Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Njaa, sant det, men vil anta at laneswap ville være smart. Altså mot adc og support, og dersom jungler kommer vil det være 3v1.

Kan ikke be folk laneswappe i solo queue. Da har det andre laget en toplaner som ikke trenger å bry seg om deaths og du har en toplaner som ikke får farmet, og dør sikkert hvert minutt.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan ikke be folk laneswappe i solo queue. Da har det andre laget en toplaner som ikke trenger å bry seg om deaths og du har en toplaner som ikke får farmet, og dør sikkert hvert minutt.

 

Det spørs hvem du har som toplaner. Om du har en top laner kan 2v1 (ranged champ mye lettere, spill passivt og fokuser på farm). Blir også mye vanskeligere for singed om det er 2v1 og adc får gratis farm

Lenke til kommentar

Tenkte ikke champion nå. Dersom du laneswapper så setter du noen på laget ditt i et ukjent terreng. Og den eneste regelen som gjelder i solo queue er at alle du spiller med/mot er helt udugelige. Kan noe gå galt så gjør det det.

 

Vil si at de aller fleste faktisk vil være kjent med 2v1. Er selv lvl 30, og ikke så altfor lenge siden jeg ble det, men har spilt mye med jungler på laget vårt og hvor det andre laget har gått to stk topp istendenfor. Mulig det bare er meg, men jeg har endel erfaring med 2v1 og vet hvordan jeg skal håndtere det. Godt mulig du har rett i at andre ikke vet det, men det er ikke så fryktelig vanskelig om man vet hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke her og sier at det ikke er så vanskelig å spille en 2v1 lane. Du lider konstant harass og havner langt bak på farm. Som du sier så har du akkurat blitt 30. Det er ikke så høy skill level der og duo lanes klarer som regel ikke å harasse skikkelig. Spiller selv på plat og det å spille en 1v2 er smertefulle greier.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke her og sier at det ikke er så vanskelig å spille en 2v1 lane. Du lider konstant harass og havner langt bak på farm. Som du sier så har du akkurat blitt 30. Det er ikke så høy skill level der og duo lanes klarer som regel ikke å harasse skikkelig. Spiller selv på plat og det å spille en 1v2 er smertefulle greier.

 

Mener du at det er smertefulle greier å være den som er alene, eller de som er 2?

 

Jeg er veldig ny (lvl 16 eller noe) men har en del kompiser med flere tusen kamper jeg fikk spille litt med i starten og da spillte jeg solo top og vi quet 5stk sammen. De andre var veldig gode så det gjorde opp for at jeg ikke hadde peiling, gjorde bare som jeg fikk beskjed om og vi vant enkelt med.

 

Jeg spiller kun Garen, og etter dette har jeg benyttet enhver sjanse jeg får til å spille solo top. Det skjer ikke ofte på såpass lav lvl at noen jungler, men det hender. Stort sett går det veldig greit å være 1v2 hvis man er defensiv, tårnet er jo en god venn når det kniper. Hvis jeg greier å bli i lanen slik at jeg får lvl advantage så er det alltid festlig, spesielt mot squishy targets :dribble:

Lenke til kommentar

Mener du at det er smertefulle greier å være den som er alene, eller de som er 2?

 

Jeg er veldig ny (lvl 16 eller noe) men har en del kompiser med flere tusen kamper jeg fikk spille litt med i starten og da spillte jeg solo top og vi quet 5stk sammen. De andre var veldig gode så det gjorde opp for at jeg ikke hadde peiling, gjorde bare som jeg fikk beskjed om og vi vant enkelt med.

 

Jeg spiller kun Garen, og etter dette har jeg benyttet enhver sjanse jeg får til å spille solo top. Det skjer ikke ofte på såpass lav lvl at noen jungler, men det hender. Stort sett går det veldig greit å være 1v2 hvis man er defensiv, tårnet er jo en god venn når det kniper. Hvis jeg greier å bli i lanen slik at jeg får lvl advantage så er det alltid festlig, spesielt mot squishy targets :dribble:

Snakker om at du er en mot to i lane. Dette gjelder som regel innenfor den meta-gamen som er nå. Med adc og supp i en lane. Dermed så spiller du som en mot en lane som har konstant ranged harass og en support til å plage deg enda mer.

 

Og standard rant. Det var mitt 18ende tap på rad i solo queue. Aldri opplevd maken. Har recordings av alle matchene. Er bare helt latterlig. Gikk 10-0 tre på rad og alle de gangene var det en eller to på andre laget som var 12-0. Ganket lanes, tok objectives, wardet og gjorde alt jeg kunne. Folk på platinum elo er serriøst så latterlig dårlige. Det er sånt som for folk til å drive massemord.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Snakker om at du er en mot to i lane. Dette gjelder som regel innenfor den meta-gamen som er nå. Med adc og supp i en lane. Dermed så spiller du som en mot en lane som har konstant ranged harass og en support til å plage deg enda mer.

 

Og standard rant. Det var mitt 18ende tap på rad i solo queue. Aldri opplevd maken. Har recordings av alle matchene. Er bare helt latterlig. Gikk 10-0 tre på rad og alle de gangene var det en eller to på andre laget som var 12-0. Ganket lanes, tok objectives, wardet og gjorde alt jeg kunne. Folk på platinum elo er serriøst så latterlig dårlige. Det er sånt som for folk til å drive massemord.

 

Tror ikke han du svarer har møtt en koordinert graves + thresh lane f.eks, det er komplett rape i 2v1. Evt varus + nida med ranged poke.

 

Det virker som om EU har vært litt uheldige hva gjelder community og nivå i de høyeste elo'ene (plat, diamond). Ser man over på NA streams med peeps i diamond er det som om hele gjengen er gamle venner, med visse unntak selvfølgelig. Da spesielt hvis man ser på zekent, phantom, salce, fabby, onlyrengar osv. Alltid en hyggelig tone, veldig køddete, men samtidig seriøst og høyt nivå. Det er en fryd å se på disse kontra eu streamers.

Lenke til kommentar

Tror ikke han du svarer har møtt en koordinert graves + thresh lane f.eks, det er komplett rape i 2v1. Evt varus + nida med ranged poke.

 

Nei det regner jeg ikke med at jeg har gjort. Med lvl 16 og kun random matches er det begrenset hvor mye gode folk jeg har møtt regner jeg med. Det finnes sikkert en og annen smurf og av og til kommer det lvl 30 folk også, men stort sett er det ikke progamers det er snakk om ;)

Lenke til kommentar

Nei det regner jeg ikke med at jeg har gjort. Med lvl 16 og kun random matches er det begrenset hvor mye gode folk jeg har møtt regner jeg med. Det finnes sikkert en og annen smurf og av og til kommer det lvl 30 folk også, men stort sett er det ikke progamers det er snakk om ;)

 

Hehe, mente det ikke vondt altså.

 

Husker godt min periode fra 0-30 første gang, elsket når jeg fikk 2v1 lanes og jeg kunne rocke blitz. Da møtte jeg alltid tullinger som skulle dive meg etc. Easy doublekills hele tiden :p

Lenke til kommentar

Snakker om at du er en mot to i lane. Dette gjelder som regel innenfor den meta-gamen som er nå. Med adc og supp i en lane. Dermed så spiller du som en mot en lane som har konstant ranged harass og en support til å plage deg enda mer.

 

Og standard rant. Det var mitt 18ende tap på rad i solo queue. Aldri opplevd maken. Har recordings av alle matchene. Er bare helt latterlig. Gikk 10-0 tre på rad og alle de gangene var det en eller to på andre laget som var 12-0. Ganket lanes, tok objectives, wardet og gjorde alt jeg kunne. Folk på platinum elo er serriøst så latterlig dårlige. Det er sånt som for folk til å drive massemord.

 

Har du virkelig tapt 18 ranked matcher på rad? Og jeg som trodde jeg var inne i en dårlig periode da jeg tapte 4 matcher på rad hehe :p. Men har fått meg ny pc nå og har begynt å spille ranked igjen hvertfall. Er foreløpig bare i Silver 3, men kommer forhåpentligvis til Gold snart. Har 83 % winrate og 4.1 KDA med Zed nå og er han jeg spiller mest.

 

Og jeg har aldri påstatt at 2v1 er kjempelett og er sjelden man møter det i Silver (men har hendt, og selvfølgelig snakker jeg ikke om når det andre laget ikke har jungler...). Spiller forøvrig mye mid. Men som jeg sa, har de Singed er det mulig å kontre han med og bytte lanes. Du sier jo selv at det er vanskelig og dersom ditt laget har en som kan spille 2v1 bedre enn Singed, uten å bli zonet for mye så er det jo noe man kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...