Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din realistiske drømmebil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564
Igjen, ikke nødvendigvis en drømmebil, men skulle gjerne hatt en slik en :) VW Scirocco GTX

Jeg har en sølvgrå Scirocco GTX :p

 

Men den må jeg snart selge til fordel for ny polo. Jeg er for dårlig til å skru : )

 

Bytte en Scirocco i en POLO?!

 

Du må være klinisk gal eller noe :p

Lenke til kommentar

Det er en pen, men dyr, bil ja :) Blir ekstra digg med full BMW Performance pakke :) Ville foretrukket en 130i da, men diesel er vel mer "Norge" :)

 

Skulle man først kjøpt bensin måtte det nesten bli 135i :)

 

Edit: 2008 135i cab kan kjøpes for rundt 320 000 NOK i Sverige. Snakk om å ha bosatt seg i feil land...

 

Edit2: Da var jeg så teit at jeg også sjekket prisen på 123d. Kunne kjøpt bilen i morgen dersom jeg bodde i Sverige. Go AP!

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Joda, de beste dieselene er virkelig gode, but still, i min drømmebil sitter det bensinmotor.

 

Ta A5 3.0 tdi f. eks. Når den starter opp og går på tomgang høres det slett ikke ille ut. Nesten som bensin. Men når bilen er godt i gang er det den helvetes dieselkaklinga igjen. :roll:

Lenke til kommentar

Diesel i en drømmebil... seriøst.

 

Tysk diesel må være noe av det beste...

Om du sammenligner to 80talls biler,nissan laurel,2,7d og MB300TD(124)... Hvilken tror du har over 150hk og hvilken under 100?

 

(Den beste diesellyden jeg har hørt før har kommet fra en BMW 5serie...)

Lenke til kommentar

Jeg synes at 1-serien er noe tull. Ikke får du en skikkelig BMW og du må betale dyre dommer for den.

 

Diesel er fornuftig på mange måter men er nesten udugelig til alt som heter ytelse.

 

Har du kjørt en? De er på alle måter "en skikkelig BMW" (med unntak av passasjerplass bak og plass i bagasjerommet - men hvem bryr seg om det i en "driver's car").

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg synes at 1-serien er noe tull. Ikke får du en skikkelig BMW og du må betale dyre dommer for den.

 

Diesel er fornuftig på mange måter men er nesten udugelig til alt som heter ytelse.

 

Har du kjørt en? De er på alle måter "en skikkelig BMW" (med unntak av passasjerplass bak og plass i bagasjerommet - men hvem bryr seg om det i en "driver's car").

 

Jeg synes 1-serien (ikke coupé versjonen) ser ut som en halv bil.. som MB CLC. Har sittet i baksetet også, på en 1'er, og den var helt grei. Sikkert fin å kjøre da :)

Endret av Montana298
Lenke til kommentar

Diesel i en drømmebil... seriøst.

 

Tysk diesel må være noe av det beste...

Om du sammenligner to 80talls biler,nissan laurel,2,7d og MB300TD(124)... Hvilken tror du har over 150hk og hvilken under 100?

 

(Den beste diesellyden jeg har hørt før har kommet fra en BMW 5serie...)

Tullete å sammenligne en vanlig dieselmotor mot turbodiesel. Tar du en vanlig MB 300D til sammenligning, så blir tallene annerledes.

 

Laurel hadde 91-94 hk på 2,8 liter diesel

300D hadde 80-88 hk på 3,0 liter diesel

 

Dog jeg er enig i at tyske dieselbiler er kjekke de, så var argumentet ditt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...