Gå til innhold

Samsung Spica eller HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Du får gå litt mere på skolen da skjønner du.

 

Du kan lage menyer akkurat som du vil over med opptil 7 startsider på Spica så hva bable du om?

 

Hvorfor skriver du egentlig her, alle har valgt Spica og diskuterer den uten om deg, det finnes en egen tråd for Hero dette vet du sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk at du ber meg gå mer på skolen når du skriver som en 3-åring. Kanskje du ikke har fått deg med det, men vet du hva slags tråd dette er? Er du klar over hensikten med tråden er? Dette er ikke en 'For oss som elsker Spica-tråden', men som tittelen sier: "Samsung Spica eller HTC Hero? Jeg skjønner at å diskutere med deg er som å snakke til en vegg, men du kan vel i det minste late som du er oppegående. Faen, nå havnet jeg ned på ditt nivå - snakkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du egentlig her, alle har valgt Spica og diskuterer den uten om deg, det finnes en egen tråd for Hero dette vet du sikkert.

 

Ok, det der var faktisk litt morsomt! Denne tråden heter "Samsung Spica eller HTC Hero?", og så ber du de som nevner noe om Hero om å gå til Hero-tråden fordi dere diskuterer Spica her? Eeeehhh.. Litt logikk er lov å ha  ;)

 

Sense vs ikke Sense er vel en smakssans, men det du mener er oppskrytt er nok ikke nødvendigvis en mal for hva andre mener. Men det er da ikke tvil om at Sense får gode skussmål i tester og regnes som et pluss.

 

Synes bare det virker som det er visse samsung-fanboy/girl tendenser i denne tråden :roll:

Lenke til kommentar

Ironisk at du ber meg gå mer på skolen når du skriver som en 3-åring. Kanskje du ikke har fått deg med det, men vet du hva slags tråd dette er? Er du klar over hensikten med tråden er? Dette er ikke en 'For oss som elsker Spica-tråden', men som tittelen sier: "Samsung Spica eller HTC Hero? Jeg skjønner at å diskutere med deg er som å snakke til en vegg, men du kan vel i det minste late som du er oppegående. Faen, nå havnet jeg ned på ditt nivå - snakkes.

 

POENGET er at du bare kommer med off topic og tja jeg ville tippet deg på 3 år siden du skriver ting som å ha sex med sin telefon og lignende.

 

Hadde du kommet med relative ting som gjelder topic så kanskje det kunnet blitt int men som skrevet så er du alene her om å valgt Hero i "denne" tråden så da kan det bli litt stusslig og det hjelper neppe å rakke ned på den alle har valgt.

 

Ha det bra :love:

Lenke til kommentar

*sukk*

 

Jeg må få lov til å understreke en ting. Jeg synes IKKE Spica er en dårlig telefon, jeg rakker ikke ned på den. Jeg kjøpte nylig en Spica til min lillesøster, NETTOPP fordi jeg synes det er en bra telefon. LIKEVEL, passer Heroen bedre til mitt bruk og det må du forstå.

 

Edit: Ja, jeg har en tendens til å bli usaklig til tider, noe kanskje andre også kjenner seg igjen med.

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en Spica til min lillesøster, NETTOPP fordi jeg synes det er en bra telefon. LIKEVEL, passer Heroen bedre til mitt bruk og det må du forstå.

 

Jeg skjønner deg ikke helt her, spica med 2.1 er da vitterlig mer avansert enn en Hero 1.5 med sense, sense gjør den da bare mer brukervennlig(les; jentevennlig), hadde jeg vært deg ville jeg byttet med søsteren din pronto!

 

Og hva er det med ditt bruk som gjør at du heller foretrekker dårligere batteri, tregere cpu, dårligere kamera, eldre os, og ikke minst høyere pris? Nå er jeg spent.

 

Eneste jeg foretrekker i heroen fremfor spicaen er det cleane utseendet.

Jeg er overbevist om at Spica er det beste smart-mobil kjøpet under 2500kr akkurat nå, og nå får man den til 900 riksdaler. Det er sprøtt.

Lenke til kommentar

Brukervennlighet er et stikkord her anders79, du kan kalle det det du vil, men det endrer ikke det faktum at det er hva det er (les; BRUKERvennlig). Kjøpte forøvrig Heroen for 907,-

 

I stedet for å vente spent kan du bla litt bakover i tråden. Når det er sagt kan jeg si det at jeg spurt mange såkalte "eksperter" i diverse butikker og alle (nesten) anbefalte HTC'en framfor Spica/tattoo osv. Kanskje de tar feil, likevel er det en blanding mellom personlig mening om telefonene og det jeg har fått høre av de som jobber med disse telefonene. Jeg kommer uansett til å kjøre costum rom med android 2.2 og en overclock på 723 mhz så akkurat det med eldre os er ikke noe som gjør at jeg slite med nattesøvnen. Jeg må også innrømme at jeg har en svakhet for multitouch, noe som var avgjørende for valget. Ikke en stor ting, men er viktig for brukervennligheten. Så lenge telefonen min holder ca. 1 dag med moderatbruk (som min current telefon) er jeg mer enn nok fornøyd. En annen ting som avgjorde for meg var at jeg synes Heroen ser så uendelig mye fetere ut. I tillegg har Heroen 512 mb rom mot Spicaens 256 mb rom. Jeg har ikke tenkt å bruke telefonen til rakettforskning, så lenge den ringer, sender meldinger og er brukervennlig er jeg mer enn fornøyd.

Lenke til kommentar

Utrolig fornøyd med mobilen jeg betalte 1100kr for! Desidert det beste kjøpet jeg har gjort innenfor mobilverdenen.

 

Brukte idag GPS til å tracke en joggeøkt. Genialt. Herlig med android 2.1 og, storkoser meg. Hvordan får jeg flere homescreens?

Lenke til kommentar

Takker. Kjøpte den på djuice hvor den hadde et langt billigere abonnement (0,49kr minuttet). Hvor mye koster det å bli kvitt abonnementet?

 

Hadde vært best å ha tele2 sheriff hvor man får 170kr mnd å bruke gratis.

 

Kan jeg ikke bruke windows 7 til å oppgradere?

Utrolig fornøyd med mobilen jeg betalte 1100kr for! Desidert det beste kjøpet jeg har gjort innenfor mobilverdenen.

 

Brukte idag GPS til å tracke en joggeøkt. Genialt. Herlig med android 2.1 og, storkoser meg. Hvordan får jeg flere homescreens?

Det er noe som skurrer her.

 

Hvis du har forstått fremgangsmåten riktig, så skjønner du kanskje også at halve vitsen er å ikke bryte bindingen. Det vil bli dyrere enn å betale mnd.avgiftene og si det opp etter avtalens slutt.

 

Forøvrig oppraderte jeg android via min pc som kjører win7.

Lenke til kommentar

Folk har forskjellige synespunkt på ting her. Å si at meninger er fakta er bare usaklig. Noen liker Hero pga. Sense og det har ikke med jentevennlig eller ikke å gjøre. Det har med at en brukervennlig telefon er enklere i bruk og opperasjoner tar kortere tid etc.

 

Så får andre ha andre meninger, men man skal ikke rakke ned på smaken til folk. Jeg synes at moderator snart burde ta tak i dette. For det har virkelig blitt et problem her i mobilforumet at folk tror at deres meninger og smak er fakta. Det ødelegger bare for veiledning. Og spesielt siden denne "folkegruppen" har en stygg tendens til å sende usaklige og offtopic-drittslenging til folk som har andre meninger.

Endret av program
Lenke til kommentar

Takker. Kjøpte den på djuice hvor den hadde et langt billigere abonnement (0,49kr minuttet). Hvor mye koster det å bli kvitt abonnementet?

 

Hadde vært best å ha tele2 sheriff hvor man får 170kr mnd å bruke gratis.

 

Kan jeg ikke bruke windows 7 til å oppgradere?

Utrolig fornøyd med mobilen jeg betalte 1100kr for! Desidert det beste kjøpet jeg har gjort innenfor mobilverdenen.

 

Brukte idag GPS til å tracke en joggeøkt. Genialt. Herlig med android 2.1 og, storkoser meg. Hvordan får jeg flere homescreens?

Det er noe som skurrer her.

 

Hvis du har forstått fremgangsmåten riktig, så skjønner du kanskje også at halve vitsen er å ikke bryte bindingen. Det vil bli dyrere enn å betale mnd.avgiftene og si det opp etter avtalens slutt.

 

Forøvrig oppraderte jeg android via min pc som kjører win7.

 

Så poenget er å betale 59 i måneden på et nummer og simkort man ikke bruker?

Lenke til kommentar

Utrolig fornøyd med mobilen jeg betalte 1100kr for! Desidert det beste kjøpet jeg har gjort innenfor mobilverdenen.

 

Brukte idag GPS til å tracke en joggeøkt. Genialt. Herlig med android 2.1 og, storkoser meg. Hvordan får jeg flere homescreens?

 

Laster du ned gratis fra marked.

Lenke til kommentar

Så poenget er å betale 59 i måneden på et nummer og simkort man ikke bruker?

Det er korrekt, med mindre du av en eller annen grunn skulle ønske å bruke Telenor Super heller enn et hvilket som helst annet abonnement.

 

Totalprisen på selve abonnementet er 12*59 = 708, som du kan plusse på telefon- og fraktprisene for å finne det du faktisk betaler for telefonen. Jeg har beskrevet det (kanskje i overkant detaljert) her.

 

Det vil stort sett alltid være dyrere å bryte bindingen enn å betale resten av mnd.beløpene, med mindre det er et abonnement du faktisk bruker, som du ønsker å bytte med et gunstigere.

Lenke til kommentar

Så poenget er å betale 59 i måneden på et nummer og simkort man ikke bruker?

Det er korrekt, med mindre du av en eller annen grunn skulle ønske å bruke Telenor Super heller enn et hvilket som helst annet abonnement.

 

Totalprisen på selve abonnementet er 12*59 = 708, som du kan plusse på telefon- og fraktprisene for å finne det du faktisk betaler for telefonen. Jeg har beskrevet det (kanskje i overkant detaljert) her.

 

Det vil stort sett alltid være dyrere å bryte bindingen enn å betale resten av mnd.beløpene, med mindre det er et abonnement du faktisk bruker, som du ønsker å bytte med et gunstigere.

Ah, skjønner, takk for linken. Nå har det seg slik at jeg bestilte den fra djuice med et abonnement som kan matche de billigste, med 0,45 kr i minutt og sms. Vil helst ikke bytte nummer.

 

Hvis du registerer deg selv på to nummer blir jo dette registert på telefonkatalogen, og kan vel bli forvirrende for folk som ønsker å komme i kontakt med deg?

 

Uansett: Hvor mye tregere vil min spica bli med et 16gb minnekort?

Lenke til kommentar

Den vil neppe bli merkbart tregere med et 16GB minnekort. Min ble ihvertfall ikke det.

 

Telenor er relativt dyrt i forhold til mange av sine konkurrenter, men bruker du telefonen lite har det gjerne ikke så mye å si på regningen.

 

Selv har jeg hatt Ludo Terningkast 6 siden oktober, og jeg har fortsatt ikke fått faktura (de sender ikke faktura før den overstiger et visst beløp, tror det er 20 kr). Tenker dog det kommer en massiv en snart, etter en lang samtale med 1881 her om dagen :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe Spica nå, må bare sjekke at jeg har forstått det riktig.

 

1. Kjøpe Spica med nytt nummer og SIM-kort.

2. Motta tlefonen å ringe Telenor for å få opplåsningskode.

3. Låse opp telefonen å putte inn mitt gamle SIM-kort.

4. Slette det nye nummeret fra telefonkatalogen.

5. Betale 59Kr i månten i ett år

6. Si opp abonnementet.

 

 

Right?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe Spica nå, må bare sjekke at jeg har forstått det riktig.

 

1. Kjøpe Spica med nytt nummer og SIM-kort.

2. Motta tlefonen å ringe Telenor for å få opplåsningskode.

3. Låse opp telefonen å putte inn mitt gamle SIM-kort.

4. Slette det nye nummeret fra telefonkatalogen.

5. Betale 59Kr i månten i ett år

6. Si opp abonnementet.

 

 

Right?

 

Høres greit ut. Tror du kan hoppe over punkt 2 og 3. Min Spica var ulåst.

 

Du finner forøvrig opplåsningskoden på nett:

http://telenormobil....KS-10016-SOK-09

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...