Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Trenger ny mobil, og har nå sett litt på Samsung Spica og HTC Hero.

Får disse to til omtrent samme pris, hhv 900 og 1000 kr m/Netcom FlexiTalk 149,-/mnd.

 

Noen som har noen formening om hvilken jeg bør velge?...evt. andre forslag i den prisklassen? :thumbup:

 

Begge disse kan vel oppgraderes til Android 2.1?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ny mobil, og har nå sett litt på Samsung Spica og HTC Hero.

Får disse to til omtrent samme pris, hhv 900 og 1000 kr m/Netcom FlexiTalk 149,-/mnd.

 

Noen som har noen formening om hvilken jeg bør velge?...evt. andre forslag i den prisklassen? :thumbup:

 

Begge disse kan vel oppgraderes til Android 2.1?...

Jeh kjøpte samsung spica for en mnd siden. jeg er veldig fornøyd med den, men anbefaler deg htc hero. dette fordi den har ANOLED sjerm og er mye kjappere... ja jeg har oppgradert min til android OS 2.1

Lenke til kommentar

Kjøpte en Spica for et par dager siden. Kom med 2.1 ut av esken. Den er nå oppgradert til en (2 mnd) nyere versjon av 2.1, og behørig rootet.

 

Hero har litt mere ram, flere kamera-piksler, bruker mindre batteri.

Spica har litt kjappere prosessor, større batteri, veier mindre.

http://pdadb.net/ind...1=2033&id2=1954

 

Betalte 399,- for Spica'en med 12 måneders Super-abonnement (59,- mnd).

 

 

 

Jeh kjøpte samsung spica for en mnd siden. jeg er veldig fornøyd med den, men anbefaler deg htc hero. dette fordi den har ANOLED sjerm og er mye kjappere... ja jeg har oppgradert min til android OS 2.1

Hero har ikke AMOLED, og prosessoren er 528 MHz mot 800 MHz på Spica.

Lenke til kommentar

Jeg har Hero, men vil anbefale deg Spica da den har Android 2.1, mens Hero bruker 1.6. Og det ser ikke ut som Hero vil få det med det første. Spica får sikkert 2.2 før Hero får 2.2 også.

Spica får nok aldri 2.2 offisielt. De tjener mye mere på å selge ny hardware enn å lage ny software til gammel hardware. Det kommer også masse nytt fra Samsung snart.

 

http://twitter.com/S...tus/14422519502

http://forum.samdroi...droid-2.2-Frojo

 

Når det er sagt, så kommer 2.2 garantert på både Hero og Spica. Hero har jo hatt 2.1 lenge nå :whistle: (uoffisielt)

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Jeg hadde Hero men den ble stjålet og kjøpte Spica da jeg fikk tips om dette flotte tilbudet til Telenor og trengte en rimelig tlf.

 

Vel jeg kan vel si at jeg har blitt veldig overasket da jeg ikke hadde hørt så mye om denne og aldri hatt Samsung.

 

Den er raskere, har MYE bedre batteritid, bedre skjerm i hele tatt en bedre tlf en Hero så kjøp Spica du vil ikke angre.

 

Jeg har oppgradert min til Android 2,1 og det er bare fantastisk på denne så i love my Spica :)

Lenke til kommentar

Hmmm.... kanskje det blir en Spica da :)

 

MEN med det Super abonnementet til Telenor, er telefonen låst da?

Eller kan jeg kjøpe den slik, og bare bytte over mitt NetCom SIM kort? :cool:

 

Min var ikke låst og alle jeg har lest om som har bestilt denne fra Telenor har fått åpnede telefoner.

 

Kommer den låst så er ikke dette heller et problem da du vil få låskoden med en gang da du har opprettet et 12 mnd abn.

 

Du må selvsagt betale 59kr i 12 mnd og 499kr når du bestiller men det blir da en utrolig billig ulåst/opplåst tlf da 1207kr :)

 

P-S Fra Telenors sider!!

 

"Har du inngått en tolv måneders avtaleperiode?

 

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått."

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Thanx! Da er en Spica bestilt :)

Til 900+149*12 = 2688 kr?

Hos Telenor får du den med Super-binding til 499+59*12 = 1207 kr, og da får du låst den opp gratis. Det er under halvparten, med mindre abo.mnd.pris inkluderer noe bruk.

 

edit: jeg trodde jeg hadde lest hele tråden, men det hadde jeg tydeligvis ikke

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, men dersom telefonen er operatørlåst må du først få tak i operatørlåskode (edit: aller først må du selvsagt kjøpe og motta telefonen). Hos Telenor får du denne gratis så lenge Telefonen har blitt bundet til et abonnement.

 

Har du inngått en tolv måneders avtaleperiode?

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått.

 

Dette er forøvrig ukens tilbud, og dette er siste dag i uken, men det er noe feil med nettbutikken til Telenor så jeg får ikke bestilt :\

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...