tærne eller hælen.

Lenke til kommentar

Hvorfor sier dere at han skal te strått nedover?! Poenget med å se oppover er at ryggen da automatisk retter seg ut og derfor minimerer risiko for skade.

 

Youtube er sperret på jobb, så får ikke sett filmen og derfor ikke kommentert teknikk eller utførelse.

 

Ang å trene kun basis eller dele opp muskelgruppene; trene bare basis øvelser går greit, men det å få litt variasjon kan være smart. Kjører man hardt på, vil en lengre(3-7 dager) friperiode etter 4-6 uker være smart, slik kroppen virkelig får komt seg. Jeg ville nok også hatt en uke eller to med litt mer isolert trening (eventuelt sport) for at kroppen ikke kun skal være sterk i disse spesifikke øvelsene.

Lenke til kommentar

Skrått nedover er den mest gunstige posisjonen for nakken, og der det er lettast å få god positur. Såpass skrått at det ca skal vere plass til en tennisball mellom brystet og haka. Men det kan vere forskjellar blant folk, og noken liker bedre å sjå litt lenger oppover.

Og du kan godt ha din egen meining rundt kor du skal sjå under knebøy, men seier du i mot det å sjå skrått nedover, seier du i mot Mark Rippetoe :p your choice

 

Forøvrig enig i at det er passelig med en deload med jamne mellomrom om du kun har baseøvelser.

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...