Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om du lar være å mistenke og å vri det jeg sier til det som passer deg? Hva om du heller leser mitt første innlegg og svarer på det?

 

Jeg har lest ekstremt mye av disse bortforklaringene du forsøker deg på så nå ber jeg bare om noen få rene eksempler i stedet, for å se om ordene dine står i stil med handlingene.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Vet du hva sammenheng er, robertaas? Hva med forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet? Eller situasjonsbetinget, fordommer, tidligere erfaringer, intoleranse og polariseringer?

Ja, jeg vet hva sammenheng er. Prøver du å si at om det bare er nok "forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet" så kan fargene på solbrillene dine være et angrep på meg?

 

Så hvis noen forteller deg at de ble såret av en Muhammed-tegning, så ville du sagt at det var en myte? Betydde det at de løy?
Neida, det kan selvsagt forekomme, men om noen blir sterkt såret av en tegning av en fantasifigur, det være seg Muhammed eller Donald Duck, eller av fargene på dine solbriller så er det en sak for psykiatrien. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vet du hva sammenheng er, robertaas? Hva med forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet? Eller situasjonsbetinget, fordommer, tidligere erfaringer, intoleranse og polariseringer?

Ja, jeg vet hva sammenheng er. Prøver du å si at om det bare er nok "forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet" så kan fargene på solbrillene dine være et angrep på meg?

Ja fordi ingenting kan visstnok sammenlignes med Muhammed-karikaturene slik at de som prøver å sensurere de gjennom å si at fornuften er å særbehandle de som føler seg støtet av de kan være uangripelige gjennom å aldri kunne bli stilt til veggs for det de sier.

Lenke til kommentar

"Under Poland’s draconian blasphemy law, simply offending someone’s religious sensibilities can earn you hefty fines and even imprisonment."

 

Skal vi se:

-det finnes mer enn én religion i Polen som krever at alle skal tro på en bestemt gud og følge bestemte regler.

-det finnes alltid noen som blir støtt når man bryter påbudene til deres religion

 

=> Absolutt alle i Polen har brutt deres blasfemilov.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Her er bilde fra saken:

960x.jpg

 

 

Jeg skjønner godt at South Park / Comedy central sensurerte episoden da det er viktigere å ha et fint liv enn å bli en martyr. Desto viktigere er det å ufarliggjøre disse tegningene slik at de blir en ikke-sak og en slipper lignende hendelser i fremtiden.

Lenke til kommentar
det ville vært like pointless some denne tråden.
Har du for vane å bruke så mye tid og energi på alle "pointless" tråder?
og hva er det så farlig å gjøre narr av andre en muhammed?, at du bare vil gjøre narr av 1 religion synes jeg har en baktanke og er mistenkelig.
Det er ikkeno farlig, bare du klarer gjøre det i riktig tråd. Har du problemer med å skjønne at hver tråd har et tema?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...