Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Må ha vært ekstremt heldig i SoloQ, bortsett fra de 10 første rundene i ranked har jeg stort sett sluppet unna leavers og ikke møtt for mange troll. Virker som at når de fleste sier de skal trolle er det for å unnskylde dårlig spill eller en lane / et game de ikke tror de kan vinne.

 

Måtte prøve promotion fra bronze til silver to ganger, og hoppet fra Silver V til III. En femtedel av tapene mine var i placement (7 av 30), hvor jeg var uheldig med leavers, men har vunnet 63,5 prosent av gamesa mine etter placement (ca. 56 prosent med placement). Kommer sikkert til å synke snart, i så fall må jeg bare bli bedre for å komme meg til gold, noe som muligens er ganske riktig.

 

I starten var jeg good guy, prøvde å være høflig/komplimentere bra spill, men det gjør veldig lite godt i forhold til å bare bruke: ss, gj, gg, group, push, def, baron, drake, ward og noen pings. Virker som at i lavere divisjoner og ligaer er mange ganske trege å skrive, så å bruke tid på å skrive mer enn korte ord kan da miste deg last hits, harass eller map awareness.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for input, men har hørt det meste før.

 

Problemet er ikke at jeg ikke tar selvkritikk, for det begynte jeg å gjøre når jeg ranket fra Bronze og opp til Silver.

Spillestilen endret seg drastisk, det inkluderer warding, mapawarness, builds og ikke minst døde jeg mye mindre, er selvfølgelig ikke LCS materielle men lærer av mine feil underveis.

 

Men etter at jeg kom i silver har det mest vært en rent helvete, og motivasjonen forsvinner fort når du får folk på laget som direkte ødelegger spillopplevelsen din.

Ja, jeg kan blankt ignorere dem og leve på en rosa sky selv om jeg taper, men innerst inne vil jeg jo vinne og ha det kjekt mens jeg spiller og ikke minst ikke tape fordi en idiot på top skylder på jungleren (meg) fordi han facechecket en bush (som jeg pinget) og så feeder resten av gamet siden det er "GG" uansett.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at andres toxicity dreper spillet for min del, og i det siste føler jeg den har drept evnen min til å gidde å utvikle meg.

Har forøvrig aldri vært bannet i løpet av halvannet år og har generelt oppført meg hyggelig eller hold kjeft.

 

Ignorer knappen. Bruk den. Godt eksempel det du nevner her egentlig. DU får skylden til tross for det var langt fra din skyld. Istedenfor å forsvare deg og argumentere mot ham, noe som han sikkert vil, ignorer ham (ved bruk av ignorer knappen, så slipper du å se hva han skriver).

 

Men får du virkelig feedere HVERT ENESTE game? Ikke for å virke frekk eller noe slikt, men sjansen for at du får feeder hvert game, og at det er grunnen til at du ikke kommer opp er veldig liten. Man har lettere for å huske det ene tapet med en som trollet en de tre andre matchene hvor man vant.

 

Men som sagt tidligere, fokuser på spillet og ikke chat for mye. Om du virkelig er seriøs og vil komme deg vekk fra silver så anbefaler jeg deg å bruke LOLReplay og se igjennom hva du gjør feil og hva du kan gjøre bedre. Man kan alltids bli bedre.

 

Taper du et ranked game og du er irritert, avslutt spillet og gjør noe annet. Ro ned pg prøv senere. Selv anbefaler jeg å spille normals og ha det kjekt der, da jeg tipper at bare i det du starter opp ranked har dårlige forhåpninger og dette påvirker nok hvordan du spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg ignorerte han blankt og prøvde faktisk å få han tilbake inn i lanen med å ganke, men da ble han bare stående med toweret sitt og nektet å gjøre noe :)

Har nødvendigvis ikke feedere hvert game, men da har som regel noen som er vanvittig negative, noen som ikke kommuniserer, counterpicker seg selv, builder full AD på 0/3 Nocturne, har aldri hørt om wards, følger ikke med på mapet, går AFK.

Disse er lettere å vinne med enn de som går inn for å feede selvfølgelig.

 

Men som sagt, det største problemet er ikke å tape på et ærlig vis, hvor alle gjorde sitt beste, men å tape pga. en eller flere idioter på laget som i tillegg ødelegger hele spillopplevelsen samtidig.

Helsa mi tåler ikke flere slike games på rad, så pausene blir mange og ofte lange, da blir også min egen progresjon utsatt :p

 

BTW, proxy Singed er det VERSTE som har skjedd solo queue noen gang, har aldri tapt mot proxy Singed, og heller aldri vunnet med en proxy Singed på laget.

En annen ting jeg sliter med å forstå er at jeg ofte spiller med folk som har dårling W/L ratio enn 1, når jeg til enhver tid har hatt positiv W/L , lurer på hvordan MMR'en har fått det til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

JonasKS, tusen takk for et fint svar. God sommer til deg og :) Skal spille litt nå, lærer sakte men sikkert.

Lykke til :) Spiller du på EUWest kan du adde meg "Hotfixguru".

Lenke til kommentar

Jeg ignorerte han blankt og prøvde faktisk å få han tilbake inn i lanen med å ganke, men da ble han bare stående med toweret sitt og nektet å gjøre noe :)

Har nødvendigvis ikke feedere hvert game, men da har som regel noen som er vanvittig negative, noen som ikke kommuniserer, counterpicker seg selv, builder full AD på 0/3 Nocturne, har aldri hørt om wards, følger ikke med på mapet, går AFK.

Disse er lettere å vinne med enn de som går inn for å feede selvfølgelig.

 

Men som sagt, det største problemet er ikke å tape på et ærlig vis, hvor alle gjorde sitt beste, men å tape pga. en eller flere idioter på laget som i tillegg ødelegger hele spillopplevelsen samtidig.

Helsa mi tåler ikke flere slike games på rad, så pausene blir mange og ofte lange, da blir også min egen progresjon utsatt :p

 

BTW, proxy Singed er det VERSTE som har skjedd solo queue noen gang, har aldri tapt mot proxy Singed, og heller aldri vunnet med en proxy Singed på laget.

En annen ting jeg sliter med å forstå er at jeg ofte spiller med folk som har dårling W/L ratio enn 1, når jeg til enhver tid har hatt positiv W/L , lurer på hvordan MMR'en har fått det til...

 

Skjønner godt hva du mener og har ofte møtt slike selv. I de siste har jeg faktisk ikke orket å spille solo que. Hadde en skikkelig dårlig streak hvor jeg tapte 5 matcher på rad, og siden det har jeg ikke spilt ranked hehe. I tillegg har ikke pcen min vært god i det siste (spiller på MBP 13 2010-modell) og har hatt en del fps drops. Har dog gått til innkjøp av ny pc, Multicom Xishan W350s, så skal bli deilig med større skjerm og full hd (spilte tidligere på 13 tommers skjerm med 1280x800). Pcen er mye sv grunnen til at jeg ikke har spilt så mye ranked i det siste, men ikke grunnen til st jeg gikk på losing streaken.

 

Men som jeg sa til deg tidligere, spill normals med venner over skype og eventuelt samle noen kompiser å ha et LAN. Blir utrolig mye mer morsomt da og spillet blir generelt kjekkere også.

 

Som sagt, så har jeg ikke spilt mye ranked i det siste så har heldigvis ikke opplevd proxy singed.

Lenke til kommentar

Føles godt å ha climbet fra Bronze 1 til Silver 3 på noen dager :D

 

Litt *stolt*, men vet det ikke er så veldig stort. Mye av grunnen er at nettet endelig har vært helt greit en uke, vet mange blamer DC og lag, men hos meg har det vært mye DC og lag ... :/ But finally, silver!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hehe tror JonasKs prøver å få seg forumkjærste ;)

Du vet lol-communitiet er dårlig når dette er responsen til en som prøver å hjelpe. ;)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt, så har jeg ikke spilt mye ranked i det siste så har heldigvis ikke opplevd proxy singed.

Lucky you, dog burde jeg vel heller formulert meg slik "er det verste som har skjedd bronze/silver solo queue" :)

Kort fortalt er det å farme bak toweret til enemy, og det gjør ikke så mye om du dør litt, men i bronze/silver tar de jo det til et helt nytt nivå ^^

Lenke til kommentar

 

Lucky you, dog burde jeg vel heller formulert meg slik "er det verste som har skjedd bronze/silver solo queue" :)

Kort fortalt er det å farme bak toweret til enemy, og det gjør ikke så mye om du dør litt, men i bronze/silver tar de jo det til et helt nytt nivå ^^

 

Vet hva proxy singed er :). Man blir verd så lite til slutt at det ikke er vite å drepe en. Heldigvis har de øket det minste beløpet man får av å drepe noen fra 15 til 50, men er jo forsatt ganske lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Ser du på kartet er det 3 "ruter" som disse små minionsa går. Den øverste ruten kalles top, den i midten er mid og den nederste er bot. ADC + support går bot, champs som bruker abilitypower går ofte mid, semi-tanky champions + damage går ofte top, som jeg skrev i siste innlegg. Junglere er de som går i jungelen.

Når du er lvl 30 (max lvl) kan du starte å spille noe som heter "ranked". Da møter du folk på ditt eget nivå, og målet er å bygge seg fra bronze og oppover. Man får poeng for å vinne, og mister poeng for å tape. Så det kan ta tid å komme opp fra bronze til sølv, for eksempel.

 

EDIT: Les denne guiden.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Vet hva proxy singed er :). Man blir verd så lite til slutt at det ikke er vite å drepe en. Heldigvis har de øket det minste beløpet man får av å drepe noen fra 15 til 50, men er jo forsatt ganske lite.

Takk gud for at de nerfet proxy Singed kraftig i forrige patch. Var latterlig. Garantert å møte en hver match og var jo fint lite som kunne countre det.

Lenke til kommentar

 

Takk gud for at de nerfet proxy Singed kraftig i forrige patch. Var latterlig. Garantert å møte en hver match og var jo fint lite som kunne countre det.

 

Njaa, sant det, men vil anta at laneswap ville være smart. Altså mot adc og support, og dersom jungler kommer vil det være 3v1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De har vært veldig stabile og gjør sjeldent feil som kan throwe gamet.

 

Tror nok ATN hadde ledet forsatt om ikke Forrenlord først hadde vært syk en uke og så Creaton brukket armen.

De har ikke vært helt heldige med Whiteknight.

 

Uansett er ingenting avgjort før siste uke i EU LCS når alle lagene skal spille 5 kamper hver.

 

Forøvrig syns jeg hele opplegget er litt teit, da førsteplass får lite fordeler kontra sjetteplass når kvalifiseringen til Worlds begynner etterpå.

Lenke til kommentar

De har vært veldig stabile og gjør sjeldent feil som kan throwe gamet.

 

Tror nok ATN hadde ledet forsatt om ikke Forrenlord først hadde vært syk en uke og så Creaton brukket armen.

De har ikke vært helt heldige med Whiteknight.

 

Uansett er ingenting avgjort før siste uke i EU LCS når alle lagene skal spille 5 kamper hver.

 

Forøvrig syns jeg hele opplegget er litt teit, da førsteplass får lite fordeler kontra sjetteplass når kvalifiseringen til Worlds begynner etterpå.

 

Enig.

 

Forøvrig er creaton kanskje den beste adc i EU nå, er ikke lenge før de tar over toppen igjen tror jeg. Ble nærmest sjokkert over hvor ufattelig agressiv og villig han er i forhold til en del andre adc's i eu (Yellowpete f.eks). Whiteknight har vært en skuffelse, som forventet omtrent.

 

Nukeduck skal ha kred dog, spiller veldig stabilt.

Lenke til kommentar

Var et par uker jeg ikke fulgte med, så jeg hadde faktisk ikke fått med meg at Forellenlord hadde vært syk. Visste at Creaton hadde brukket armen, synd for alternate, jeg er enig i at Creaton er antakeligvis den beste adc'en i LCS EU. Freeze har heller ikke spilt dårlig i de kampene jeg har sett, ville nok fortsatt valgt Creaton som den beste adc'en i eu summer split.

 

Er forresten fan av opplegget til EG, hvor de bytter som hvem som spiller. Synes det har vært mer underholdende å se på etter de fikk inn Shacker og nRated. Forøvrig virker de ikke helt samkjørt med Shacker enda.

 

Det skal vel ikke stemmes frem noe EU lag etter summer split? All Stars var jo for en ekstra plass til World Championship, har ikke hørt om at det skulle være noe lignende igjen.

Har ikke fulgt veldig mye med på LCS, men hadde vært morsomt å sett hva folk som følger med på LCS ville ha valgt.

 

 

Top: sOAZ (Synes Darien er god, men sOAZ virker mer stabil og kan være uforutsigbar.)

Jungle: Diamond

Mid: Froggen/Nukeduck

ADC: Creaton (Freeze hvis du regner Creaton som ute pga handa)

Support: Mithy/Nyph

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...