Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man skal bestille spican fra telenor sin nettbutikk. Skal man velge og beholde nr sitt eller nytt telefonummer. Skjønte ikke helt dette med selve bestillingen for at det skal bli et nytt abonnement.

 

Takk på forhånd

 

hvis du bare skal legge simkortet i skuffen så må du velge nytt nummer. da blir bestilingen et nytt abo.

Lenke til kommentar

Min kom også med Android 1.5, oppgradering til 2.1 var en smule problematisk da samsung sin updater ikke støtter windows 7. Endte opp med å finne frem en gammel xp maskin for å oppdatere.

 

Ja du får ikke oppgradert med Win 7 det står også på Samsung sin side så det er XP eller Vista som gjelder for denne oppdateringen.

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang. Samsung Galaxy Spica (som jeg nå har fått og puslet med i 1,5 dager) :) Ser at det er flere som har den her og lurer på om dere kan hjelpe meg med et par ting... Har aldri hatt smart-telefon før!

 

- trodde bilder etc kunne auto-rotere, kun ved å snu mobilen. Ikke?

- 3G, hvordan får man på det?

- Kies programvaren får jeg ikke til å virke. Dvs alt virket og tlf kobles til PC'en og programmet. Men derfra er det stopp. Kan ikke hente opp kontaktene f.eks. Står bare koble til mobiltlf. Hva gjør jeg galt?

- og finnes det en lur nedlastning som gjør tastaturet LITT større? ;) evt. likt som "gamle" tastatur? Overgangen går litt tregt, hihi :blush:

Lenke til kommentar

Hvis du snur mobilen mot venstre så vil bildet også snues, men det er avhengig av at programmet støtter auto-rotasjon. Ikke mot høyre, derimot. For eksempel bruker jeg å snu mobilen mot venstre når jeg bruker tastaturet, for da blir det litt bredere :D

 

Kies er noe dritt. Jeg synker kontakter & sånt mot Gmail, og så redigerer jeg heller via Google i nettleseren.

 

For å få 3G er du avhengig av at APN er satt opp riktig. Innstillingene til Telenor er her: http://www.telenor.n...f-000000000000}

 

Norsk tastatur finner du her:

http://www.appbrain.com/app/com.android.inputmethod.norwegian

http://www.appbrain.com/app/com.android.inputmethod.norwegian.norwegiandictionary

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Flott! Takk for hjelpen.

 

Men jeg får ikke til å snu tastaturet så det blir bredere. Irriterende... :hmm:

 

Nå står 3G på, hele tiden. Kan man - bør man- skru av denne når man ikke trenger å være online? Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Hvis jeg åpner f.eks. Opera, og får opp (skandinavisk) tastatur, så snur jeg telefonen mot venstre, og så blir tastaturet like bredt som skjermen. Det tar noen sekunder før telefonen reagerer.

 

Denne kobler ut alt av 2G/3G: http://www.appbrain....e.code.apndroid

Jeg bruker den selv, når jeg ikke har Wi-Fi og ikke ønsker å bruke nettet.

 

Edit:

Snuing av telefon fungerer også med Android og Samsung tastatur.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Ok, da maser jeg om én ting til. Jeg har jo tross alt startet denne tråden ;)

 

ALle kontaktene mine står som "Annet". Og dermed kommer de ikke opp når jeg skal sende SMS. Men finner de under "Kontakter". Har forstått at jeg må forandre de til "mobil".

 

Er det noen måte å gjøre dette på UTEN å bruke Kies-programmet? (dette fungerer nemlig ikke på min PC/mobil)

Lenke til kommentar

ALle kontaktene mine står som "Annet". Og dermed kommer de ikke opp når jeg skal sende SMS. Men finner de under "Kontakter". Har forstått at jeg må forandre de til "mobil".

 

Er det noen måte å gjøre dette på UTEN å bruke Kies-programmet? (dette fungerer nemlig ikke på min PC/mobil)

 

Er ikke helt sikker på hva du mener. Har du kontaktene på Gmail og/eller mobiltelefonen? Hvor står de som "annet"?

 

Når jeg åpner "Messaging" og skriver en ny melding, så får jeg opp hele adresselista når jeg trykker på "Contacts"-ikonet til høyre for adressefeltet. Samme med "Handcent SMS".

Lenke til kommentar

La ikke merke til det før nå, men det samme gjelder egentlig meg. Har ikke prøvd kies enda dog.

 

edit: jeg får ikke kies til å funke med telefonen. Har oppgradert til android 2.1, og nå får jeg bare tilgang på minnekortet. Noen som vet hvordan jeg kan koble til telefonen slik at jeg får mulighet til å behandle kontaktlisten?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

La ikke merke til det før nå, men det samme gjelder egentlig meg. Har ikke prøvd kies enda dog.

 

edit: jeg får ikke kies til å funke med telefonen. Har oppgradert til android 2.1, og nå får jeg bare tilgang på minnekortet. Noen som vet hvordan jeg kan koble til telefonen slik at jeg får mulighet til å behandle kontaktlisten?

 

Du kan bare glemme det programmet dessverre men kjør manuelt via pc-en til bildeoverføring og musikk.

Lenke til kommentar

Sync med Gmail for å behandle kontaktene. Det funket veldig bra! Her kan du endre kategorien "Annet" til "Privat/Mobil/Arbeid etc" og dermed får du opp kontaktene igjen ved SMS-sending.

 

Kanskje jeg likesågodt skulle ta ibruk Gmail kalenderen også, siden denne også sync'es :yes:

Lenke til kommentar

Sync med Gmail for å behandle kontaktene. Det funket veldig bra! Her kan du endre kategorien "Annet" til "Privat/Mobil/Arbeid etc" og dermed får du opp kontaktene igjen ved SMS-sending.

 

Jepp, det er definitivt den greieste løsningen.

 

 

Kanskje jeg likesågodt skulle ta ibruk Gmail kalenderen også, siden denne også sync'es :yes:

 

Kalenderen har et par svakheter. Selve kalender-appen på mobilen er veldig enkel. Hvis du noen gang har brukt Palm så vil du bli skuffet. Men det er nye og mye bedre apper på vei.

 

Det andre er at kalenderen selvfølgelig synker alt som skal skje i fremtiden, men bare 1 måned bakover i tid. Så hvis du vil ha med gammel historie, så må du jukse litt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg plutselig et problem med å få skrudd av 3G/EDGE!

Har forsøkt å installere både APNdroid og JuiceDefender, men da går nettet bort i 2 sec for så å komme tilbake igjen.

 

Har til og med opprettet et fake APN. Men velger jeg dette, switcher den tilbake til NetCom Mobil etter 2 sec. Og nå etter et par min er det fake APN borte!!

Hva skjer?? er det en eller annen innstilling som er på som jeg ikke er klar over??... :whistle:

 

Håper noen kan hjelpe, for sånt irriterer meg!!! Grrr :cool:

Lenke til kommentar
Godt, men ikke godt nok

 

Utvalget av Android-telefoner er foreløpig noe begrenset. Allikevel har I5700 hard konkurranse, spesielt fra storebroren I7500. Denne har nå falt såpass i pris at prisforskjellen er minimal, og da er det liten tvil om at vi ville valgt den større modellen (som praktisk nok har mindre fysisk størrelse). Alternativt er HTC Hero også en god Android-telefon. Den koster riktignok noe mer, men er den mest populære Android-telefonen så langt..

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i5700_galaxy_spica/74631/konklusjon

Lenke til kommentar
Godt, men ikke godt nok

 

Utvalget av Android-telefoner er foreløpig noe begrenset. Allikevel har I5700 hard konkurranse, spesielt fra storebroren I7500. Denne har nå falt såpass i pris at prisforskjellen er minimal, og da er det liten tvil om at vi ville valgt den større modellen (som praktisk nok har mindre fysisk størrelse). Alternativt er HTC Hero også en god Android-telefon. Den koster riktignok noe mer, men er den mest populære Android-telefonen så langt..

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i5700_galaxy_spica/74631/konklusjon

 

Dette var når Spica hadde Android 1.5 og blir helt tullete å se på en gammel test nå når den har fått oppgradering til 2.1 ............

 

Her en en test med Android 2.1 innnstalert og som det skrives (det er en helt ny telefon med Android 2.1)

 

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article569581.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...