Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Er vel ingen som sier at Israel er HELT avhengig av USA. Men USAs militære støtte er en veldig viktig faktor for å opprettholde okkupasjonen og den militære overmakta til Israel. Som sagt har bidragene gått fra å være hovedsaklig økonomiske til å bli mer militære, og det regnes ikke inn i budjsettene til Israel. I tillegg må man regne med merverdiskapningen som følger at okkupasjonen opprettholdes, nemlig at israelsk militærindustri får bygge seg opp og profitere på å produsere alt fra våpen til sikkerhetskameraer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel er avhengi av støtte fra USA enten det er økonomisk, militært eller politisk. Hadde faktisk vært ENORMT interessangt å se hvor lenge Israel hadde klart seg uten å ha USAs beskyttelse. I det hele tatt hadde det vært interesseangt å se et eneste øyeblikk i Israels historie der de har klart seg alene...

 

Jeg ønsker å si at dersom verden hadde sluttet å kjøpe arabisk olje, hadde det motsatte skjedd, Al Qaida, taliban og Hamas hadde fått ekstrem pengetrøbbel. Hadde vi produsert vår egen narkotika i tillegg, hadde disse terrororganisasjonene forsvunnet i løpet av noen uker.

 

Terroristene er avhengig av støtte fra narko-baroner og olje-sjeiker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noe relevant å si til Israels avhengihet av USA siden det er det vi snakker om nå?

 

Etter Seksdagerskrigen og Oljekrisen så man jo hvor avhengi Vesten er av de arabiske landene...

 

Ja jeg sier at du kan underkutte alle lands inntektskilde og si "jeg skulle likt å se dette landet klare seg uten det"; Jeg skulle likt å se Norge være like bra uten olje, for eksempel.

 

Israel har US; og våpenindustri som deres hoved-intektskilde, mens terroristene har olje og narko-penger.

 

Det jeg prøver å si at det du nevner kan sies om begge partene.

 

Videre, vi er da overhodet ikke avhengig av arabisk olje; vi har overbeviser hverandre bare om det, I Norge har vi mer enn nok olje til å forsyne vest-Europa for en god stund, i Mexicogulfen er det nok til å forsyne USA og sør-amerika. Og i Russland nok olje til å forsyne øst-Europa. Nå; denne oljen varer nok ikke evig, men dersom vi hadde klart å benytte vår egen olje, ville terrorist-organisasjoner blitt økonomisk utsultet.

Lenke til kommentar

Israel gir blanke f*** fordi jøde-lobbyen i USA bestemmer mer enn president Obama (og hans forgjengere)

 

Egypt hadde hatt demokrati for lenge siden, men Israel har satt stopper for det og, gjennom å påvirke amerikansk politikk.

 

Egentlig utrolig mye de styrer av hendelser rundtomkring, mens andre land må offre livene sine for dem.

Lenke til kommentar

Vel, alle naboland blir regnet som fiender av Israel uansett når det kommer til et stykke. Det gir full uttelling i offer-rollen.

 

Dessuten liker de å bli omtalt av diverse politikere som "det eneste demokratiet i midt-østen" ergo er de ikke interessert i å dele denne rollen med noen andre.

 

Etterhvert blir det ganske innlysende.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Arabiske stater != Terrorister.

 

Ganske mange som tror det egentlig og at Israel derfor automatisk er en venn og alliert siden det er arabere de er fiender med... Svært tragisk!

 

The enemy of my enemy is my friend

 

Faktum er at jeg støtter frihet; noe Israel representerer friheten, og er mer demokratiske enn majoriteten av muslimske stater rundt Israel, dette kan jeg dokumentere. Israel er en automatisk alliert fordi de ikke gjør noe galt. Det at muslimer i midt-østen maler et dårlig bilde av jødene og Israel er svært synd, da det er åpenbart at Israel kjemper en kamp som er nødvendig for deres fortsatte eksistens.

 

Israel er terroristen!

 

Flott at du kommer med påstander utenfor rasjonell argumentatikk; vennligst støtt oppunder dine påstander; dessverre er dette en direkte løs påstand og er like brukelig i debatten som konspirasjonsteorier som 9/11 inside job (Det skal jo legges til at det er teorier som sier at jødene gjorde dette også)

 

 

Helt seriøst så har faktisk alle tilbudt Israel fred og anerkjennelse, men Israel nekter plent å høre på noen!

 

Stemmer; men til hvilken kost. Jeg har lest i VG hvor de skriver at "palestinerne" var villig til å gi Israel NESTEN hele Øst-jerusalem. Dette ser du som en genial løsning fordi du er en Israel-hater; men en hvilken som helst rasjonell person forstår at dette er propaganda i milevis; Jerusalem tilhører Israel.

 

 

 

Israel gir blanke f*** fordi jøde-lobbyen i USA bestemmer mer enn president Obama (og hans forgjengere)

 

Egypt hadde hatt demokrati for lenge siden, men Israel har satt stopper for det og, gjennom å påvirke amerikansk politikk.

 

Egentlig utrolig mye de styrer av hendelser rundtomkring, mens andre land må offre livene sine for dem.

 

 

Dette inlegget ditt burde diskvalifisere deg fra all fremtidig debatt rundt Israel og jødedommen; du spyr ut anti-jødisk og anti-Zionistisk propaganda til de grader at jeg må le. Det er direkte latterlig at mennesker tror at jødene driver en hemmelig lobby som styrer verden; dette er vell noe alá New World Order som er en direkte konspirasjonsteori.

 

Videre skal det sies at Israelittene har blitt århundrets syndebukker, referer til viruset i Iran som ble beskyldt til å være en Israelsk skapelse; når det aldri ble bevist noe som helst.

 

Eller muligens også hai-angrepet i Egypt, som senere høyt-rangerende politikere anklaget Israel for å ha PLANTET i egyptisk vann for å angripe turister. (kilde, les og le)

 

jeg siterer:

 

- Det som sies om at Mossad har kastet den dødelige haien i sjøen for å skade turismen i Egypt kan ikke utelukkes, men det trengs tid før det kan bekreftes, sier guvernør i Sør-Sinai, Mohamed Abdel Fadil Shousha til det statlige nyhetsnettstedet egynews.net ifølge Reuters.

 

Egypt har tidligere gitt nabolandet Israel skylden for et stort antall problemer som narkotika og våpensmuglig, eller støtte til media som setter Egypt i et dårlige lys.

 

Om ikke Israel er en syndebukk, vet ikke jeg hva en syndebukk er!

 

 

 

Du kan ta det helt med ro. Jødene sørger for at det IKKE blir noe fullstendig demokrati i Egypt

 

Tulleinlegg, uten kilde.

 

Mr.M, du er overhodet ingen seriøs debattant, vennligst prøv å komme det tilbake på et nivå hvor rasjonalitet foregår, du er jo langt ute i fantasiverden nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...