Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din realistiske drømmebil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bil til 1,5 mill er realistisk hvis du har høye ambisjoner om deg selv i yrkeslivet eller som følge av at du kommer fra et mer velstående hjem og derfor vil arve/få betydelige summer og andre verdier skjøvet over til deg. Til sist bør det også nevnes de som befinner seg i en skikkelig midtlivskrise eller de som bare er lidenskapelig opptatt av biler, som derav velger å strippe mesteparten av kontoen sin for å kjøpe en bil til den gjeldende summen pålydende 1,5 mill.

 

EDIT: Redigerte inn de som er lidenskapelig opptatt av biler. Det finnes jo noen av dem også.

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

En bil til 1,5 mill er realistisk hvis du har høye ambisjoner om deg selv i yrkeslivet eller som følge av at du kommer fra et mer velstående hjem og derfor vil arve/få betydelige summer og andre verdier skjøvet over til deg. Til sist bør det også nevnes de som befinner seg i en skikkelig midtlivskrise og derav velger å strippe kontoen sin for å kjøpe en bil til den gjeldende summen pålydende 1,5 mill.

 

Trenger så absolutt ingen midtlivskrise for å blåse kontoen på bil :)

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden opprettet med at det skal være litt "down to earth". Er ingenting som er umulig så lenge man setter seg til det, men hvor går grensen? Personlig synes jeg biler over 1 mill ikke har så mye i denne tråden å gjøre. Med høy status i arbeidslivet så er det såklart mulig, men det er ikke poenget, det er ikke snakk om biler som man kanskje har råd til om det går veldig bra. Jeg kan godt poste mine ønsker om diverse eksotiske biler til flere millioner og si at så lenge jeg sparer flere tiår og tar opp et høyt lån, men det blir fortsatt veldig fjernt, og ikke akkurat like realistisk etter at du klyper deg litt i armen der du sitter foran skjermen og dagdrømmer. Denne tråden er i grunn til mer "normale", modifiserte eller sjeldne biler.

Endret av Scotty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei ikke nødvendigvis, men det bør være biler man kan se for seg at man har råd i den umiddelbare fremtid, og gjerne om man ikke skulle ta hensyn til behov ellers f.eks. familie - kjøpe en 2seter's coup. istedet for en stasjonsvogn til å frakte unga i.

 

Det er nå i alle fall min mening.

Rett og slett det du har råd til med den lønna du har idag.

Alt annet blir bare synsing om hva enn kommer til og tjene.

 

Min Astra GTC er på sin egen måte en drømmebil for meg, kjøpte etter hjerte og ikke etter hvor praktisk den er osv.

Skulle jeg valgt enda litt mer etter hjerte hadde det nok blitt en JDM:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24355405

Lenke til kommentar

Drømmer handler vel om å oppnå noe forbi der du er idag.

 

Pr nå så tjener jeg 6800 i måneden, som blir tilslutt delvis gjort om til lån.

 

Da betyr det at min realistiske drømmebil er en Audi 80 med ikke så alt for mye rust.

Det særeste er jo at den bilen jeg har idag, koster mer enn min realistiske drømmebil (les: Audi 80)

 

Det finnes jo faktisk de som ikke følger dette livsmottoet:

"Ikke forvent noe, da blir du heller ikke skuffet"

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Vel, nå er det jo Montana298 som oppretta tråden, og da får vel han bestemme hva han regner som realistisk, når jeg tenker realistisk tenker jeg noe jeg kan få når jeg får den utdannelsen jeg har sett meg ut...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel, nå er det jo Montana298 som oppretta tråden, og da får vel han bestemme hva han regner som realistisk, når jeg tenker realistisk tenker jeg noe jeg kan få når jeg får den utdannelsen jeg har sett meg ut...

Noe realistisk, kan ikke har vært realistisk før det har blitt en realitet. (eller noe sånn).

 

De fleste har jo sin tid sitt seg ut en jobb med godt over 1 million i lønn, og opplevd at de havnet en helt annen plass. Livet har mange tvister og du vett vel egentlig ikke hvor du havner før du er der.

Lenke til kommentar

Når man er i den posisjonen jeg er i nå, er jeg på grensen til å vite hvor mye jeg kommer til å tjene når utdanningen er ferdig.

 

1. Hvordan vet du om drømmebilen min koster 1.5 mill? Hva om jeg kjøper brukt til underkant av en million?

 

2. Bil til en million er ikke helt uoverkommelig heller. Bilen kan fremdeles være realistisk uten at du har pengene i banken akkurat NÅ. Man har en liten peilepinn på hva som er realistisk for en, og hva som ikke er det. Jeg kjenner folk som har bil til over 1 million, som har spart i flere år. Hva som er oppnåelig for en person, kan man til en viss grad bestemme selv også.

 

Hadde jeg jobbet på rimi, og sittet i kassa hele dagen, hadde drømmebilen vært annerledes. Men slik er ikke situasjonen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...