Gå til innhold

Avskaff 17. mai-feiringa


Anbefalte innlegg

det er en dag for unga, ikke noe mere..ellers det folk går rundt i gatene for er vel et utslag av noe misforstått et eller annet, for det fins ikke et snev av det ELLERS i året!. men altså, et "pluss" til de få som har samme mening hele året og ikke bare på den ene dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg lov til å sammenligne trådstarter med Grinchen?

 

Uansett.

Man kan feire 17. Mai fordi..:

 

-Man er glad for at ikke Stockholm er vår hovedstad.

-Man er glad for at ikke København er vår hovedstad.

-Man er takknemmelig for at våre forfedre karret seg ut steder å bo mellom bakkar og berg ute ved havet, for halvannet tusen år siden

(Altså -- for å feire at vi ikke er tyskere, russere og engelskmenn fremdeles)

-For å hedre demokratiet og nasjonen Norge som er et av de beste landene i verden å bo i.

-Man kan bruke bunaden, som er inspirert av hverdagsklærne til våre forfedre, for å minnes dem som bygde landet og vårt samfunn.

-Feire at vi har en egen grunnlov, og ikke må følge lovene til Danmark eller Sverige.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg er ingen patriot selv og har aldri vært det heller. 17. Mai har blitt til en dag som først og fremst er gøy for unger med pølser, is og bruss samt kruttlapper og kruttpistoler. Synes det er gøy å få med seg togene (det hadde blitt litt vel stusselig å ikke en gang se på togene på 17. Mai) og deretter vandre rundt på torget hvor det er hauevis av mennesker og man alltid møter venner og bekjente for så å sette seg ned ute et sted og ta en øl eller flere med noen venner mens man ser på livet på gaten. Leker for barna og russetoget interesserer meg ikke det minste, men det er en fin dag der man alltid møter mange venner og gjerne møter bekjente man skjelden ser ellers. Er heller ingen ting i veien med å minnes da Norge ble et fritt land.

 

Det eneste som burde avskaffes er russen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...