Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Dette bilde er jo det groveste jeg har sett. Ingen har latterligjort noen profeter på den måten , enn profeten Muhammed.

 

Jajaj, hva kan man egentlig si ?

 

Det er jo "ytringsfrihet".

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hets, mobbing og generell edder og galle går helt fint så lenge man gjemmer seg bak "ytringsfrihet". Man skal ikke kritisere noen for å være respektløs, intolerant og generelt vemmelig så lenge man kan si "jammen, jammen.... ytringsfrihet!" Ironisk nok, så mye man spyr ut sin avsky mot alt som smaker av religion, så har dette blitt enkeltes hellige ku. Noen gjemmer sin intoleranse og sin smakløse oppførsel bak en gud, andre bak ytringsfriheten. Jeg ser vitterlig ikke forskjellen.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

 

pig_by_soskina.gif

 

 

Hvis Muhammed sender meg et brev hvor han påstår at han føler seg krenket så skal jeg si unnskyld. Kanskje han til og med syntes grisebilder ville vært moro. Uansett, det er liten vits i å fortsette å poste slike bare for å provosere muslimene i denne tråden, det er vel ikke dem som kommer med slike krenkelser mot ytringsfriheten. Jeg gjør det selv og er da en hykler men jeg gjør det mer ut av anti-teisme enn ytringsfriheten. Hvorfor skal Jesus få gjennomgå og ikke Muhammed, de er jo like tullete begge to. Jeg er faktisk litt stolt over denne formen for rettferdig ytmykelse. Kanskje jeg skal ta Spaggetimonsteret senere, han føler seg sikkert litt utestengt.

Endret av Simon Aldra
Muhammedkarikatur lagt i spoiler
Lenke til kommentar

Hets, mobbing og generell edder og galle går helt fint så lenge man gjemmer seg bak "ytringsfrihet". Man skal ikke kritisere noen for å være respektløs, intolerant og generelt vemmelig så lenge man kan si "jammen, jammen.... ytringsfrihet!" Ironisk nok, så mye man spyr ut sin avsky mot alt som smaker av religion, så har dette blitt enkeltes hellige ku. Noen gjemmer sin intoleranse og sin smakløse oppførsel bak en gud, andre bak ytringsfriheten. Jeg ser vitterlig ikke forskjellen.

 

Vel, det er vel en subjektiv vurdering. Jeg står fortsatt på at jeg må lide mye mer pga religionene enn religiøse vil lide pga tegningen min. Kanskje hvis religion ble en privat ting slik som andre tvangstanker og vrangforestillinger så kanskje vi ville lære oss å respektere deres svakheter.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel en subjektiv vurdering. Jeg står fortsatt på at jeg må lide mye mer pga religionene enn religiøse vil lide pga tegningen min. Kanskje hvis religion ble en privat ting slik som andre tvangstanker og vrangforestillinger så kanskje vi ville lære oss å respektere deres svakheter.

 

Så det du egentlig sier er: "Jeg vil fortsette å være vemmelig og intolerant til jeg får viljen min." Voksent, må jeg si.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Vel, det er vel en subjektiv vurdering. Jeg står fortsatt på at jeg må lide mye mer pga religionene enn religiøse vil lide pga tegningen min. Kanskje hvis religion ble en privat ting slik som andre tvangstanker og vrangforestillinger så kanskje vi ville lære oss å respektere deres svakheter.

 

Så det du egentlig sier er: "Jeg vil fortsette å være vemmelig og intolerant til jeg får viljen min." Voksent, må jeg si.

 

Jeg får nok aldri viljen min siden det ville innebære store menger psykologitimer til store deler av verdens befolkning. Men ellers kan jeg kjempe mot fornuftens voldtekt av religionens syke kontrollbehov med å vise at ikke alle er passive "unnskyld for at jeg ikke tror på Gud" agnostikere som tollerer å bli pushet rundt slik i toleransens navn. :)

 

De voksne løser vel heller sine uoverstemmelser om religion med knyttnever eller andre former for kroppslig lemlestelse. Nå er jeg heldigvis så moden at jeg frastår fra slike bibelske lyster.

Lenke til kommentar

Denne tråden er som å se en gjeng guttunger som klapper hverandre på skuldrene og føler seg riktig så barske, uten å se at de for mange oppfattes mer som noen småunger som ikke helt har forstått den store verden der ute enda.

 

Ja, jeg har alltid lurt på det der. Når jeg var liten var det alltid "Du vil forstå det når du blir voksen". Jeg er nå per definisjon voksen men har enda ikke blitt forklart vitsene og alle de andre tingene jeg skulle få vite. Har jeg gått glipp av en samling eller noe?

 

Uheldigvis ser det ut til at menneskene på jorden i stor grad er mest opptatt av egen lykke på andres bekostning. Men jeg forstår det vel når jeg blir gammel, får bare håpe jeg får invitasjonen da. Kanskje jeg skal prøve å skrive et brev med adressendring.

 

Og, fortell hvorfor religion er en bra ting Tabris! Jeg er veldig interessert i å vite dette.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å fortelle deg noe, Bloodwake. Fordi det er èn ting fundamentalister har til felles, enten de er religiøse eller ateistiske, og det er en så sterk overbevisning om at de selv sitter på det ene rette livssyn (enten et religiøst livssyn eller et ateistisk livssyn) og at de som har et annet livssyn tar Feil, at det er fullstendig bortkastet tid å forsøke å argumentere med dem for noe som helst. Det har akkurat samme effekt om man snakker til en vegg.

Lenke til kommentar

Ser mange mener at religion burde kun være en privat ting, hva med å holde de ulike karikaturene innenfor ens private sfære?

 

Vel, det er tydeligvis påbudt med spoilere så da er det vel en privat sak om man klikker på den eller ikke. Skulle ønske at jeg kunne puttet alle sin religion i spoiler og da i virkeligheten slik av vi fikk litt fred.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å fortelle deg noe, Bloodwake. Fordi det er èn ting fundamentalister har til felles, enten de er religiøse eller ateistiske, og det er en så sterk overbevisning om at de selv sitter på det ene rette livssyn (enten et religiøst livssyn eller et ateistisk livssyn) og at de som har et annet livssyn tar Feil, at det er fullstendig bortkastet tid å forsøke å argumentere med dem for noe som helst. Det har akkurat samme effekt om man snakker til en vegg.

 

Vel, jeg er ikke så sikker på at jeg sitter på det rette livsynet, men jeg er veldig sikker på at iallefall de 3 store religionene sitter på feil. Og hva mener du med ateistisk livssyn egentlig? Det var da en volsom generalisering da vi er helt like alle andre mennesker bare at vi har litt mer fornuft, selvrespekt og da som følge av det mangler religion. Jeg vedder på om du tar 100 ateister så har de sikkert 100 forskjellige livssyn. Tar du 100 kristne så har de 100 kristne livssyn som innebærer bibelen og all dens korrupte moral.

Lenke til kommentar

Jeg vedder på om du tar 100 ateister så har de sikkert 100 forskjellige livssyn. Tar du 100 kristne så har de 100 kristne livssyn som innebærer bibelen og all dens korrupte moral.

 

Du klarer å si noe sånt som dette, samtidig som du anklager meg for å generalisere, i fullt alvor?

 

Men, som sagt, noen gjemmer sin intoleranse og sin mangel på respekt overfor andres livssyn bak en gud, andre gjemmer seg bak ytringsfriheten. Same shit, different wrapping.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Jeg vedder på om du tar 100 ateister så har de sikkert 100 forskjellige livssyn. Tar du 100 kristne så har de 100 kristne livssyn som innebærer bibelen og all dens korrupte moral.

 

Du klarer å si noe sånt som dette, samtidig som du anklager meg for å generalisere, i fullt alvor?

 

Men, som sagt, noen gjemmer sin intoleranse og sin mangel på respekt overfor andres livssyn bak en gud, andre gjemmer seg bak ytringsfriheten. Same shit, different wrapping.

 

Ja? Mener du at Bibelen ikke er totalitær?

Lenke til kommentar

Hets, mobbing og generell edder og galle går helt fint så lenge man gjemmer seg bak "ytringsfrihet". Man skal ikke kritisere noen for å være respektløs, intolerant og generelt vemmelig så lenge man kan si "jammen, jammen.... ytringsfrihet!" Ironisk nok, så mye man spyr ut sin avsky mot alt som smaker av religion, så har dette blitt enkeltes hellige ku. Noen gjemmer sin intoleranse og sin smakløse oppførsel bak en gud, andre bak ytringsfriheten. Jeg ser vitterlig ikke forskjellen.

Om du ikke klarer se forskjell så kan jeg gi deg et tips: De som "skjuler seg bak ytringsfriheten" bruker ikke vold og drapstrusler.
Lenke til kommentar

Bloodwake: Nei, det er en altfor enkel fremstilling. Men noen videre debatt om Bibelen har jeg ikke tenkt å gå i med deg, da bør du helst lese deg litt opp om teologi først. Det blir som å debattere evolusjonsteorien med en kreasjonist som tror evolusjon innebærer krokofanter.

 

robertaas: Jeg har ikke nevnt vold i mitt innlegg, for det er ikke hva jeg snakker om. For det første så er det ikke slik at en ulikhet fjerner alle andre likheter. For det andre er det slett ikke alle intolerante og respektløse religiøse som tyr til vold heller.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...