Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Silver V, starta ut i bronse 2 i starten av sesongen, etter at jeg skikkelig bæsjet på leggen sist sesong etter at jeg prøvde å få en kompis opp fra 700 ELO med mine 1300 ELO, endte opp med at jeg ble dratt ned i mølja selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silver V, starta ut i bronse 2 i starten av sesongen, etter at jeg skikkelig bæsjet på leggen sist sesong etter at jeg prøvde å få en kompis opp fra 700 ELO med mine 1300 ELO, endte opp med at jeg ble dratt ned i mølja selv.

Hvilke roles spiller du mest?

Endret av Magnarok
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jungle, for der føler jeg kan bidra mest med å hjelpe i alle lanes og på den måten.

Eksempel, kjøper top aldri wards, springer jeg heller top og hiver ut en ward eller to.

Kan også rejustere og jevne ut lanes som eventuelt sliter.

 

Lolking:

http://www.lolking.net/summoner/euw/27461525#history

Hadde vel på det meste 12 mer wins enn loose (rett etter at jeg rykket opp til silver).

Lenke til kommentar
Jungle, for der føler jeg kan bidra mest med å hjelpe i alle lanes og på den måten. Eksempel, kjøper top aldri wards, springer jeg heller top og hiver ut en ward eller to. Kan også rejustere og jevne ut lanes som eventuelt sliter. Lolking: http://www.lolking.n...7461525#history Hadde vel på det meste 12 mer wins enn loose (rett etter at jeg rykket opp til silver).

 

En jungler jeg har hatt god nytte av, og som regnes som en av de beste junglerne er Evelynn. http://lolking.net/s...95#ranked-stats

 

Utnytt mangelen på wards og da særlig pinkwards på low elo. Også er hun blandt de aller sterkeste junglerne når det kommer til cleartime pga. aoe dmg. Fokuser på å ganke masse, top lane er ofte veldig lett å ganke med evelynn. Orker ikke gå i detalj hvordan man spiller eve jungle, men det er MANGE gode guider på lolking.net.

Endret av Magnarok
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan prøve ut Evelynn, hun mangler jo noen som helst form for CC pre-6, men hun gjør vel opp for seg med høy dmg og god mulighet til å ganke lanes :-)

 

Føler dog at hun blir på randen til useless om du ikke snowballer early, det samme problemet jeg har hatt med Elise, Udyr er i det minste tanky og har stun late game.

Lenke til kommentar
Kan prøve ut Evelynn, hun mangler jo noen som helst form for CC pre-6, men hun gjør vel opp for seg med høy dmg og god mulighet til å ganke lanes :-) Føler dog at hun blir på randen til useless om du ikke snowballer early, det samme problemet jeg har hatt med Elise, Udyr er i det minste tanky og har stun late game.
Rødbuff pre-6 holder, og mye dmg gjør opp for hard CC. Og muligheten for totalt overraskende gangs når som helst er det viktigste.

 

Hva det angår Elise: Greia med henne er at du ikke trenger å bygge dmg. Du kan gå tanky build på henne med sunfire cape og magic pen (Sunfire cape gjør mer dmg med magic pen). Og fungere som en slags tank.

 

Udyr er en sterk jungler, hakke vanskligere å ganke, men om du får til bra counterjungling er han også en sterk jungler!

Endret av Magnarok
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Rødbuff pre-6 holder, og mye dmg gjør opp for hard CC. Og muligheten for totalt overraskende gangs når som helst er det viktigste.

 

Hva det angår Elise: Greia med henne er at du ikke trenger å bygge dmg. Du kan gå tanky build på henne med sunfire cape og magic pen (Sunfire cape gjør mer dmg med magic pen). Og fungere som en slags tank.

 

Udyr er en sterk jungler, hakke vanskligere å ganke, men om du får til bra counterjungling er han også en sterk jungler!

Elise har jeg som regel bygget med tank/support items (det ene gamet der var vel det eneste unntaket) :)

 

Har som regel tatt egen bluebuff, og så counterjunglet på deres rød og fått enten et kill eller stjålet buffen deres med Udyr (tiger).

 

Bruker som regel probuilds.net til å finne runes, masteries, leveling path og et sånn ca. itembuild, men builder som regel etter enemy team comp og hva laget trenger, men får ta å lese opp litt strategier på Evelynn.

Lenke til kommentar

Headsettet røyk igår, har egentlig ingen forståelse hvorfor jeg ikke bare gir opp spillet.

Vett jeg på ingen måte er noe verdensmester selv, men når halvparten av gamesa består av retards som feeder/gir opp om de havner bak et kill, skylder på alle andre, har vanvittig negativ attitude, nekter å høre på lagkameratene og spiller omtrent singleplayer.

 

Anbefaler deg å se et par videoer laget av gbay99 på youtube. Hans channel er for det meste basert på det å bli en bedre spiller.

 

Men vær mer selvkritisk til deg selv. Tenk hva du kunne gjort bedre i enkelte situasjoner. Ja, du havner i games med feedere/trolls osv, men det er faktisk større sjanse for trolls på motstander laget ( du har sikkert hørt det før).

 

Men som sagt, tenk over hva du gjør og ta til deg tipsene. Ser altfor mange som bare sier de gjør det og babler i vei om at ALT er laget ditt sin feil. Ja, til tider kan det virke slik, og enkelte ganger er det faktisk slik. Men fokuser på å bli en bedre spiller selv, følg med på lanes, få bedre cs (ser st du jungler da, viktig å utnytte tiden og pengene du får).

 

Prøv å dropp ranked i en uke eller mer, spill normals med venner og ha det kjekt. Og prøv å bli bedre selv om du spiller normals.

 

Og som tidligere sagt, men kanskje det vitkigste; vær selvkritisk. Du kan ALLTID bli bedre og gjøre ting bedre. Ja, botlane feeder, men som jungler kan du gjøre noe med det (bare et eksempel). Kommuniser og vær positiv. Om de bare troller og er negative, mute dem og fokuser på å spille.

 

Og som alle sier, men som få gjør, kjøp wards og BRUK DEM. Ser mange som kjøper dem og tror jobben er gjort. Alle bør kjøpe wards, ikke bare support. Ta med deg en ekstra ward og bruk den/de.

 

Er på ipad og har dårlig tid, sikkert mye jeg har glemt å inkludere.

Lenke til kommentar

Kan prøve ut Evelynn, hun mangler jo noen som helst form for CC pre-6, men hun gjør vel opp for seg med høy dmg og god mulighet til å ganke lanes :-)

 

Føler dog at hun blir på randen til useless om du ikke snowballer early, det samme problemet jeg har hatt med Elise, Udyr er i det minste tanky og har stun late game.

Dersom du jungler Eve i bronze-gold nivå er du nesten garantert å bli fed. Folk warder lite nok fra før og når du på toppen av alt ikke blir sett av vanlige wards så er alle lanes free kills nesten hele dagen.

Lenke til kommentar

 

Dersom du jungler Eve i bronze-gold nivå er du nesten garantert å bli fed. Folk warder lite nok fra før og når du på toppen av alt ikke blir sett av vanlige wards så er alle lanes free kills nesten hele dagen.

 

Kanskje jeg skal prøve henne. Aldri spilt henne før da. Hvordan er clear time og lategame? Og hvilke runes kjører du?

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve henne. Aldri spilt henne før da. Hvordan er clear time og lategame? Og hvilke runes kjører du?

Holder meg unna jungle så mye som mulig siden jeg ikke jungler på samme nivå som de jeg spiller med/mot, men clear timen ser ikke så værst ut utifra det jeg ser, og lategamen hennes er veldig bra. God innitiate og chaser ned etter fights veldig bra. Kan også spille teamfights som assassin og gå inn på squishies etter at frontline tar litt damage og cc. Har sett mange Eves som har vunnet hele gamen nesten aleine.

 

For runes så kan du vel bare sjekke solomid eller probuilds eller noe sånt.

Lenke til kommentar

 

Holder meg unna jungle så mye som mulig siden jeg ikke jungler på samme nivå som de jeg spiller med/mot, men clear timen ser ikke så værst ut utifra det jeg ser, og lategamen hennes er veldig bra. God innitiate og chaser ned etter fights veldig bra. Kan også spille teamfights som assassin og gå inn på squishies etter at frontline tar litt damage og cc. Har sett mange Eves som har vunnet hele gamen nesten aleine.

 

For runes så kan du vel bare sjekke solomid eller probuilds eller noe sånt.

 

Med andre ord, hunner veldigngod mot ukoordinerte lag? Tror kanskje jeg skal kjøpe henne, men får se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Spilte et ranked og fikk DC og måtte bytte ruter. Dette var i min promotion til silver4, så synes det var litt kjipt. Når jeg omsider kommer inn har teamet mitt 14-14 i kills og de har enda ikke klart å ta ned mitt turret (mid), selvom de er lvl 13-14 mens jeg er lvl 6 når jeg kommer inn(+ nok penger til å kjøpe deathcap). Jeg får bluebuf og farmer meg litt opp, stjeler kills og ender opp med 14-4-10, fullt build og burster ned enhver i hver teamfight.

Det hele ble toppet med at vi får plukka ut 2 stk out of pos, før vi ender opp med en elendig 3v5 teamfight der to av våres dør og det ender med ace + vi rusher base. Kommer helt inn til nexus før deres adc spawner og onehitter meg og adc i samme hit, for å så drepe tanken våres som også er low hp (alle var rundt 20%). Jeg og adc har kjøpt GA og der det ser ut som nexus skal stoppe å miste hp på under 2%, så popper vi opp og får killen og ender gamet. Endelig ute av silver5 etter 10-12 games denne sesongen.

Lenke til kommentar

Spilte et ranked og fikk DC og måtte bytte ruter. Dette var i min promotion til silver4, så synes det var litt kjipt. Når jeg omsider kommer inn har teamet mitt 14-14 i kills og de har enda ikke klart å ta ned mitt turret (mid), selvom de er lvl 13-14 mens jeg er lvl 6 når jeg kommer inn(+ nok penger til å kjøpe deathcap). Jeg får bluebuf og farmer meg litt opp, stjeler kills og ender opp med 14-4-10, fullt build og burster ned enhver i hver teamfight.

Det hele ble toppet med at vi får plukka ut 2 stk out of pos, før vi ender opp med en elendig 3v5 teamfight der to av våres dør og det ender med ace + vi rusher base. Kommer helt inn til nexus før deres adc spawner og onehitter meg og adc i samme hit, for å så drepe tanken våres som også er low hp (alle var rundt 20%). Jeg og adc har kjøpt GA og der det ser ut som nexus skal stoppe å miste hp på under 2%, så popper vi opp og får killen og ender gamet. Endelig ute av silver5 etter 10-12 games denne sesongen.

Gratulerer! Klatring på ladderen gir en deilig følelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det gjør det så absolutt, men jeg er nok litt under min egen elo, men ser at det går fort å klatre seg opp :) Spiller mest 5v5 og spilte mest det i sist season også. Men soloqueue er en fin måte å varme opp før 5v5! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hun tåler utrolig lite, men tar mye liv og kan "slowe" motstanderne. Det gjør at om du har nok attack-damage (og armor penetration) + attackspeed, så vil hun ta helt ekstremt mye skade.

 

Kort fortalt så finnes det 5 roller:

 

Attackdamage carry (adc): Tåler lite, tar mye liv med autoattacks.

Support: Den som går i samme lane som adc og hjelper til med wards + defensive items for laget. Denne rollen er UTROLIG viktig! Adc trenger en support for å overleve i laning og i teamfights.

Mid: Ofte ability power, bruker abilitiesa sine for mye damage og auto-attacker ikke. (sjeldent ihvertfall). Disse bygger ofte så mye damage som mulig.

Top: Både Attackdamage og Abilitypower, bygger ofte litt tanky for å gjøre skade og tåle mye i en teamfight. (Passe på adc og midlaneren)

Jungle: En som går utenfor lanesa og holder seg i skogen der det finnes buffs og små kryp. Det å ha en i jungelen gjør at de andre lansene får farm for seg selv, og man får utnyttet mest mulig av det som finnes av gull å hente på kartet. Kan bygge alt men ofte tanky.

 

Husk at det er det angrepet som dreper disse små krypa (minions) som gir deg gull. Så prøv å alltid få det siste slaget på en minion. La oss si at en minion gir 20 gull per du dreper, og en champion gir 300 gull. Da kan du regne raskt og si at 15 minions gir deg like mye gull som å drepe motstanderen. Så klarer du å holde deg selv i live, samtidig som du dreper/dytter motstanderen ut av sin lane, og du treffer på så mange "lasthits" på minions som mulig, vil du tjene mer gull enn motstanderen.

 

Raskt og enkelt forklart :) Finnes mange gode guider ute der!

Lurer du på hva du skal bygge? solomid.net har gode guider som forklarer hva du skal gjøre med rollen din, hva du skal bygge på enhver champ og hva de kan slite med å møte. Les, forstå og prøv å utvikle dine egene builds og fremgangsmåter.

God sommer!

 

EDIT: Det er ideelt å ha en av hver rolle. Spiller de andre champions som kun bruker attackdamage (eks: ADC, mid spiller lee sin og top spiller jayce), ja, da burde du gå noe med abilitypower i jungelen. Ellerså vil motstanderlaget kun kjøpe armor og tåle mye mer.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Anbefaler deg å se et par videoer laget av gbay99 på youtube. Hans channel er for det meste basert på det å bli en bedre spiller.

 

Men vær mer selvkritisk til deg selv. Tenk hva du kunne gjort bedre i enkelte situasjoner. Ja, du havner i games med feedere/trolls osv, men det er faktisk større sjanse for trolls på motstander laget ( du har sikkert hørt det før).

/snipp

Takk for input, men har hørt det meste før.

 

Problemet er ikke at jeg ikke tar selvkritikk, for det begynte jeg å gjøre når jeg ranket fra Bronze og opp til Silver.

Spillestilen endret seg drastisk, det inkluderer warding, mapawarness, builds og ikke minst døde jeg mye mindre, er selvfølgelig ikke LCS materielle men lærer av mine feil underveis.

 

Men etter at jeg kom i silver har det mest vært en rent helvete, og motivasjonen forsvinner fort når du får folk på laget som direkte ødelegger spillopplevelsen din.

Ja, jeg kan blankt ignorere dem og leve på en rosa sky selv om jeg taper, men innerst inne vil jeg jo vinne og ha det kjekt mens jeg spiller og ikke minst ikke tape fordi en idiot på top skylder på jungleren (meg) fordi han facechecket en bush (som jeg pinget) og så feeder resten av gamet siden det er "GG" uansett.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at andres toxicity dreper spillet for min del, og i det siste føler jeg den har drept evnen min til å gidde å utvikle meg.

Har forøvrig aldri vært bannet i løpet av halvannet år og har generelt oppført meg hyggelig eller hold kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...