Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom mange snakker om spica her så bare spør jeg her:

 

Hvordan får man sjekket nøyaktig hvor mye batteri det er igjen? Har prøvd å skaffe et par batteri apps men de viser de samme 4-5 batteri "nivåene" (0-15-30% osv) som den standard batterivisern. Dette gjør det umulig å teste/se hvor mye batteri diverse apps bruker. Også er det irriterende for selvom det stod på 30% ell no når jeg la meg så var plutselig mobilen død uten at gps eller wifi var på før jeg skulle våkne, så ringeklokka på mobilen ringte aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom mange snakker om spica her så bare spør jeg her:

 

Hvordan får man sjekket nøyaktig hvor mye batteri det er igjen? Har prøvd å skaffe et par batteri apps men de viser de samme 4-5 batteri "nivåene" (0-15-30% osv) som den standard batterivisern. Dette gjør det umulig å teste/se hvor mye batteri diverse apps bruker. Også er det irriterende for selvom det stod på 30% ell no når jeg la meg så var plutselig mobilen død uten at gps eller wifi var på før jeg skulle våkne, så ringeklokka på mobilen ringte aldri.

Samme problem har jeg. Må være noe galt med mobilene.

Lenke til kommentar

Ettersom mange snakker om spica her så bare spør jeg her:

 

Hvordan får man sjekket nøyaktig hvor mye batteri det er igjen? Har prøvd å skaffe et par batteri apps men de viser de samme 4-5 batteri "nivåene" (0-15-30% osv) som den standard batterivisern. Dette gjør det umulig å teste/se hvor mye batteri diverse apps bruker. Også er det irriterende for selvom det stod på 30% ell no når jeg la meg så var plutselig mobilen død uten at gps eller wifi var på før jeg skulle våkne, så ringeklokka på mobilen ringte aldri.

Samme problem har jeg. Må være noe galt med mobilene.

 

Tror mere det er en generell svakhet i Android som gjelder alle mobiler.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med min splitter nye spica =) Men jeg merker at jeg er litt redd for at den plutselig skal laste ned noe eller bruke noen program som koster masse penger. sånn som gps og sånn. Hvordan kan jeg se hva som kjører og ikke?

også funker ikke andre minnekort enn det som fulgte med?får ikke formatert det eller noen ting selv om det er micro sd kort det og.

 

Edit: får ikke lagt inn musikk på det minne kortet som fulgte med en gang jo.Står at F ikke finnes :(

Endret av jogurten
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med min splitter nye spica =) Men jeg merker at jeg er litt redd for at den plutselig skal laste ned noe eller bruke noen program som koster masse penger. sånn som gps og sånn. Hvordan kan jeg se hva som kjører og ikke?

også funker ikke andre minnekort enn det som fulgte med?får ikke formatert det eller noen ting selv om det er micro sd kort det og.

 

Edit: får ikke lagt inn musikk på det minne kortet som fulgte med en gang jo.Står at F ikke finnes :(

 

Slå av 2G/3G med APNDroid, så blir det bare lastet ned over WiFi.

 

For å se minnekortet så må det "mountes". Når du kobler mobilen til PCen med kabel, så får du en USB-notis i statuslinja. Velg den, og trykk på "Mount", så ser du kortet på PCen. Kan automatiseres med denne.

 

GPS i seg selv koster ikke penger, men de programmene som bruker GPS vil gjerne laste ned masse kart. Og nedlastingen koster penger over 2G/3G.

Lenke til kommentar

Synes dere Spica er rask? Fungerer den som en drøm, eller er det stadig noen irritasjonsmomenter med den, for dere som har den?

Går det kjapt å skrive meldinger? Lagger telefonen? Hvor lenge holder batteriet med moderat bruk? Er nettleseren lett, rask og god å bruke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var min Spica ankommet. Virker som en grei mobil, litt klumpete i forhold til min gamle dumfon, men ikke ulevelig sådann. Et forholdsvis betydelig ankepunkt må sies å være samtalekvaliteten. Suser dypt og inderlig i høyttaleren, og lyden er noe ullen, ble ærlig talt litt overrasket, selv om Amobil tok opp dette i anmeldelsen. Har ikke fått prøvd med handsfree, får vel teste det snart. Ellers virker telefonen grei nok den, har ikke noe å utsette på ytelse.

Lenke til kommentar

Da var min Spica ankommet. Virker som en grei mobil, litt klumpete i forhold til min gamle dumfon, men ikke ulevelig sådann. Et forholdsvis betydelig ankepunkt må sies å være samtalekvaliteten. Suser dypt og inderlig i høyttaleren, og lyden er noe ullen, ble ærlig talt litt overrasket, selv om Amobil tok opp dette i anmeldelsen. Har ikke fått prøvd med handsfree, får vel teste det snart. Ellers virker telefonen grei nok den, har ikke noe å utsette på ytelse.

Helt enig med deg angåenda samtale og lydkvalitet generelt.

 

Må også sies at kamera er utrooooooolig tregt.

 

Når det gjelder ytelse må jeg sitte å vente på bokstavene når jeg skriver SMS, det er uakseptabelt på en SmarPhone i 2010.

 

Blir nok Iphone 4 på meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...