Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Jau, da har jeg kjøpt en spica som erstatter for min uendelig trege og kjedelig LG990. Gleder meg. Og for en pris! 1100kr er jo helt sykt for en android 2.1 mobil.

 

Hvor fikk du den til 1100kr? Billigste jeg finner (telenor.no) er 1207kr (499+(59*12))

 

Også lurer jeg på hvordan lyden er på denne telefonen? Har tenkt å bruke den mye til musikk så det er ganske viktig. Kan den spille av .flac filer?

 

(har nokia 5310 fra før av, som har ok lyd...)

 

edit: lurer også på om det vil lønne seg mye å vente til etter sommerferien å kjøpe ny mobil? For egentlig så trenger jeg ikke en ny en nå. Har ikke lyst til å bruke mye penger på en mobil uansett så er det noen tro på at andre modeller som er bedre enn spica vil falle ned til en pris rundt der spica ligger nå etter sommeren?

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vente til man blir grønn i ansiktet men det er sjelden man får en så godt spekket telefon for lommerusk... Det vil alltid komme nye telefoner og bedre, tilbuder etc men skal man tenke sånn får man aldri kjøpt noe. Lyden er veldig bra den.

 

Hvis du syntes 1200,- er mye for en Spica så kanskje du bør lese denne artikkelen som ble skrevet for 2 uker siden der de mener Spica er et varp med Android 2,1 til "bare" 2500,- :D

 

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article569581.ece

 

Nei dette er nok tidenes tilbud og du må nok vente lenge før du ser slikt igjen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

edit: lurer også på om det vil lønne seg mye å vente til etter sommerferien å kjøpe ny mobil? For egentlig så trenger jeg ikke en ny en nå.

 

Jeg hadde heller ikke tenkt å kjøpe, men til den prisen ... :yes:

 

Får litt følelsen av at de driver og tømmer lagrene fordi det snart kommer inn nye ting. Som ikke betyr annet enn at tilbudet ikke varer evig. Det er ikke verdens beste telefon, men den er veldig bra. Har definitivt følelsen av at jeg har gjort et kupp. Hadde jeg hatt familie, så hadde hele gjengen fått splitter nye Spica'er.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mobil fra telehuset.no sist søndag. Leveringstiden skulle være 3 - 4 dager, mandag var riktignok helligdag. Men jeg har ikke en gang fått en mail om et den er pakket eller sendt. Har ikke hørt noenting siden Søndagen. Ikke sporingsnummer eller noe.

 

Ringte til de nå og ble litt skuffet når de sa at den ikke var sendt, når jeg egentlig skulle hatt den nå. Jaja shit happens.

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

Virker som Telenor tømmer sine lager for Spica ja for antallet de hadde var 100 + på både sort og hvite mens nå er det bare 25 + på hvite og 50 + på sort så folk kjøper tydeligvis. Vurderer å kjøpe en til for å ha som gave senere for dette er jo bare en latterlig pris for en så bra tlf :p

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

 

Disse er ikke på marked lenger, man får ikke lastet de ned dessverre :thumbdown:

 

Pussig, jeg finner begge to på "Market" :cool:

 

De er selvfølgelig betal-apps. :D Likevel fullt mulig å få tak i for den som absolutt må ha.

 

Ja de ligger der men tipper du ikke har gått inn på programmet for da får du beskjed om at Android ikke finner det lenger...

Lenke til kommentar

Pussig, jeg finner begge to på "Market" :cool:

 

De er selvfølgelig betal-apps. :D Likevel fullt mulig å få tak i for den som absolutt må ha.

 

Ja de ligger der men tipper du ikke har gått inn på programmet for da får du beskjed om at Android ikke finner det lenger...

 

Hvilket program? Mener du "Market"?

Jeg velger "Search", skriver "Better Keyboard", får opp en liste der programmet ligger øverst, velger programmet, får opp beskrivelse av programmet, og nederst en knapp som det står "Buy" på. Hvis jeg trykker på "Buy", så kommer skjermen "This application has access to the following:", og nederst har jeg valget mellom "OK" og "Cancel". Lengre gikk jeg ikke.

 

Samme med (EvenBetter)NumberPad Keyboard.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Vel det skjer ikke når jeg søker på dette, jeg finner som skrevet better keyboard på marked men da jeg går inn på det får jeg bare en feilmelding og at det ikke er i Android marked lenger. Det samme skjer hvis jeg bruker AppBrain.

 

Vel, du trenger enten Market Enabler eller midlertidig sette inn et sim-kort fra et land som har tilgang til betal-apps, som f.eks. Storbritannia eller Tyskland. Kortet kan godt være utbrukt, du skal ikke ringe med det.

 

Kanskje ikke barnemat, men overkommelig for den som absolutt må ha.

Lenke til kommentar

Vel det skjer ikke når jeg søker på dette, jeg finner som skrevet better keyboard på marked men da jeg går inn på det får jeg bare en feilmelding og at det ikke er i Android marked lenger. Det samme skjer hvis jeg bruker AppBrain.

 

Vel, du trenger enten Market Enabler eller midlertidig sette inn et sim-kort fra et land som har tilgang til betal-apps, som f.eks. Storbritannia eller Tyskland. Kortet kan godt være utbrukt, du skal ikke ringe med det.

 

Kanskje ikke barnemat, men overkommelig for den som absolutt må ha.

 

He he kunne du ikke skrevet dette med en gang da, jeg da ikke noe tekno professor dette blir litt for høyt nivå og så viktig er det ikke for min del ;)

Lenke til kommentar

Fikk min Spica nå i sted, med Android 1.5, så jeg blir nok å oppgradere.

 

Men esken var merket operatørlåst så jeg ringte telenor kundeservice etter kode, men de sa at de ikke hadde noen kode til telefonen i databasen sin. Jeg sa at jeg har ikke testet med et annet simkort selv, jeg bare antok at telefonen var låst siden det sto så på esken.

Jeg satte i mitt Ludo-simkort, og det fungerer å ringe, men det vises et ikon for "ingen SIM". Kan dette by på problemer?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Fikk min Spica nå i sted, med Android 1.5, så jeg blir nok å oppgradere.

 

Men esken var merket operatørlåst så jeg ringte telenor kundeservice etter kode, men de sa at de ikke hadde noen kode til telefonen i databasen sin. Jeg sa at jeg har ikke testet med et annet simkort selv, jeg bare antok at telefonen var låst siden det sto så på esken.

 

Pussig, min kom med Android 2.1. Jeg oppgraderte likevel til en (2 mnd) nyere versjon av 2.1. Jeg brukte Odin etter denne oppskriften: http://www.addictive...o-firmware-2-1/

OBS! Ikke for nybegynnere! Det er fullt mulig å gjøre uopprettelig skade med feil bruk av Odin!

I samme slengen rootet jeg telefonen.

 

Slå inn dette nummeret på telefonen:

*#7465625#

Da får du status på alle låsningene. Min eske står det "Operatør- og tjenesteleverandørlås" på, men telefonen var ikke låst på noen måte.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...