Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessang teori...

 

Jeg synes igrunnen det er litt mer interssant å se at selv personer som kritiserer jødene og Israel så fillene fyker likevel insisterer på å tro på jødenes løgner om holocaust.

Og at de velger helt bevisst å overse alle beviser på at holocaust aldri skjedde, og at det hele er en oppdiktet historie.

 

Jeg var i mange år selv en ivrig Israel-venn, og støttet helhjertet opp om denne historien, men jeg klarte da likevel å snu da jeg fikk det bevist at holocaust aldri skjedde.

Lenke til kommentar

Holocaust er en oppdiktet historie, det skjedde aldri.

Og det er også Norman Finkelstein som du nevner her klar over, han deltar i noen av videoene som er laget etter etterforskningen av dette påståtte "holocaust"

Du kan forøvrig besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153847

 

Der finner du alle de beviser du trenger på at holocaust aldri skjedde.

 

Aner ikke hva slags videoer du snakker om. Men Norman Finkelstein som står bak boka "The Holocaust industry" har selv foreldre som satt i Auschwitz og andre leire, samt at resten av hans familiemedlemmer ble utryddet i Holocaust. Å benekte Holocausts eksistens er bare ren stupiditet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bare overser eller fornekter alle beviser som folk gir deg og mener at dine beviser er det eneste som teller så jeg tar ikke "bevisene" dine særlig seriøst. Og som jeg nettopp var inne på var dette noe Angela Merkel tok opp da hun besøkte Israel under Uhud Olmerts regjeringstid, men fant ikke linkene akkurat nå. Kan prøve litt senere i kveld.

Lenke til kommentar

Nei, Holocaust har ikke blitt påfunnet. Du må klare å skille den faktiske hendelsen Holocaust, og Holocaust-industrien, som ifølge Finkelstein først og fremst vokste fram med krigen i 1967, hvor jødiske og sionistiske organisasjoner særlig i USA begynte å prioritere støtte til Israel (ved å fremstille det jødiske folket som spesielt forfulgte) og styrking av egne organisasjoner gjennom krav om kompensasjoner fra Holocaust (Kravkonferansen). Forøvrig mener jeg jo krav om å få tilbake det som ble tapt under Holocaust er riktige krav, problemet var bare at 1) Mye av kompensasjonen nådde aldri selve ofrene, men ble brukt på organisasjonene, gikk til jødisk arbeid i Israel og arabiske stater, og 2) hyklerske krav, f.eks mot banker i Sveits som tilbakeholdt jødiske kontoer, mens amerikanske banker IKKE fikk samme krav.

 

Holocaust er en oppdiktet historie, det skjedde aldri.

Og det er også Norman Finkelstein som du nevner her klar over, han deltar i noen av videoene som er laget etter etterforskningen av dette påståtte "holocaust"

Du kan forøvrig besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153847

 

Der finner du alle de beviser du trenger på at holocaust aldri skjedde.

 

Denne teorien må du kvitte det med kjapt, for det er intent annet enn vranglære. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å legge fra seg (regner med at du kanskje har blitt fortalt det av familie eller nære venner?), men dette er feil. Holocaust skjedde og drepte millioner av jøder. Dette er den mest etterforskede hendelsen i historien, og det at det er en "bløff" har ikke et snev av beviser. Det er rett og slett UMULIG! Hvis du skal bli tatt seriøst i debatter anngående Israel - Palestina, må du kunne fakta. Du vil kun bli latterliggjort hvis du fremstiller denne teorien i feks en klassetime.

 

Når det er sagt så kan det godt tenkes at Holocaust har blitt "flittig brukt" av Israel. Dette har jeg dog ingen spesiel kunnskap om. Forøvrig støtter jeg Palestina, og er motstander og boikotter av Israel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holocaust er en oppdiktet historie, det skjedde aldri.

Og det er også Norman Finkelstein som du nevner her klar over, han deltar i noen av videoene som er laget etter etterforskningen av dette påståtte "holocaust"

Du kan forøvrig besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153847

 

Der finner du alle de beviser du trenger på at holocaust aldri skjedde.

 

Aner ikke hva slags videoer du snakker om. Men Norman Finkelstein som står bak boka "The Holocaust industry" har selv foreldre som satt i Auschwitz og andre leire, samt at resten av hans familiemedlemmer ble utryddet i Holocaust. Å benekte Holocausts eksistens er bare ren stupiditet.

 

 

Jeg vet at Norman Finkelsteins foreldre døde i Auschwitz. Men at noen jøder døde i Auschwitz er ikke noe bevis for at holocaust skjedde.

 

Ingen har vel nektet for at noen av fangene i kz leirene også døde der, men det var jo ikke bare jøder som døde i leirene. Jødene var ikke engang i flertall blant dem som døde der.

 

Men selv om noen jøder døde i Auschwitz, så er som sagt ikke dette noen bevis på at holocaust skjedde.

 

Jeg tror du kan ta en kikk på den tråden jeg linket til, du kan nok lære noe nytt av de videoene jeg la ut der, samt rapporten om at det ikke var gasskamre i noen av leirene.

 

Å legge ut de samme bevisene her er ikke noen vits, og dette er jo ikke tema for denne tråden heller.

Lenke til kommentar

Å benekte Holocausts eksistens er bare ren stupiditet.

Er vel få der ute som benekter Holocaust 100% ?

 

Mitt inntrykk er at majoriteten av de man kaller "Holocaust-fornektere" først og fremst bestrider at det ble drept hele 6 millioner jøder i en planlagt aksjon. (siden er vel forresten antallet redusert også blandt "rettroende"?)

 

At det døde jøder i tysk fangenskap er sant, men det døde jo også russere osv. i et stort antall.

Lenke til kommentar

Nei, Holocaust har ikke blitt påfunnet. Du må klare å skille den faktiske hendelsen Holocaust, og Holocaust-industrien, som ifølge Finkelstein først og fremst vokste fram med krigen i 1967, hvor jødiske og sionistiske organisasjoner særlig i USA begynte å prioritere støtte til Israel (ved å fremstille det jødiske folket som spesielt forfulgte) og styrking av egne organisasjoner gjennom krav om kompensasjoner fra Holocaust (Kravkonferansen). Forøvrig mener jeg jo krav om å få tilbake det som ble tapt under Holocaust er riktige krav, problemet var bare at 1) Mye av kompensasjonen nådde aldri selve ofrene, men ble brukt på organisasjonene, gikk til jødisk arbeid i Israel og arabiske stater, og 2) hyklerske krav, f.eks mot banker i Sveits som tilbakeholdt jødiske kontoer, mens amerikanske banker IKKE fikk samme krav.

 

Holocaust er en oppdiktet historie, det skjedde aldri.

Og det er også Norman Finkelstein som du nevner her klar over, han deltar i noen av videoene som er laget etter etterforskningen av dette påståtte "holocaust"

Du kan forøvrig besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153847

 

Der finner du alle de beviser du trenger på at holocaust aldri skjedde.

 

Denne teorien må du kvitte det med kjapt, for det er intent annet enn vranglære. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å legge fra seg (regner med at du kanskje har blitt fortalt det av familie eller nære venner?), men dette er feil. Holocaust skjedde og drepte millioner av jøder. Dette er den mest etterforskede hendelsen i historien, og det at det er en "bløff" har ikke et snev av beviser. Det er rett og slett UMULIG! Hvis du skal bli tatt seriøst i debatter anngående Israel - Palestina, må du kunne fakta. Du vil kun bli latterliggjort hvis du fremstiller denne teorien i feks en klassetime.

 

Når det er sagt så kan det godt tenkes at Holocaust har blitt "flittig brukt" av Israel. Dette har jeg dog ingen spesiel kunnskap om. Forøvrig støtter jeg Palestina, og er motstander og boikotter av Israel.

 

Du kunne nok også kunne ha godt av å besøke tråden jeg linket til.

Hvis du er noe interessert i å vite noe om dette, så finner du beviser der som viser at holocaust aldri skjedde.

 

Påstanden om holocaust er aldri blitt bekreftet med noen beviser eller etterforskning.

Men det er riktig at holocaust er etterforsket, og det er derfor jeg nå kan si med denne etterforskningen i ryggen at holocaust skjedde aldri.

Det er en oppdiktet historie, og til og med jøder som ikke er zionister prøver nå å få avlivet denne svindelhistorien om holocaust.

 

Jeg har både beviser og hele denne etterforskningen i ryggen, men tilhengerne av holocaust har ikke noen beviser, for beviser på at holocaust skjedde eksisterer ikke.

 

Du kan ikke "bevise" noe som aldri har skjedd.

 

Du kan alltids forfalske og/ eller plante beviser, men det vil alltid før eller senere bli avslørt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ikke sjekke bevisene, det er problemet. Men det er uansett ikke relevant i denne tråden bortsett fra hvorvidt holocaust spiller inn eller ikke for jødenes rett til et eget land samt hvorvidt Israel missbruker holocaust eller ikke, noe jeg vil si de gjør!

 

Du ja, men etter du sa at du var likeglad om Israel falt sammen og druknet i sitt eget blod er det få som tar deg seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hold dere til sak og unngå å benytte dere av slag under beltet , har dere problemer med innlegg fra en person så har dere rett til å enten ignorere hans / hennes innlegg eller benytte dere av advarsel knappen.

 

Temaet om å støtte Israel eller ikke er uansett et veldig opphetet tema, det finnes utrolig mange indisier på at både Israel og den andre siden har begått utrolig mye urett og det er lett å ta parti for en eller annen side , men vi må ikke glemme at det er mennesker på begge sidene som lider pga denne konflikten , la oss i det minste sørge for at vi ikke får enda flere mennesker til å lide unødvendig pga dårlig oppførsel her på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ikke sjekke bevisene, det er problemet. Men det er uansett ikke relevant i denne tråden bortsett fra hvorvidt holocaust spiller inn eller ikke for jødenes rett til et eget land samt hvorvidt Israel missbruker holocaust eller ikke, noe jeg vil si de gjør!

 

Du ja, men etter du sa at du var likeglad om Israel falt sammen og druknet i sitt eget blod er det få som tar deg seriøst.

Hva er problemet med det, da? Han ville jo bare vise at han oppfatter seg selv som nøytral, selv om han sannsynligvis ikke er det.

Lenke til kommentar

Du vil ikke sjekke bevisene, det er problemet. Men det er uansett ikke relevant i denne tråden bortsett fra hvorvidt holocaust spiller inn eller ikke for jødenes rett til et eget land samt hvorvidt Israel missbruker holocaust eller ikke, noe jeg vil si de gjør!

 

Du ja, men etter du sa at du var likeglad om Israel falt sammen og druknet i sitt eget blod er det få som tar deg seriøst.

Hva er problemet med det, da? Han ville jo bare vise at han oppfatter seg selv som nøytral, selv om han sannsynligvis ikke er det.

 

En er alt annet enn nøytral, når enn sier en er likegyldig om ett helt land druknet i sitt eget blod. Hva er problemet med det? Nei....si det du....

 

La oss ta en liten test her, la oss se hvor lang tid det tar før dette innlegget her blir slettet:

 

JEG DRITER I OM ALLE NORDMENN OG HELE NORGE DRUKNER I BLOD OG LIDER EN JÆVLIG DØD ALLE SAMMEN! (det var det glimti skrev mer eller mindre direkte om israelittene, men ingen moderator giddet å slette det til tross for rapportering)

...men snoverdig at motpartens innlegg blir slettet rett som det er med en eller annen unnskyldning (og gjerne også utestengt), visst en sitter hardt mot hardt med samme mynt mot "jødehat" innlegg.

 

Det er forøvrig heller ikke forskjell på grusomme ord, og bilder som beskriver ordene. Det er eksakt samme meningen bak begge deler.

 

Under er ett bilde av nordmenn som drukner i sitt eget blod, og jeg er totalt likegyldig om det skjer:

 

EDIT: er ikke slettet enda, men normalt hadde det blitt slettet. Mens sterkt grove anti-jøde el. anti-israel innlegg hadde blitt stående til tross for rapportering.

post-160065-0-88243200-1296414706_thumb.jpg

Endret av Chi Spurger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obama ringer Midtøstens ledere

 

Netanyahu: -Israel ønsker stabilitet

 

Israel følger vaktsomt med på utviklingen i Egypt og vil gjøre alt for å opprettholde sikkerheten og stabiliteten i regionen, sier statsminister Benjamin Netanyahu.

 

Den israelske statsministeren sier at han har diskutert situasjonen i Egypt med både USAs president Barack Obama og utenriksminister Hillary Clinton.

 

For Israel er det maktpåliggende at ingenting rokker ved relasjonene mellom de to landene, som har hatt en strategisk allianse i tre tiår.

 

- Vårt mål er å sikre at disse relasjonene fortsetter å eksistere, sa Netanyahu til reportere søndag og framholdt at Israel vil handle «ansvarlig, behersket og med maksimum diskresjon».

 

Israels største frykt er at islamister tar over makten i Egypt.

 

– I den kaotiske situasjonen Egypt er i i dag, har grupper som Muslimsk brorskap den fordelen at de er de best organiserte og de mest resolutte, sier ekspert på Midtøsten-konflikter, Benjamin Miller, ved universitetet i Haifa.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4012352.ece

 

Blir interessangt å følge med på denne saken og om det evnt. får noen følger for situasjonen i Midtøsten og da ikke minst mellom palestinerne og Israel.

Lenke til kommentar

Jepp. Men nå har Det Muslimske Brorskapet uttrykt støtte til El Baradei, i at han skal lede opposisjonen i forhandlinger med regimet og/eller hæren, og at det skal innføres frie valg. Så får vi se hva som skjer i praksis... Mubarak må nok gå før eller siden, til Israels store skuffelse.

Lenke til kommentar

Jepp. Men nå har Det Muslimske Brorskapet uttrykt støtte til El Baradei, i at han skal lede opposisjonen i forhandlinger med regimet og/eller hæren, og at det skal innføres frie valg. Så får vi se hva som skjer i praksis... Mubarak må nok gå før eller siden, til Israels store skuffelse.

Hvorfor snakker dere så frydefullt om dette med en Israel-fiendtlig regjering i Egypt?

Synes dere en oppløsning av fredsavtalen og krig mellom Israel og Egypt høres veldig positivt ut?

 

Vil en krig mellom Israel og Egypt komme Israel, Egypt eller Palestinerne til gode?

Det vil kun bety død og ødeleggelse for alle sammen.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker dere så frydefullt om dette med en Israel-fiendtlig regjering i Egypt?

Du snur alt på hodet og tar det for gitt at demokrati i Egypt automatisk vil medføre en "Israel-fiendlig regjering". Skrem med muslimbrødre, svartedauen, oppløsning av fredsavtaler og gud-vet-hva

 

Bortsett fra at du ikke har ei krystallkule som kan spå om fremtiden, så lurer jeg på med hvilken rett Israel liksom skal få påvirke eller motarbeide demokrati i andre land? Er det ikke snart på tide (i år 2011) at resten av verdenssamfunnet tenker på sine egne interesser/prinsipper og ikke lar ei gruppe zionister diktere alt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...