Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lol hvordan kan de sette ned prisen rett etter at de har hatt et "ukes-tilbud"...

 

Den uka har jaggu vært lang og vips så hadde de 100+ igjen gitt :!:

 

Jada-jada du må være den største Samsung Spica fanboyen som bor på denne planeten :p Jeg sier ikke at det er noe galt med den, men jeg synes det er også viktig å se på de negative sidene, og ikke bare de positive. FYI, dette er ikke en billig telefon, i forhold til andre telefoner med lignende specs - ja, men i forhold til prisen å masseprodusere den - nei. Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar

Super abonnementet er da ikke så billig, 0.99 i minuttet.

 

Men fikk mobilen min idag =) Hvor lenge trenger jeg å lade den? Må ha et minnekort, helst 16 gb. Vil dette gjøre den mye tregere?

 

Og hvordan oppgraderer jeg mobilen til android 2.1? Direkte på mobilen, eller må jeg koble den til pc-en?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

lol hvordan kan de sette ned prisen rett etter at de har hatt et "ukes-tilbud"...

 

Den uka har jaggu vært lang og vips så hadde de 100+ igjen gitt :!:

 

Jada-jada du må være den største Samsung Spica fanboyen som bor på denne planeten :p Jeg sier ikke at det er noe galt med den, men jeg synes det er også viktig å se på de negative sidene, og ikke bare de positive. FYI, dette er ikke en billig telefon, i forhold til andre telefoner med lignende specs - ja, men i forhold til prisen å masseprodusere den - nei. Ha en fortsatt fin dag.

 

Du får holde deg til tester som er oppdatert og også tåle rettelse når du gjør feil, jeg er ikke noe fanboy da denne er valgt av påvente Galaxy S som kommer nå i sluttet av Juni... Rett skal være rett og ja dette er en knallbra tlf etter oppgraderingen til Android 2.1 og nå snakker vi 900,- så COME ON!!

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOW.aspx

Lenke til kommentar

Super abonnementet er da ikke så billig, 0.99 i minuttet.

 

Men fikk mobilen min idag =) Hvor lenge trenger jeg å lade den? Må ha et minnekort, helst 16 gb. Vil dette gjøre den mye tregere?

 

Og hvordan oppgraderer jeg mobilen til android 2.1? Direkte på mobilen, eller må jeg koble den til pc-en?

 

Poenget er at du ikke skal bruke dette abn da det er dyrt som igjen gjør telefonen billig. Lad den opp til er fulladet det står 12 timer men dette er bare tull da den ikke tar lading etter full lading uansett. Du oppgraderer via denne siden, det er bare å følge veiledningen..

 

http://www.samsung.com/no/content_services/index.html

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Super abonnementet er da ikke så billig, 0.99 i minuttet.

 

Men fikk mobilen min idag =) Hvor lenge trenger jeg å lade den? Må ha et minnekort, helst 16 gb. Vil dette gjøre den mye tregere?

 

Og hvordan oppgraderer jeg mobilen til android 2.1? Direkte på mobilen, eller må jeg koble den til pc-en?

 

Poenget er at du ikke skal bruke dette abn da det er dyrt som igjen gjør telefonen billig. Lad den opp til er fulladet det står 12 timer men dette er bare tull da den ikke tar lading etter full lading uansett. Du oppgraderer via denne siden, det er bare å følge veiledningen..

 

http://www.samsung.com/no/content_services/index.html

Takker. Kjøpte den på djuice hvor den hadde et langt billigere abonnement (0,49kr minuttet). Hvor mye koster det å bli kvitt abonnementet?

 

Hadde vært best å ha tele2 sheriff hvor man får 170kr mnd å bruke gratis.

 

Kan jeg ikke bruke windows 7 til å oppgradere?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Nå ligger Spica på 907,- hos Telenor men de har bare 14 hvite igjen så nå gjelder det å få ræva i gir....

 

Så med god timing og griseflaks så kan man få den aller, aller siste for 7 kroner?

 

:p

Antar at de siste 14 hvite er de siste de tar inn.

Lenke til kommentar

Nå ligger Spica på 907,- hos Telenor men de har bare 14 hvite igjen så nå gjelder det å få ræva i gir....

 

Så med god timing og griseflaks så kan man få den aller, aller siste for 7 kroner?

 

:p

 

De har nok fylt på igjen gitt 100+ nå, men til uka begynner de vist å kaste dem etter folk etter hva jeg har hørt :p

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Haha, rolig Jada-jada, trodde at du skjønte at jeg tullet :p Ikke med fanboy greiene, men med det andre. Jeg skjønner at mobiler er viktig for deg, men det får da være grenser.

 

Jeg synes galaxy er en knallmobil, eneste er at jeg synes grensesnittet er dritkjedelig, og det er et komplement, men smaken er som baken og kjenner jeg deg rett er du helt uenig. Du har vel allerede hatt sex med mobilen :p

Lenke til kommentar

Haha, rolig Jada-jada, trodde at du skjønte at jeg tullet :p Ikke med fanboy greiene, men med det andre. Jeg skjønner at mobiler er viktig for deg, men det får da være grenser.

 

Jeg synes galaxy er en knallmobil, eneste er at jeg synes grensesnittet er dritkjedelig, og det er et komplement, men smaken er som baken og kjenner jeg deg rett er du helt uenig. Du har vel allerede hatt sex med mobilen :p

 

Som skrevet ikke fanboy men lurer fælt på hvilket grensesnitt du bruker hvis du mener dette er kjedelig? Å ser nå du har bestilt en Hero vel den er iallefall lite å skryte av en tidlig 2009 mod på langt vei ut med Andriod 1.6 ja ja da skal vi ikke snakke om grensesnitt lenger tror jeg for da har du ikke peiling JESUS :p Nå har ikke jeg som vane å ha sex med ting av plast mulig du lever et slikt liv men jeg nøyer meg med dama men lykke til med å finne noe av kjøtt og blod å ha sex med men ikke la oss ikke synke ned til prompempenivå her er du grei. Har du ikke noe å bidra meg så finn deg heller en annen tråd å være forumtroll i...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Haha, rolig Jada-jada, trodde at du skjønte at jeg tullet :p Ikke med fanboy greiene, men med det andre. Jeg skjønner at mobiler er viktig for deg, men det får da være grenser.

 

Jeg synes galaxy er en knallmobil, eneste er at jeg synes grensesnittet er dritkjedelig, og det er et komplement, men smaken er som baken og kjenner jeg deg rett er du helt uenig. Du har vel allerede hatt sex med mobilen :p

 

Som skrevet ikke fanboy men lurer fælt på hvilket grensesnitt du bruker hvis du mener dette er kjedelig? Å ser nå du har bestilt en Hero vel den er iallefall lite å skryte av en tidlig 2009 mod på langt vei ut med Andriod 1.6  ja ja da skal vi ikke snakke om grensesnitt lenger tror jeg for da har du ikke peiling JESUS :p  Nå har ikke jeg som vane å ha sex med ting av plast mulig du lever et slikt liv men jeg nøyer meg med dama men lykke til med å finne noe av kjøtt og blod å ha sex med men ikke la oss ikke synke ned til prompempenivå her er du grei. Har du ikke noe å bidra meg så finn deg heller en annen tråd å være forumtroll i...

 

Det er da ikke noe kjedelig med grensesnittet til Hero selv om den kjører 1.5. Sense er topp uansett, og de fleste vil nok foretrekke det foran plain android/touchwiz.  ;)

Lenke til kommentar

Tvilsomt spør man meg, jeg ville valgt Adroid 2.1 og touchwiz gang på gang foran 1.5 og Sense da forskjellen fra 1.5 til 2.1 er som natt og dag samt så bra er slett ikke Sense "oppskrytt" at det kan forsvares mot 2.1 oppgraderingen dette blir jo bare tull. Nå er Erratum kun ute etter å sverte Spica etter han bestemte seg for Hero noe som i grunn er bare barnslig. Valget hans sto mellom Spica og Hero bare for få dager siden og han var virkelig usikker på valget mellom disse to. Nå er han altså blitt ekspert på grensesnitt i vente på sin Hero han enda ikke har fått og han vet ikke en gang hvordan man lader opp et mob batteri en gang :!: Mulig han har lært om dette på skolen de siste dagene men nå må jeg slutte å skrive da jeg ler så jeg griner her.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det programmet du linket til fungerte ikke til denne mobilen jada.

Derimot måtte jeg bruke kies, men når jeg prøver å oppdatere står det at jeg ikke er koblet til internett. Noen ideer?

 

Du har satt telefonen i ”USB-feilsøkingsmodus”?

 

Hvis ikke gå inn på innstillinger så programinnstillinger velg utvikling og hak av for USB-feilsøkning.

Lenke til kommentar

Selvsagt velger man Android 2.1 foran 1.5 hvis man kan, men ryktene skal ha det til at 2.1 for Hero er nærmere enn noensinne. Spesielt siden den amerikanske versjonen av Hero har fått 2.1 for en stund siden.

 

Men mer ontopic: Hero vs Spica er ikke akkurat dødt løp, det finnes mange grunner for å velge en Hero. Rent subjektivt så kan jeg blant annet si at jeg ikke kan fordra det "billige" og plastikkaktige utseendet på Spica, og også Galaxy S forsåvidt.. Som sagt, det er SUBJEKTIVT og min mening  :thumbup:

 

Hero er en god telefon det også, og når 2.1 kommer så er det ikke så mye forskjell på den og en Legend.

Lenke til kommentar

Selvsagt velger man Android 2.1 foran 1.5 hvis man kan, men ryktene skal ha det til at 2.1 for Hero er nærmere enn noensinne. Spesielt siden den amerikanske versjonen av Hero har fått 2.1 for en stund siden.

 

Men mer ontopic: Hero vs Spica er ikke akkurat dødt løp, det finnes mange grunner for å velge en Hero. Rent subjektivt så kan jeg blant annet si at jeg ikke kan fordra det "billige" og plastikkaktige utseendet på Spica, og også Galaxy S forsåvidt.. Som sagt, det er SUBJEKTIVT og min mening :thumbup:

 

Hero er en god telefon det også, og når 2.1 kommer så er det ikke så mye forskjell på den og en Legend.

 

Jeg er ikke enig med deg, jeg hadde en Hero som ble stjålet og Spica er en klart bedre telefon på alle felt.

 

Rart du nevner byggekvalitet for der er Spica vel så god og jeg kan love at plastikkfølelsen ikke er det grann bedre på Hero, Spica har klart bedre batteritid, bedre skjerm, klart raskere cpu, bedre kamera og dette var før jeg oppgraderte til Android 2,1 da ble den bare fantatisk.

 

Nå er det slett ikke bekreftet at Hero får 2,1 det heller faktisk den andre veien at dette ikke vil skje her i Norge.

 

Sense er som skrevet alt for oppskrytt og ikke noe grunn til å velge HTC som jeg vedder ganske mye på at du har selv?

 

Ville ikke byttet min Spica mot en Hero uten å får rikelig betalt i mellom ca 1207kr eller 907kr skal jeg klare meg med i dag :w00t:

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Jeg ser at enkelt personer blir litt vel subjektive på noen punkter, noe som i og for seg er greit, men det er viktig å skille mellom meninger og fakta.

 

Spica vs. Hero blir på mange måter en smakssak. Såklart har Spica en 'upperhand' med android 2.1 og raskere prosessor. At Sense er oppskrytt er subjektivt, noen mener det, andre ikke. Jeg har prøvd Spica en ukes tid, nærmere bestemt 6 dager - og jeg irriterte meg fryktelig over at jeg ikke kunne endre menyene slik jeg ønsket. Det er fordi jeg personelig har et behov som tilsvarer noe annet enn det Samsung tilbyr i Galaxy Spica. Jeg sier ikke at Hero er bedre, for jeg har ikke prøvd den mer enn noen minutter, men den passer bedre for meg.

 

Android 2.1 for Hero er bekreftet som du fint benekter.

 

Thank you for contacting us,

 

Regarding your request, kindly be informed that there are Rom upgrades to the HTC Hero released for the handsets with the following Roms Nordic/Greek/RUS/UKR/SA on the 16th of April.

Rom upgrades for other handsets should follow shortly.

 

Please note that you can contact us via support line. For further details, please go to http://www.htc.com/europe/CA_Hotline.aspx, you’ll find a toll free number that you can dial only from a landline.

Best Regards,

HTC Team

http://www.htc.com

 

Den har ikke kommet når HTC har sagt, noe som både er dårlig og useriøst av HTC. Særlig når Samsung har rykte på seg å ikke være først ute med oppdateringer. Personlig har jeg gått for Hero (noe som dere kanskje har forstått), men det er ingen garanti for at jeg blir fornøyd, men jeg håper og tror.

 

..og Just-Me, hadde du giddet og omformulert deg ettersom jeg hadde litt problemer med å forstå formuleringen din? Takk.

 

Ville ikke byttet min Spica mot en Hero uten å får rikelig betalt i mellom ca 1207kr eller 907kr skal jeg klare meg med i dag :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...