Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør dere mot kayle?

Kayle er en helt som kan virke litt OP på lavt nivå, fordi folk ikke har filla peiling på hva de gjør. Hecarim er en annen.

 

Problemet er at League of Legends er ett solospill / duospill i stor grad, fram til laning phase er over, og deretter er det ett lag med fokus på samarbeid.

 

Og er det en ting folk på lavere nivå virkelig ikke har peiling på, så er det det hvordan de skal sloss i teamfights.

 

Kort og godt mot Kayle: fokuser ADC eller en annen squishy, og når den personen slutter å ta skade (ulten er brukt), drep kayle, og deretter den dere fokuserte først. Alternativt, bare fokuser Kayle hvis ADC deres er verdiløs.

 

Men siden resten av teamet sannsynligvis ikke har peiling på hva de skal gjøre: Kayle OP!

 

Ellers så vil jeg si at den vanligste feilen jeg husker folk gjorde i lav silver, var å roame alt for mye alt for tidlig.

 

Hvis du vinner lanen din, enten det er top eller mid ... vinn den hardt. Sørg for at motstanderen er totalt ubrukelig. Med mindre du MÅ hjelpe noen andre.

 

For når du tenker "jeg vant" og har 70-80 farm, og motstanderen har 50, og du roamer, og 7-10 minutter senere har du 90, og motstanderen 130, så er det din feil at laget taper.

Lenke til kommentar

Hvem roamer i 10 minutter? :o

Svært svært mange.

 

Hvis de for eksempel vinner mid, og motstander farmer under turret ... eller de får tatt turret topp og motstander farmer med kun last hit, men nekter å ta motstanders turret (bare farmer til turret, b, lar turret drepe minions) ... så velger de å dra til en annne lane, towerdiver, prøver å få teamfight, B, drar mid igjen, dreper 1 wave, roamer på nytt ... repeat.

 

Utrolig ofte at folk bare slutter å farme alt for tidlig på lav silver.

Lenke til kommentar

Svært svært mange.

 

Hvis de for eksempel vinner mid, og motstander farmer under turret ... eller de får tatt turret topp og motstander farmer med kun last hit, men nekter å ta motstanders turret (bare farmer til turret, b, lar turret drepe minions) ... så velger de å dra til en annne lane, towerdiver, prøver å få teamfight, B, drar mid igjen, dreper 1 wave, roamer på nytt ... repeat.

 

Utrolig ofte at folk bare slutter å farme alt for tidlig på lav silver.

Det å slutte å farme tidlig kan være veldig riktig, men det forutsetter at man fokuserer på de riktige målene. Spillet handler om å ta bygninger. Roaming burde ikke brukes til ganking, men til å pushe ned tårn.

Lenke til kommentar

Det å slutte å farme tidlig kan være veldig riktig, men det forutsetter at man fokuserer på de riktige målene. Spillet handler om å ta bygninger. Roaming burde ikke brukes til ganking, men til å pushe ned tårn.

 

Både og.

 

Se på Kungen f.eks. Han startet i bronze, og jobbet seg til diamond hvor han stortsett kun spilte kass med få unntak, på under 30 dager.

 

For å ta et standardgame for han (Så MYE på streamen hans): Han farmer greit til 6, dreper motstandern sin, eier lane med et tårn nede, og så roamer han hardt. Han kan godt sitte på 100 cs på det punktet her, og ende totalt på 150, som i hovedsak er altfor lite, men fordi han FISTER alt han kommer over stortsett så betyr ikke det noe som helst. Han tvinger de inn i en situasjon hvor de må svare på hans roaming, og da har ikke cs så voldsomt mye å si så lenge laget hans følger på og pusher.

 

Han kom seg til diamond 3 på under 30 dager, 4 måneder etter at han starta å spille gamet. Så ja, det å roame kan fungere på forskjellige måter, og det å roame tidlig er helt ok hvis det er mulig, og så fremst du faktisk får noe ut av det. Og kungen ekke sykt god i spillet btw, han er bare generelt god i dataspill. Han er kjent med tastaturet for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på Kungen f.eks. Han startet i bronze, og jobbet seg til diamond hvor han stortsett kun spilte kass med få unntak, på under 30 dager.

 

http://www.lolking.net/summoner/eune/31835960#profile

 

Det er meg.

 

Jeg prøvde egentlig ikke si at å roame er feil, folk som er i Diamond, Challenger, osv, de kan selvsagt spillet bedre.

 

Men jeg har i løpet av kort tid gått fra sølv til plat, og det man gjør feil er ganske helt forskjellig på forskjellig nivå ... og på silver så tapte vi ofte fordi folk sluttet å farme, og så endte det opp med masse fights under tårn hvor mange dør, og de som tapte får farmet seg inn i spillet igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Både og.

 

Se på Kungen f.eks. Han startet i bronze, og jobbet seg til diamond hvor han stortsett kun spilte kass med få unntak, på under 30 dager.

 

For å ta et standardgame for han (Så MYE på streamen hans): Han farmer greit til 6, dreper motstandern sin, eier lane med et tårn nede, og så roamer han hardt. Han kan godt sitte på 100 cs på det punktet her, og ende totalt på 150, som i hovedsak er altfor lite, men fordi han FISTER alt han kommer over stortsett så betyr ikke det noe som helst. Han tvinger de inn i en situasjon hvor de må svare på hans roaming, og da har ikke cs så voldsomt mye å si så lenge laget hans følger på og pusher.

 

Han kom seg til diamond 3 på under 30 dager, 4 måneder etter at han starta å spille gamet. Så ja, det å roame kan fungere på forskjellige måter, og det å roame tidlig er helt ok hvis det er mulig, og så fremst du faktisk får noe ut av det. Og kungen ekke sykt god i spillet btw, han er bare generelt god i dataspill. Han er kjent med tastaturet for å si det sånn.

 

Vil si at han mest sannsynlig har bedre mechanics enn de fleste andre. Men det du sier, uten at du selv direkte påpeker det, er hvor viktig det er å spille innenfor komfort sonen sin. Altså det å spille en champ hvor man føler seg trygg og kjenner champen inn og ut. Ser altfor som skal spille en champ fordi den er OP eller fordi mange andre bruker den og det er sjelden det fungerer.

 

Tenker da på ranked matcher, hvor de skal velge champs som blir bannet ofte, selv om de ikke har mye erfaring med den champen. Er jo en annen ting og spille med dem i normale og lære seg abilities, dmg osv.

Lenke til kommentar

http://www.lolking.n...1835960#profile

 

Det er meg.

 

Jeg prøvde egentlig ikke si at å roame er feil, folk som er i Diamond, Challenger, osv, de kan selvsagt spillet bedre.

 

Men jeg har i løpet av kort tid gått fra sølv til plat, og det man gjør feil er ganske helt forskjellig på forskjellig nivå ... og på silver så tapte vi ofte fordi folk sluttet å farme, og så endte det opp med masse fights under tårn hvor mange dør, og de som tapte får farmet seg inn i spillet igjen.

 

Prøvde heller ikke påpeke at du tok feil. Ville bare si at det er to sider av alle saker, og definitivt denne og.

 

Men ja, det er et problem som du sier, folk som slutter å farme.. Spilte et tett ranked igår med graves mot draven og sona bot, var jevnt på kills etc. Men jeg spiste han i cs, og når teamfights brøt løs så var jeg 70 cs (220-130 ca.) og vant da gamet ene og alene pga det, slutta av 9-3 eller noe. Så ja, stemmer det du sier, det er definitivt et av de største problemene (Fordelene) jeg opplever om dagen, spesielt som adc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kjøper den, spiller ikke mye Udyr, men vett jo aldri.

Angra på at jeg ikke kjøpte EZ-skinnet og det var ikke verdt full pris for min del.

 

Sånn utenom det, Ez-skinnet er ikke anbefalt av flere bedre ADC's pga. merkelig attack animation.

Lenke til kommentar

Heihei, tenkte å lage en account på EUNE i dette øyeblikk.

Er det mange her ifra som spiller der? Er det stort nivåforskjell? Hvordan er serverene?

 

Om noen kunne tenke seg å spille med meg, bare å si hva dere heter IGN så adder jeg dere :-)

Gjør deg selv en tjeneste og start opp på EUW istedenfor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...